M3 Motor 343PK inbouwen in E46 Touring.....
Re: M3 Motor 343PK inbouwen in E46 Touring.....
Nou heb ik een Astra GSI rijder niet heel hoog zitten, maar volgens mij kan die zelfs het verschil tussen een 316i en een M3 horen hoor... Ik zou de achterkant lekker leeg laten en gewoon netjes 2 uitlaatpijpjes zoals bij een 330i (evt Eisenmann ofzo), laat ze maar raden wat erin ligt.
Als je overigens een keer iets anders wilt als een M3... Het 4.8is blok uit een X5 zou in principe ook gewoon moeten passen, past misschien dan wat meer bij het karakter van een luxe touring.
Als je overigens een keer iets anders wilt als een M3... Het 4.8is blok uit een X5 zou in principe ook gewoon moeten passen, past misschien dan wat meer bij het karakter van een luxe touring.
En hier nog een... Deze zat ook op E46fanatics, maar ben zijn topic kwijt. Gelukkig heeftie een eigen site voor zijn ombouw gemaakt.doezel schreef:Lijkt me een leuk project!
Hier het artikel waar Bjorn het over heeft:
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=578901
- Edit:
- Topic ook gevonden
Veel respect hoor, als je ziet wat het allemaal gekost heeft aan tijd en geld!
Tsjah als je het geld ervoor hebt
ik zou er graag al mijn vrije tijd in stoppen in zo'n project! ik zou er zelfs mijn abbonementje op de kroeg voor stopzette
ik zou er graag al mijn vrije tijd in stoppen in zo'n project! ik zou er zelfs mijn abbonementje op de kroeg voor stopzette
-- Houdoe wanne --
en ook hier is Marktplaatsje spelen niet de bedoeling
Moderatoropmerking Opt1mus
Deze gast heeft zijn auto (316i) ook aardig omgebouwd. Eerst een 3,3 Alpina motor, toen een M3 motor erin..
Ik weet niet of hij al langs is gekomen:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/42590536 ... 75-20871-0
http://auto.marktplaats.nl/bmw/42590536 ... 75-20871-0
Heb even de RDW site gecheckt met dit kenteken, is volgens de RDW gewoon een 320i :?
Staat niets in over M3 ombouw.
Staat niets in over M3 ombouw.
Niet iedereen geeft zo'n ombouw op, in het verleden waren die keuringen nogal streng, moeilijk en erg duur. Tegenwoordig schijnt het overigens wel goed te doen te zijn, de regels zijn niet al te lang geleden enorm versoepelt.
Was het niet zo dat je bij een vermogens toenamen van meer dan 50 procent verplicht was je wagen te laten herkeuren bij de RDW? dat heb ik een keer opgevangen tijdens een aflevering van wegmisbruikers...
8 jaar na verkoop mijn oude liefde weer terug gekocht! E46 330 IAM
40% zelfs
Maar die keuring was voorheen echt enorm heftig, en tegenwoordig zijn ze een heel stuk soepeler geworden en als het apparaat gewoon goed en deugdelijk gemaakt is zijn het niet de kosten meer, zeker niet als je het afzet tegen zo'n ombouw.
Maar die keuring was voorheen echt enorm heftig, en tegenwoordig zijn ze een heel stuk soepeler geworden en als het apparaat gewoon goed en deugdelijk gemaakt is zijn het niet de kosten meer, zeker niet als je het afzet tegen zo'n ombouw.
- FunnyDrives