ABS/ESC/handremlapje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Pulleke-r

ABS/ESC/handremlapje

Bericht door Pulleke-r » 01 mar 2011, 20:59

Hallo,

Ik ben al enige tijd in het bezit van een BMW e46 uit 2002. Afgelopen vakantie ben ik naar Spanje gereden en voelde 2x een hapering in het rempedaal en op de terugweg begonnen spontaan de handremlamp, ESC en de ABS lamp te branden en viel de kilometer steeds uit. Toen ik weer terug was in Nederland heb ik hem uit laten lezen en gaf aan de ABS sensor links achter. Deze is vervangen en probleem blijft nog steeds. Af en toe licht de esc lamp op en begint de auto te haperen en een tijdje daarna springen alle lampen aan(ESC ABS en handremlamp) en geeft nog aan wiel sensor links achter. Ik kan nu Natuurlijk wiel sensor links en rechts wisselen om te kijken of het probleem zich nog voordoet. Maar de BMW garage gaf aan dat waarschijnlijk de ECU defect is. Moet ik nu de gehele pomp vervangen of alleen de ecu computer. Heb al contact gehad met een bedrijf in helmond die de ECU repareert maar dan moet ik deze er zelf uithalen kan dit zomaar en kan ik dan nog rijden. en is dit wel het probleem? Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad?

PeterE46

Re: ABS/ESC/handremlampje

Bericht door PeterE46 » 04 mar 2011, 07:29

Klinkt heel bekend. Gisterenavond bij het wegrijden bleven de ASC, handrem en ABS lamp branden. Ook na opnieuw starten merkete er echter niets van bij remmen, ook geen raar gevoel in het pendaal ofzo.
Volgens het boekje kon een te laag remvloeistof niveau de oorzaak zijn. Dit vanochtend gecontroleerd maar er is genoeg aanwezig.
Ik ga de auto ook maar eens laten uitlezen. Ben benieuwd.

Griffendahl

Re: ABS/ESC/handremlapje

Bericht door Griffendahl » 04 mar 2011, 08:53

Als je een probleem hebt met je ABS sensoren openbaart zich dat ook zo.

PeterE46

Bericht door PeterE46 » 08 mar 2011, 15:24

Auto 2 dagen laten staan. Zaterdag gaan :driving: Alle lampen uit klacht weg.
Ga ik verder niet naar kijken.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 08 mar 2011, 15:57

Dat vind ik nog eens makkelijk!

Lampjes uit, geen melding meer, ik ga er niet meer naar kijken. Als we ook zo makkelijk gingen posten konden we wel het forum opdoeken.

Ik geef je op een briefje dat je binnen twee weken weer een melding krijgt. En dan moeten we je zeker weer helpen? Ik ga er ook niet meer naar kijken, wat een instelling...
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

hanse46

Bericht door hanse46 » 08 mar 2011, 16:30

Relax Mario... PeterE46 was de topicstarter niet, bovendien heeft hij ook niet om hulp gevraagd maar alleen een opmerking geplaatst.

No hard feelings :)

Mijn ABS/ASC lampjes gingen vorig jaar ook een keer branden. Maar na opnieuw starten was het over en daarna nooit meer gehad.

Siemi

Bericht door Siemi » 08 mar 2011, 17:32

Als er een storing aan de sensor van het achterwiel wordt gemeld, en vervanging helpt niet, dan is het de ASC stuurunit. Nieuw kost die 600 euro gebruikt 300 euro. Heb ik gehad bij mijn 530d.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 08 mar 2011, 18:38

Oh dan heb ik dat verkeerd gelezen, maar evengoed vind ik het geen instelling.

Als de sensoren inderdaad in orde zijn is het je control unit/module of een kabelbreuk of een slechte verbinding. Ik zou dat eerst controleren en goed schoonmaken. Als je linker achter sensor niet goed is dan moet je km teller ook gaan fluctueren en als dit niet het geval is maar je wel een storing hebt op je links achter sensor dan is je ASC/DSC ABS module defect. Kan niet anders want een kabelbreuk is dan uitgesloten.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Pulleke-r

Bericht door Pulleke-r » 12 mar 2011, 03:56

Ik heb de sensoren bij mij gewisseld. En lees 8) hem morgen even uit of nog steeds alleen Sensor LA aangeeft. Als ik dit heb gedaan horen jullie nog van mij grtjs :duim:

Pulleke-r

Bericht door Pulleke-r » 12 mar 2011, 23:50

Hallo Allemaal,

Nu heb ik alles weer uitgelezen. En geeft 2 storingen aan 5DB0 ABS sensor LA en 5DB1 ABS sensor LA. Alleen is deze nu niet meer te resetten hij blijft in de computer staan maar is niet zichtbaar op het Dashboard. Heb wel alles gereset en met proefrijden gaan de Lampen Asc, enz niet meer branden(Maar verwacht toch dat ze nog komen). Bij het wisselen van de achtersensoren viel mij wel op dat de sensor die van RA naar LA is gegaan een groef in zit op kopse kant (Beschadiging). Sensor die nu RA zit was al nieuw. Nu wil ik echter deze week nog een Sensor bestellen voor LA en kijken of ik de Storing kan Resetten en al mijn problemen hier mee zullen verdwijnen.................................. :s

Pulleke-r

Bericht door Pulleke-r » 31 mar 2011, 02:22

Heb inmiddels Sensor vervangen en probleem is nog niet opgelost.....Dus nu maar naar een Garage :gek:

Pulleke-r

Bericht door Pulleke-r » 09 apr 2011, 06:45

Nou ben een keer bij een universeele garage geweest omdat ik bij de BMW zelf niet zo'n vertrouwen had die wilden dus de computer vervangen van 600 euro. Nu is deze grage tot de conclusie gekomen dat mijn wiellager LA defect is. Wanneer het lager warm wordt krijgt deze speling waardoor mijn ABS begint te kloten(Was er zelf niet op gekomen). Helaas hadden ze op dit moment geen tijd om het te vervangen dus heb een afspraak gemaakt voor 29 April. Als ik weer een stap verder ben houd ik jullie weer op de hoogte.

Pulleke-r

Bericht door Pulleke-r » 06 mei 2011, 20:38

Nou inmidddels is het lager vervangen en heb geen last meer van het probleem geweldig dus ik heb dit nergens in een forum kunnen vinden dat je wiellager zo'n probleem kon veroorzaken zonder dat je hem hoort. Hoop dat anderen hier ook wat aan hebben in ieder geval :zwaai: dankt voor alle reacties.

Coldburn

Bericht door Coldburn » 06 mei 2011, 20:48

Lees het nu pas.Met warm lopen zet je lager uit dus dan kan het lager niet "krimpen".

Omdat er speling op zit wordt de afstand tussen de abs ring en de abs krans groter waarbij of het signaal weg valt of veranderd ten op zichte van de rest. Door de verandering gaat het lampje branden. Of het signaal digitaal wordt binnen gehaald weet ik niet.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”