150.000km+ e46 M3's
150.000km+ e46 M3's
Hallo,
Wie o wie rijd er een e46 M3 met een km-stand boven de 150k.. Ik ben benieuwd hoe die van jullie zich houd. Wat voor extra dingetjes (defecten) je er aan krijgt enz.
Wie o wie rijd er een e46 M3 met een km-stand boven de 150k.. Ik ben benieuwd hoe die van jullie zich houd. Wat voor extra dingetjes (defecten) je er aan krijgt enz.
Re: 150.000km+ e46 M3's
Zoals ik al eerder heb aangegeven mag een M3 hier gewoon geen probleem mee hebben. Als een BMW van de helft zelfs 3 ton kan rijden moet een M3 dat ook kunnen. Belangrijk is natuurlijk het hebben warm gereden, olie wissel en dergelijke.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
joost van het forum staat op 188k en loopt nog super! zolang het onderhoud goed gedaan is helemaal geen probleem.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Ik heb deze op het oog:
Klik
165.000 op de teller.. Maar tot nu toe 8 eigenaren (|
Of die dan altijd goed is warm gereden weet je natuurlijk nooit. Maar jij zegt als het boekje volledig is afgetekend is het geen probleem?
Klik
165.000 op de teller.. Maar tot nu toe 8 eigenaren (|
Of die dan altijd goed is warm gereden weet je natuurlijk nooit. Maar jij zegt als het boekje volledig is afgetekend is het geen probleem?
Misschien offtopic, maar wat knappen die EVO's ervanop door ze gewoon velgenzilver te spuiten
Niet normaal... :~

Oja dat verhaal ken ik...
Hier het verhaal van de eigenaar:
Ik denk dat hij het hier heeft over 'bmw323'Willem Kruizinga schreef:
Ik had verschillende reactie's gekregev onder verschillende email adressen, Dit maakt mij verder niks uit. maar naar lang email verkeer kwam hij eindelijk eens kijken. Bij aankomst had ik er al een beetje een raar gevoel over. Ik had de auto in die tijd veel in onze hal staan omdat ik 90% met een andere auto reed. dit i.v.m. met een trekhaak die ik vaak nodig had. Ze hebben de auto van onder tot boven bekeken en wouden graag een rondje rijden. Omdat ik een raar gevoel er over had vroeg ik of er wel serieuse intresse was. Omdat ze de auto afkraakte omdat er geen cd-wisselaar in zat
Dat hadden ze wel, Dus ik gaf aan wat ze er voor zouden willen geven. Er werd zo laag bedrag genoemt. Ik heb toen aangegeven dat ze beter opzoek konden gaan naar een wat oudere model. Vervolgens heeft hij van alles op internet gezet met mijn naam erbij. Maar dit heeft bij meerdere m3 eigenaren gedaan. Hij vraagt dan eerst allemaal foto's enz. Maar heeft volgens mij geen serieuse intressen. Ben je mooi klaar mee.

De auto schijnt een lichte, maar goed gerepareerde (ik dacht voor-) schade te hebben gehad. Als het echt goed gerepareerd is hoeft dat zeker geen probleem te zijn.
Kofferklep is geen facelift, zou ooit vervangen kunnen zijn of het is gewoon geen facelift. Is op zich ook niet zo'n groot probleem.
Verder staat hij al een hele poos te koop, maar de laatste tijd flink in prijs gedaald. Met de huidige prijs zit het wel goed voor een 2003 met eigenlijk alle opties die je zou kunnen wensen.
Kofferklep is geen facelift, zou ooit vervangen kunnen zijn of het is gewoon geen facelift. Is op zich ook niet zo'n groot probleem.
Verder staat hij al een hele poos te koop, maar de laatste tijd flink in prijs gedaald. Met de huidige prijs zit het wel goed voor een 2003 met eigenlijk alle opties die je zou kunnen wensen.

www. M3 register .nl
Heb mijne nu een jaar en van 133000 naar 153000 gereden en nog een problemen mee gehad 

Op die van mij staan enr nu 160000 op, wel van de zomer de cilinderkopppakking kapot gehad maar is weer als vanouds 

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
Dat zijn op een 'normale' auto nog vrij goedkope reparaties. Op een M3 net iets duurder en gelukkig had je het op tijd door! Niets aan de hand dus! 

Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
Mooi ding die van Willem K. en niet duur voor een 2003. Daarnaast de juiste velgen en de juiste versnellingsbak imho. Elke auto heeft zo z'n geschiedenis dus als het allemaal netjes is en goed aanvoelt dan wist ik het wel 

Dit vind ik heeeeel interessant,
Dat zal ik nu uitleggen;
Sinds een paar maanden heb ik een BMW E46 M3 aangeschaft uit 2003
SMG BAK 2
02-2003
En hij is aangeschaft met een km stand van let op!
235 600 km's
En hij rijd als NIEUW!!!
Ik ben de 3e eigenaar, de auto is super netjes, volledig dealer onderhouden boekjes alles erbij!
Nu vraag je je af waarom ik een M3 aanschaf met een hoge km stand??
Het betrefte een m3 uit 2003!
Vanaf deze bouwjaar zijn de meeste kinderziektes, zoals drijfstanglagers en smg problemen verholpen!
En als een M3 meer dan 2ton kan lopen betekent het, dat ie goed is, en niet zoals de meeste bij 1ton een nieuwe blok
nodig hebben.
Dat zal ik nu uitleggen;
Sinds een paar maanden heb ik een BMW E46 M3 aangeschaft uit 2003
SMG BAK 2
02-2003
En hij is aangeschaft met een km stand van let op!
235 600 km's
En hij rijd als NIEUW!!!
Ik ben de 3e eigenaar, de auto is super netjes, volledig dealer onderhouden boekjes alles erbij!
Nu vraag je je af waarom ik een M3 aanschaf met een hoge km stand??
Het betrefte een m3 uit 2003!
Vanaf deze bouwjaar zijn de meeste kinderziektes, zoals drijfstanglagers en smg problemen verholpen!
En als een M3 meer dan 2ton kan lopen betekent het, dat ie goed is, en niet zoals de meeste bij 1ton een nieuwe blok
nodig hebben.
Als hij al zoveel gelopen heeft en het nog prima doet, dan top!
Zegt genoeg over de kwaliteit van de auto's, als het onderhoud maar goed is.
Maar het verhaal over de kinderziektes klopt niet helemaal.
De verbeteringen zijn pas standaard doorgevoerd vanaf het "facelift" model. Nu is dit niet echt een facelift, maar het gaat dus om het model met de led achterlichten en de langere greep op de kofferbak.
Dit is zo rond 04-2003 geweest als ik het goed heb.
Daarbij heeft bmw ook uit voorzorg m3's tot eind mei een "service action" laten ondergaan.
Er staat ergens een lijst op het net met de vin nummers en alle gegevens. Kan hem alleen zo snel even niet vinden...
In principe zou de dealer moeten kunnen zien of jouw auto betroffen is en of het al gedaan is.
De reden dat ook auto's tot eind mei 2003 de service action hebben moeten ondergaan heeft te maken met de bouw datum van de motor. Het probleem zit hem namelijk in het blok en het kan zo maar zijn dat je een M3 uit mei 2003 hebt met een blok dat eerder gebouwd is en daarom de "service action" moet hebben...
Edit:
Hier is alvast 1 link:
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=70630
En het uiteindelijke service bulletin met de betreffende chassis nummers:
http://wiki.368s.com/images/b/b8/BearingsSB.pdf
Zegt genoeg over de kwaliteit van de auto's, als het onderhoud maar goed is.
Maar het verhaal over de kinderziektes klopt niet helemaal.
De verbeteringen zijn pas standaard doorgevoerd vanaf het "facelift" model. Nu is dit niet echt een facelift, maar het gaat dus om het model met de led achterlichten en de langere greep op de kofferbak.
Dit is zo rond 04-2003 geweest als ik het goed heb.
Daarbij heeft bmw ook uit voorzorg m3's tot eind mei een "service action" laten ondergaan.
Er staat ergens een lijst op het net met de vin nummers en alle gegevens. Kan hem alleen zo snel even niet vinden...
In principe zou de dealer moeten kunnen zien of jouw auto betroffen is en of het al gedaan is.
De reden dat ook auto's tot eind mei 2003 de service action hebben moeten ondergaan heeft te maken met de bouw datum van de motor. Het probleem zit hem namelijk in het blok en het kan zo maar zijn dat je een M3 uit mei 2003 hebt met een blok dat eerder gebouwd is en daarom de "service action" moet hebben...
Edit:
Hier is alvast 1 link:
http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=70630
En het uiteindelijke service bulletin met de betreffende chassis nummers:
http://wiki.368s.com/images/b/b8/BearingsSB.pdf

Laatst gewijzigd door B46 op 22 feb 2012, 04:41, 1 keer totaal gewijzigd.
www. M3 register .nl
Jaja, EERLIJKHEID duurt het langst
Dacht dat het Patrickk was die hem gemaild had met de vraag waarom de km stand van die auto lager was als voorheen, hij kreeg een scheld antwoordt terug.
Helaas heeft een moderator dit verwijderd, stond op de M3 occassion tread.
Leuk dat hij zichzelf veraden heeft d.m.v. dit forum.
Trouwens, vorige week stond er in het AD dat terugdraaien binnenkort strafbaar wordt.
De politiek gaat zich er eindelijk mee bemoeien, hiep hiep hoera

Dacht dat het Patrickk was die hem gemaild had met de vraag waarom de km stand van die auto lager was als voorheen, hij kreeg een scheld antwoordt terug.
Helaas heeft een moderator dit verwijderd, stond op de M3 occassion tread.
Leuk dat hij zichzelf veraden heeft d.m.v. dit forum.

Trouwens, vorige week stond er in het AD dat terugdraaien binnenkort strafbaar wordt.
De politiek gaat zich er eindelijk mee bemoeien, hiep hiep hoera