koppeling en schakelbussen vervangen
Re: koppeling en schakelbussen vervangen
Daar moet ik nog eens over denken... uurtarief is niet zo gek hoog, en als de bak er de 2e keer af moet zal 't waarschijnlijk nog iets sneller gaan.
Maar hoe zit het nou met die schakelbussen? Welke onderdeelnummers zou ik moeten bestellen? 

Nou ik ga ze wel bij de dealer halen, en op die link zie ik geen plaatje. Op de realoem tekening zou ik zeggen nummertjes 7,2,10,4:

Zou ik 9 ook moeten doen? daar zit ook nog een soort gewricht aan vast waar pen 12 doorheen gaat.

Zou ik 9 ook moeten doen? daar zit ook nog een soort gewricht aan vast waar pen 12 doorheen gaat.
Sowieso:
nr. 7
nr. 4
nr. 2
nr. 3 (gaat makkelijk kapot)
nr. 10 (tweemaal)
nr. 11
Om er zeker van te zijn dat je geen speling hebt, zou ik nr. 9 ook doen, maar die is vrij prijzig (€55,- ex.)
Ik had geluk: bij een 330i zijn nr. 9 en het gewricht waar nr. 12 in gaat apart te krijgen.
Zonder nr. 9 ben je voor alle onderdelen een paar tientjes kwijt.
nr. 7
nr. 4
nr. 2
nr. 3 (gaat makkelijk kapot)
nr. 10 (tweemaal)
nr. 11
Om er zeker van te zijn dat je geen speling hebt, zou ik nr. 9 ook doen, maar die is vrij prijzig (€55,- ex.)
Ik had geluk: bij een 330i zijn nr. 9 en het gewricht waar nr. 12 in gaat apart te krijgen.
Zonder nr. 9 ben je voor alle onderdelen een paar tientjes kwijt.
Nouja misschien dat ding ook maar meteen meenemen als het toch allemaal uit elkaar ligt. Hoewel, als straks dat vliegwiel alsnog moet... 

Zo, hele boeltje besteld. Volgende week ga ik een paar dagen naar Geneve, dus dan kan m'n maat mooi de boel fixen
Als het vliegwiel gaar blijkt te zijn komt er een nieuwe in.

Om het te vervangen moet de bak er dan af of kan het binnen door.
Heb zelf een 328i e46 van 2000.
Hoor graag een reactie.
Dankje
Heb zelf een 328i e46 van 2000.
Hoor graag een reactie.
Dankje
Ben je mal, zo'n koppeling en die bussen steek je er gewoon tussen zonder iets los te halen! Van binnenuit heb je zat ruimte