Zonnescherm achterraam

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beieren

Zonnescherm achterraam

Bericht door Beieren » 22 feb 2011, 21:08

Wil graag een zonnescherm achterin voor in mijn sedan, kostenplaatje bij bmw €323 !!? nummer 9 x|
Is dit nou elektrisch of handmatig?

Iemand een alternatief??

Afbeelding

Rene08

Re: Zonnescherm achterraam

Bericht door Rene08 » 22 feb 2011, 21:18

Die prijs kan best eens kloppen voor het scherm (electrisch) plus daar bijbehorende kabelboom.
Ik geloof dit onderdeelnummer: 51 46 0 000 522

En dan moet je nog een knoppenbalk aanschaffen waar het zonnerollo knopje op zit.

HIER kun je o.a. iets meer info vinden over inbouw e.d.:

En anders kun je HIER een handmatige scoren.

Grt, René

Beieren

Bericht door Beieren » 22 feb 2011, 21:36

Mooie DIY zeg daar! Blijft erg prijzig voor een zonnescherm om eerlijk te zijn.

Handmatige is daarentegen met een prijs van 90€ een perfect alternatief!! Ziet er ook beter uit dan die Halfords schermen :r
Denk dat ik hem ga bestellen..

Dankje René :amen:

Rene08

Bericht door Rene08 » 22 feb 2011, 21:46

Haha, jah, ik loop er ook al een tijdje mee om het in te bouwen. Maar wil per sé electrisch, gewoon omdat het kan. En omdat het zo mooi werkt, zoals je op dat filmpje ziet.

Dus nog maar even sparen :P

Grt, René

PS: Ik had de vorige keer de spullen binnen drie dagen binnen van salesafter.de. Prima service dus!

Beieren

Bericht door Beieren » 22 feb 2011, 21:59

Houdt de zonnescherm zich dmv die 2 poten staand of is er een bevestiging bij me 3e remlicht nodig?

Het is zeker een mooi optie, je ziet het ook niet vaak of heb ik het verkeerd?
Maar helaas heb ik meerdere 'to do' wensen dus moet helaas keuzes maken ;D

Goed om te weten dat ze een goede service hebben! Thnx René

Rene08

Bericht door Rene08 » 22 feb 2011, 22:25

Ik weet niet exact hoe de handmatige werkt. Heb alleen de electrische werkend gezien. Maar BMW kennende hebben ze iets met veertjes in de constructie gebouwd. Zodat met een enkele handeling het scherm in of uitklapt.

Maar misschien zijn hier leden met een handmatig scherm?

Sinds ik weet dat die schermen bestaan zie ik ze steeds meer. Zal wel tussen de oren zitten, of gewoon nooit opgelet daarvoor :P

Grt, René

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 feb 2011, 22:43

Bukko had destijds een handmatig zonnescherm in zijn E46 in laten bouwen. Soms zwerft die hier nog rond... ;)

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 22 feb 2011, 23:09

Toevallig een maand geleden zelf ingebouwd, ook besteld via Salesafter; prima service!
Aan de onderzijde zit een gleuf waar je 3 schroeven doorheen moet schuiven; is een 5 hoekige schroef, je kunt die er alleen maar in- en uitschuiven.
Dan moet je vervolgens in het midden en in de uiteinden gaten boren in de hoedeplank en dan vervolgens de schroef er doorheen halen en vastdraaien. Er zit een versteviging in de hoedeplank waar je de rollo aan bevestigd.
Als je je aan de 'originele' manier van inbouwen houdt, moet je je hoedeplank eruit halen en vervolgens drie gaten erin boren en vast draaien. Aangezien je hiervoor klinknagels door moet boren enz heb ik de hoedeplank laten zitten en met 4 schroeven vastgezet aan elke zijde een paar centimeter van de speaker (zodat je er nog met de hand bij kunt) zo hoef je alleen de speakers te verwijderen.
Je hebt hiervoor wel een extra schroef nodig en die maat is redelijk lastig te vinden.
Het is echt goed te doen, en de zonnerollo zit perfect. De hoedeplank is zowiezo flexibel, je ziet totaal niet dat die in het midden niet met een schroef vast zit.

Aan de bovenzijde hangt die niet in het midden. je moet twee beugeltjes bevestigen in de hoeken waar die inhangt.
Ik kan morgen nog een foto nemen om te laten zien dat die netjes zit :) .

Harm78

Bericht door Harm78 » 23 feb 2011, 08:00

Als ik het zo zie is het niet eens zo heel moeilijk om de hoedenplank uit te bouwen? Dat zou wel handig zijn. Ik heb namelijk een lichtblauwe hoedenplank terwijl ik vermoed dat ie ooit zwart is geweest... even een spuitbusje zwart erover en het is weer mooi!

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 23 feb 2011, 09:58

Donkerblauw is standaard ;)

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 feb 2011, 10:11

Echt waar... ??

kaasplank

Bericht door kaasplank » 23 feb 2011, 10:41

ik vroeg me al af waarom mijn hoedenplank blauw was :D
Overigens is zo'n elektrisch scherm wel tof. Alleen voor de heb want veel nut zie ik er niet in.
OEM wordt overgewaardeerd :P | Mijn hok

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 23 feb 2011, 11:27

Ik heb gewoon een zwarte, en mijn pa ook...

Zo'n elektrisch scherm werkt overigens perfect voor bumperklevers, beetje links tegen de lijn gaan rijden en scherm omhoog en 9 van de 10 keer ben je van je bumperklever af :+ Naast dat die niks meer kan zien geeft het een enorm lekker 'talk to the hand' signaal... :!

Voor de zon heeft het in de praktijk nagenoeg geen nut, je hebt eigenlijk nooit de zon onder zo'n hoek achter je auto dat je er last van hebt.

tan_n86

Bericht door tan_n86 » 23 feb 2011, 12:01

Whaha idd!! Heb vrijwel altijd et schermpje omhoog, Joost mag weten waarom :X

Harm78

Bericht door Harm78 » 23 feb 2011, 13:15

Maar, oorspronkelijk hoort de hoedenplank dus zwart te zijn? :)

Overigens zou ik graag zo'n zonnedinges hebben, bij een Dynavin issie bijna onmisbaar denk ik...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”