Chiptuning ervaringen
Re: Chiptuning ervaringen
Misschien dan toch maar tunex voor die laatste paar maandjes
Stuk goedkoper..
Stuk goedkoper..
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!
Re: Chiptuning ervaringen
Komt op hetzelfde neer. Zij bevelen ook de dynorun aan die niet in die 225 euro zit.
Re: Chiptuning ervaringen
wat ik niet snap ze pretenderen allemaal op maat tuning maar het kan ook zonder bank....
Verder mensen ervaringen met tunex?
Verder mensen ervaringen met tunex?
Re: Chiptuning ervaringen
Vandaag de jongens van PM Cartuning (Tunex) aan de telefoon gehad. Klonken heel vriendelijk allemaalen kreeg een prettige indruk. Dit in groot tegendeel van de indruk die ik van Ziptuning, En Bullpower kreeg.
Zelf heb ik een zesbak en merk toch wel dat wanneer ik terug val naar de 100 km/h in z'n zes, ik echt terug moet schakelen naar z'n vijf voor lekker wat koppel. Vandaar dat het steeds meer gaat kriebelen om over te gaan tot chippen.
Denk dat toch PM Carstyling (Tunex).
Ik houd jullie op de hoogte!
Zelf heb ik een zesbak en merk toch wel dat wanneer ik terug val naar de 100 km/h in z'n zes, ik echt terug moet schakelen naar z'n vijf voor lekker wat koppel. Vandaar dat het steeds meer gaat kriebelen om over te gaan tot chippen.
Denk dat toch PM Carstyling (Tunex).
Ik houd jullie op de hoogte!
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!
Re: Chiptuning ervaringen
Hou er rekening mee dat je dan wel heel specifiek moet chippen. Vaak is het resultaat van chiptuning dat het koppel over het algemeen wel hoger wordt, maar dat het wel op hetzelfde moment vrij komt. Je moet dan dus bewust gaan vragen om koppel dat eerder beschikbaar is (afhankelijk van je koppelkromme natuurlijk).
Re: Chiptuning ervaringen
En dat zullen de meeste goede chipbakkers je afraden bij een 320d... Max koppel ligt nu al op 1750, ga je bij nog lagere toerentallen meer koppel uit je blok halen dan gaat het heel hard met je koppeling
Re: Chiptuning ervaringen
Precies. En 1750 toeren is nog steeds niet echt veel.
Re: Chiptuning ervaringen
Ik wil het ook niet eerder dan die 1750, maar meer koppel vanaf 1750.
Zodat wanneer ik 100-110 rijd, ik niet de hele tijd terug moet naar z'n vijf voor wat meer push.
Op die snelheid helpen niet alleen het koppel, maar ook de extra pk's..
Toch? Of zie het fout?
Zodat wanneer ik 100-110 rijd, ik niet de hele tijd terug moet naar z'n vijf voor wat meer push.
Op die snelheid helpen niet alleen het koppel, maar ook de extra pk's..
Toch? Of zie het fout?
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!
Re: Chiptuning ervaringen
Als je push wilt heb je domweg koppel nodig... Meer koppel over het hele toerenbereik levert van zelf meer pk's op, grofweg kun je stellen dat koppel * toerental = pk's
Daaruit blijkt overigens ook dat een diesel zijn koppel gebruikt om zijn pk's te halen en een benzine zijn toeren
Daaruit blijkt overigens ook dat een diesel zijn koppel gebruikt om zijn pk's te halen en een benzine zijn toeren
Re: Chiptuning ervaringen
Ok, maar als ik het goed begrijp gaat m'n bak dus veeel eerder naar de haaien wanneer ik m laat chippen, ookal wil ik niet eerder koppel, maar meer koppel 1750.
Ik weet dat de slijtage harder gaat, maar is dat dan echt zoveel meer?
M'n rijstijl is niet de hele tijd vol gas ofzo, maar zodra ik op de snelweg zit wil ik gewoon doorrijden (140/150)
Ik weet dat de slijtage harder gaat, maar is dat dan echt zoveel meer?
M'n rijstijl is niet de hele tijd vol gas ofzo, maar zodra ik op de snelweg zit wil ik gewoon doorrijden (140/150)
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!
Re: Chiptuning ervaringen
Ik snap je vraag niet, waar haal je nu precies ineens die versnellingsbak vandaan ??
Re: Chiptuning ervaringen
Om de verwarring tegen te gaan.
Ik rijd een 320d (150pk) 6-bak. Wanneer ik op de snelweg terugval naar de 100-110km/h (in z'n 6 dus), merk ik duidelijk dat ik minder koppel heb lig dan rond de 1800-2000 toeren.
Nu weet ik uit verhalen van andere dat de 6e versnelling meer een 'cruise'-versnelling is. (lekkere lagen toeren voor een gunstig verbruik).
Noem me lui, maar ik zou het dus prettig vinden om niet de hele tijd terug te hoeven schakelen wanneer de snelheid terug valt richting die 100-110km/h. :z
Dit dacht ik dus op te kunnen lossen door de motor te laten chippen.
Sorry voor de verwarring, hopelikk maakt dit het wat duidelijker.
Ik rijd een 320d (150pk) 6-bak. Wanneer ik op de snelweg terugval naar de 100-110km/h (in z'n 6 dus), merk ik duidelijk dat ik minder koppel heb lig dan rond de 1800-2000 toeren.
Nu weet ik uit verhalen van andere dat de 6e versnelling meer een 'cruise'-versnelling is. (lekkere lagen toeren voor een gunstig verbruik).
Noem me lui, maar ik zou het dus prettig vinden om niet de hele tijd terug te hoeven schakelen wanneer de snelheid terug valt richting die 100-110km/h. :z
Dit dacht ik dus op te kunnen lossen door de motor te laten chippen.
Sorry voor de verwarring, hopelikk maakt dit het wat duidelijker.
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!
Re: Chiptuning ervaringen
Ik heb mijn 123d bij www.power-plus.be laten chippen in Brussel. Na veel recensies te hebben gelezen bleek dat Stef van PPE erg hoog aangeschreven staat. Hij is ook een groot BMW-liefhebber (3x E30 M3, E46 CSL en E90 M3). Ook had hij al meerdere 123d gedaan dus hij had al veel ervaring hiermee. Pas na 4 rollenbank sessies was hij tevreden en haalde er 251pk en 480 Nm uit (standaard op de bank 192pk en 408Nm). Nu na 30.000km geen enkele probleem gehad (staat nu op 110.000km).
Re: Chiptuning ervaringen
De zes is meer een overdrive en geen sleurversnelling. Als je daarmee onder de 1750 rpm zit, heb je dus gewoon weinig trekkracht. De keuze is dus óf terugschakelen, óf zodanig laten chippen dat je eerder je koppel beschikbaar hebt. Daarmee sloop je echter wel je koppeling een stuk sneller. Of je kunt ook gewoon rustig gas geven, dan kom je ook wel vooruit, alleen wat langzamer.Daavstaaf schreef:Om de verwarring tegen te gaan.
Ik rijd een 320d (150pk) 6-bak. Wanneer ik op de snelweg terugval naar de 100-110km/h (in z'n 6 dus), merk ik duidelijk dat ik minder koppel heb lig dan rond de 1800-2000 toeren.
Nu weet ik uit verhalen van andere dat de 6e versnelling meer een 'cruise'-versnelling is. (lekkere lagen toeren voor een gunstig verbruik).
Noem me lui, maar ik zou het dus prettig vinden om niet de hele tijd terug te hoeven schakelen wanneer de snelheid terug valt richting die 100-110km/h. :z
Dit dacht ik dus op te kunnen lossen door de motor te laten chippen.
Sorry voor de verwarring, hopelikk maakt dit het wat duidelijker.
Re: Chiptuning ervaringen
Dank voor de opheldering! Dan rijden we gewoon wat rustiger
Of gelijk terug naar z'n 4!!! :>
Of gelijk terug naar z'n 4!!! :>
Mercedes!!?? HHHAHAhahAHAHaaa... Nee, dank je!