ruitensproeier achterklep touring

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Marvin 328iT

ruitensproeier achterklep touring

Bericht door Marvin 328iT » 25 jan 2010, 12:55

Hallo,

Ik ben op zoek naar wat tips om mijn achterruitenwissersproeier van mijn touring weer goed te laten werken.
Het probleem is dat de pomp wel vloeistof pompt, maar dat de vloeistof vanachter de spoiler eruit loopt en bijna niet uit de sproeier zelf.
De sproeikop zelf heb ik al vernieuwd, maar dat heeft geen resultaat opgeleverd.
Zelf denk ik dat het probleem ligt bij de aansluiting van de slangetjes(?) naar de sproeikop...ik wil dit gaan nakijken, maar dan moet ik weten hoe ik die bloot kan leggen.
Hoe kan ik daar bijkomen?...moet ik dan de achterspoiler demonteren, en zo ja hoe demonteer ik die..

bvd

gr.
Marvin

Marvin 328iT

Re: ruitensproeier achterklep touring

Bericht door Marvin 328iT » 25 jan 2010, 15:04

Heb het zelf uitgevonden :)
Helaas zijn de bevestigingsclips die het afdekpaneeltje vasthouden afgebroken -_-

Het was trouwens een slangetje die onder de achterspoiler zit die losgeschoten was.

gr.
Marvin

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 25 jan 2010, 18:52

Idd dik drama, die clips.
Maar helemaal als het koud is...

morton

Bericht door morton » 06 mar 2011, 17:37

Ik heb hetzelfde probleem (ruitensproeier achter sproeit niet maar laat water lopen vanonder de spoiler met remlicht over de ruit).
Ik ben benieuwd voordat ik eraan begin of je een tip hebt om de clips niet te breken. En de tweede vraag is of het wel nodig is de spoiler te verwijderen; kan je al bij het slangetje als je het remlicht kapje verwijdert?
535d Touring 2005 - newbie

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”