
BMW 535d Touring - carbon int. (p11) en shift paddles (p23)
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Zo, ben nu toch even terug gekomen op mijn idee over carbon..... ERG MOOI 

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Mooi hoor dat Carbon (doek).
Misschien idee om een soort group buy voor de LCI achterlichten te regelen dat we bij Nick langsrijden met een colonne e60's?
Misschien idee om een soort group buy voor de LCI achterlichten te regelen dat we bij Nick langsrijden met een colonne e60's?
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Dat zou niet verkeerd wezen idd.
Kan jij eens informeren frank?
Kan jij eens informeren frank?
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Bedankt voor de leuke reakties - ik heb aan Nick doorgegeven dat hij hier maar eens moet meelezen !
Vandaag een vervolgafspraak gemaakt bij Nick om op 5 maart het SMG stuur in te laten bouwen en de antenneversterker te vervangen. Hij vertelde dat sinds 2 jaar terug een modificatie is gedaan aan de antenneversterker (was destijds ook een terugroepaktie van BMW) dus er komt gelijk een betere versie in.
Trouwens nog een tip van hem; als je zelf een nieuwe antenneversterker inbouwd, smeer dan een laagje vaseline op de afdichtranden, dan blijft hij beter waterdicht. Ook in Belgie worden ze aan de lopende band vervangen wegens waterlekkage.
Helaas wel.lekkerwijf1 schreef:@ frank535 die offerte van 375 euro komt toch niet van laarman![]()

Uiteindelijk toch maar niet gedaan; eerst maar eens beter zichtbare dingen in carbon laten uitvoeren !suyker schreef:Heb je niks onder de motorkap laten doen?
Motorcover was een goede optie geweest samen met de stangen
Ik zal hem eens om de prijs vragen van een set LCI achterlichten plus conversiekabel; de onderdelen zijn sowieso al goedkoper in Belgie. De kabel is dus wel voor originele BMW achterlichten, niet de imitatie.Ralph schreef:Mooi hoor dat Carbon (doek).
Misschien idee om een soort group buy voor de LCI achterlichten te regelen dat we bij Nick langsrijden met een colonne e60's?
Vandaag een vervolgafspraak gemaakt bij Nick om op 5 maart het SMG stuur in te laten bouwen en de antenneversterker te vervangen. Hij vertelde dat sinds 2 jaar terug een modificatie is gedaan aan de antenneversterker (was destijds ook een terugroepaktie van BMW) dus er komt gelijk een betere versie in.
Trouwens nog een tip van hem; als je zelf een nieuwe antenneversterker inbouwd, smeer dan een laagje vaseline op de afdichtranden, dan blijft hij beter waterdicht. Ook in Belgie worden ze aan de lopende band vervangen wegens waterlekkage.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Goed bezig Frank 

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Ga jij straks ook maar lekker met je SMG stuurtje naar Terneuzen - het is niet naast de deur, maar ach ... met 5 onder je kont rij je de hele wereld rond ! En dan gebeurt het zeker goed zonder een rib uit je lijf kwijt te zijn. 

"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Frank, was het makkelijk om die lijsten er uit te halen of heeft hij dat ook gedaan?
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Dat is inderdaad een mooi excuus om even naar Terneuzen te toeren. Ben benieuwd naar je ervaringen met het stuur.
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Nick heeft alles losgemaakt met een soort kunststof vork die je makkelijk overal tussen en achter steekt. Hij weet precies waar alle clipjes en klikpunten zitten, het was in no-time gedaan maar ik zou het hem niet nadoen zonder schade denk ik !BMW_Lover schreef:Frank, was het makkelijk om die lijsten er uit te halen of heeft hij dat ook gedaan?
Op 5 maart ga ik naar hem terug voor montage van het stuur en de nieuwe antenneversterker.
Hij heeft trouwens een vervelend beroep hoor, bij dat BMW Performance Center; sleutelen aan dikke M3's en M5's en daarna testrijden ... hij doet met name modificaties aan de electronica, interieur en exterieur.
En niet te vergeten, hij rijdt zelf een BMW 3-serie (E30) met BMW V8 motor in het Open Drift Kampioenschap; bandjes oproken is een mooie hobby ! :>
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Helaas ben ik thuis wegens spit; ben vanmorgen om 06:15 uur door mijn rug gegaan en heb me daarna op een keukenstoel gehesen waar ik bijna 3 uur op heb gezeten omdat ik echt geen cm kon bewegen zonder pijnscheuten. ;(
Ik zit inmiddels aan de spierontspanners en pijnstillers, dus hopelijk gaat het gauw beter.
Tijdens een beetje surfen kwam ik een handig Duits topic tegen over de inbouw van een flipperstuur:
http://www.1erforum.de/der-1er-bmw/scha ... 21236.html
In dit geval bij een BMW 1-serie, maar het idee is exact hetzelfde als voor de 5-serie.
Als je dit leest ga je je afvragen - waar doet iedereen zo moeilijk over bij de BMW dealers ?
Het basisprincipe is dat bij het handmatig schakelen van de Steptronic met de pook, je bij elke duw (+ en/of -) een soort schakelaar aantikt die een signaal geeft naar de bak om te schakelen.
Alles wat je doet bij de inbouw van een flipperstuur, is dat je het geven van de impuls verplaatst naar het stuur; je trekt een kabeltje van 1,5 meter vanaf de schakelaars bij de pook en sluit dat aan op de sleepring die bij het nieuwe stuur hoort. De sleepring zorgt voor het contact met de flippers. Dat is alles !
Wat je nodig hebt is dit:
Er gaan zoveel spookverhalen over, waar sommige "specialisten" gretig gebruik (lees misbruik) van maken en de klant een dikke rekening voorschotelen. Het is 30 minuten werk, en geen 2 uur - belachelijk wat ik als offerte kreeg van zo'n specialist.
Als mijn stuur wordt geplaatst zal ik foto's maken voor een DIY topic, voor de liefhebbers van wat knutselwerk !
Ik zit inmiddels aan de spierontspanners en pijnstillers, dus hopelijk gaat het gauw beter.
Tijdens een beetje surfen kwam ik een handig Duits topic tegen over de inbouw van een flipperstuur:
http://www.1erforum.de/der-1er-bmw/scha ... 21236.html
In dit geval bij een BMW 1-serie, maar het idee is exact hetzelfde als voor de 5-serie.
Als je dit leest ga je je afvragen - waar doet iedereen zo moeilijk over bij de BMW dealers ?
Het basisprincipe is dat bij het handmatig schakelen van de Steptronic met de pook, je bij elke duw (+ en/of -) een soort schakelaar aantikt die een signaal geeft naar de bak om te schakelen.
Alles wat je doet bij de inbouw van een flipperstuur, is dat je het geven van de impuls verplaatst naar het stuur; je trekt een kabeltje van 1,5 meter vanaf de schakelaars bij de pook en sluit dat aan op de sleepring die bij het nieuwe stuur hoort. De sleepring zorgt voor het contact met de flippers. Dat is alles !
Wat je nodig hebt is dit:
- - een flipperstuur (diverse varianten op eBay te vinden voor 250-500 euro)
- nieuwe sleepring die bij het stuur hoort (kost nieuw ca. 90 euro)
- een 2-aderige kabel van 1,5 m lang (met juiste stekkeraansluiting voor de sleepring)
- aansluitblokjes/klemmetjes om kabel parallel aan te sluiten op bestaande kabel
Er gaan zoveel spookverhalen over, waar sommige "specialisten" gretig gebruik (lees misbruik) van maken en de klant een dikke rekening voorschotelen. Het is 30 minuten werk, en geen 2 uur - belachelijk wat ik als offerte kreeg van zo'n specialist.
Als mijn stuur wordt geplaatst zal ik foto's maken voor een DIY topic, voor de liefhebbers van wat knutselwerk !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Beetje jammer dat sommige "specialisten" zich ook schuldig maken aan dergelijke zakkenklopperij of eigenlijk diefstal (maar bewijs het maar eens).
Daarmee wordt gelijk het nut van goede DIY's bewezen voor diegene die een mod/reparatie wel zelf aandurven. Ikzelf ben niet al te handig, hoewel het vaak ook een kwestie is van gewoon doen en durven.
Overigens wel kl*te voor je dat je spit hebt opgelopen. Hoop voor je dat je er weer snel bovenop bent. Daarna maar meteen op zoek naar een stoel met massage functie
Daarmee wordt gelijk het nut van goede DIY's bewezen voor diegene die een mod/reparatie wel zelf aandurven. Ikzelf ben niet al te handig, hoewel het vaak ook een kwestie is van gewoon doen en durven.
Overigens wel kl*te voor je dat je spit hebt opgelopen. Hoop voor je dat je er weer snel bovenop bent. Daarna maar meteen op zoek naar een stoel met massage functie

Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
En een lekker duidelijke Nederlandse versie van dit BMWPortal bij een E46 model:
http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... 10628.html
http://www.bmwportal.nl/diy-do-it-yours ... 10628.html
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Ziet er erg vet uit dat carbon! Gave mod
.
Trouwens die antenneversterker: krijg je die nog onder garantie? Volgens mij is het namelijk zo dat als er eenmaal terugroepactie is, dat deze niet verloopt en dus nog steeds garantie zou moeten zijn.
Sterkte met je rug!

Trouwens die antenneversterker: krijg je die nog onder garantie? Volgens mij is het namelijk zo dat als er eenmaal terugroepactie is, dat deze niet verloopt en dus nog steeds garantie zou moeten zijn.
Sterkte met je rug!
Gr, Martijn
Re: BMW 535d Touring High Exec. - carbon interieur: blz 11
Bedankt Martijn !
Ik vroeg aan de huisarts wat ik wel of niet moet doen i.v.m. m'n rug, zegtie - in elk geval niet lang autorijden. ;( ik zit voor de woon-werk rit elke dag totaal zo'n 3 uur in de Beemer.
Wist ik niet van die terugroep aktie - dan is het de moeite waard om morgen even de BMW stealer te bellen; voor gratis onderdelen ga ik graag bij ze langs ! :>
Ik vroeg aan de huisarts wat ik wel of niet moet doen i.v.m. m'n rug, zegtie - in elk geval niet lang autorijden. ;( ik zit voor de woon-werk rit elke dag totaal zo'n 3 uur in de Beemer.
Wist ik niet van die terugroep aktie - dan is het de moeite waard om morgen even de BMW stealer te bellen; voor gratis onderdelen ga ik graag bij ze langs ! :>
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti