Eibach of H&R?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
3Bimmers

Eibach of H&R?

Bericht door 3Bimmers » 03 mar 2011, 00:42

Hi guys,

Ik heb op m'n 330i cabrio een setje H&R veren zitten (29485-1: 35mm verlaagd voor, 20 mm achter. Zeggen ze. Lijkt een stuk meer).

Leuk allemaal, maar m'n arme auto rijdt tegenwoordig als een dweil. En met m'n 18" wielen die ik er gelijktijdig opgezet heb ging het allemaal nog wel, maar met de 17" (en winterbanden) was het echt huilen. Zwalkt alle kanten op en lijkt gewoon te waggelen soms.

Verder klap ik zelfs op de snelweg met enige regelmaat op de stops van de veren.

Die krengen zijn gewoon VEEL te slap. Nog een stuk slapper dan standaard!!!

Heeft er iemand ervaring met H&R? Op m'n E28 bevallen ze me prima, maar hier...

De Eibach proset hoor ik iedereen steeds over. Zijn die WEL stijver dan OEM?

Thnx!

Hans

Dnl

Re: Eibach of H&R?

Bericht door Dnl » 03 mar 2011, 01:02

Ik had zeer goede ervaringen met de Pro kit onder de 330ci Cabrio (en Sedan) :idee:
En lag er ook nog prima bij! Gewoon precies goed qua hoogte/laagte..

Zie onderstaande foto´s:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
Foto is van de nieuwe eigenaar..
Wel had ik daarbij een veerpootbrug gemonteerd, en dat verschil was ook duidelijk te merken!
(Bochten werk dan hé)

Cliff

Bericht door Cliff » 03 mar 2011, 07:52

Ik heb zelf een cup-kit van H&R op m'n E36 gehad...dat beviel echt perfect. Kan het je niet anders dan aanraden. Waarschijnlijk zitten jouw huidige veren er al een hele tijd onder, vandaar het belabberde weggedrag. Hoe zijn je schokdempers en wat voor een zijn het?

Ronnie330D

Bericht door Ronnie330D » 04 mar 2011, 12:15

Ik rijd met een 330D + eibach pro. Comfort is imo ook totaal verdwenen, helemaal op hogere snelheid.
Bumpstops raak ik ook regelmatig op de snelweg.

De auto rijd wel 100 X strakker en ik kan bochten nu harder nemen dan ooit! ik vind het iig de moeite waard!

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 04 mar 2011, 18:38

Cliff schreef:Ik heb zelf een cup-kit van H&R op m'n E36 gehad...dat beviel echt perfect. Kan het je niet anders dan aanraden. Waarschijnlijk zitten jouw huidige veren er al een hele tijd onder, vandaar het belabberde weggedrag. Hoe zijn je schokdempers en wat voor een zijn het?
De veren zijn splinternieuw, dus dat zal het niet zijn.

De schokdempers zijn de standaard-dempers. Ik zal ze eens testen.

M'n wielen zijn ook bizar zwaar, viel me op toen ik ze eraf haalden voor wat winterbanden. De 17" BWM wielen leken wel de helft te wegen...

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 04 mar 2011, 18:40

Dnl schreef:Ik had zeer goede ervaringen met de Pro kit onder de 330ci Cabrio (en Sedan) :idee:

Zie onderstaande foto´s:
Afbeelding
Wel had ik daarbij een veerpootbrug gemonteerd, en dat verschil was ook duidelijk te merken!
(Bochten werk dan hé)
Oef, das wel flink laag!

Zo is de mijne nu: Afbeelding

Maar helpt die veerpootbrug echt zo veel joh? Ik heb die dingen altijd maar raar gevonden. Ik bedoel, als het echt zo goed is, waarom stopt BMW ze er dan niet af-fabriek in? Ze doen verder wel heel hard hun best om de auto goed te laten rijden...

3Bimmers

Bericht door 3Bimmers » 06 mar 2011, 14:09

De mijne wel (de donkerblauwe). Maar dan dus met de H&R veren.

Hans
Laatst gewijzigd door Farl op 08 mar 2011, 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Reloader

Bericht door Reloader » 07 mar 2011, 18:53

in dit topic lees ik volgens mij voor t eerst dat iemand op zen bumperstops zit met Eibach veren :leip:

Roofless

Bericht door Roofless » 07 mar 2011, 20:34

Dnl schreef:Ik had zeer goede ervaringen met de Pro kit onder de 330ci Cabrio (en Sedan) :idee:

Zie onderstaande foto´s:
Afbeelding
(Bochten werk dan hé)
+1 8)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”