knipperlichten en koplampen E36
knipperlichten en koplampen E36
Ik zou graag willen weten of de knipperlichten en koplampen van de E36 serie, op alle verschillende varianten passen?
Ik ben namelijk op zoek naar (gebruikte) knipperlichten en koplampen, maar kom deze op internet vooral tegen van/voor de sedan...
Kan iemand mij uitsluitsel geven over bijv. het al dan niet passen van de knipperlichten en koplampen van bijv. een sedan op een coupe? En zouden knipperlichten van een 325TD of 320i toevallig passen?
Alvast bedankt!
Ik ben namelijk op zoek naar (gebruikte) knipperlichten en koplampen, maar kom deze op internet vooral tegen van/voor de sedan...
Kan iemand mij uitsluitsel geven over bijv. het al dan niet passen van de knipperlichten en koplampen van bijv. een sedan op een coupe? En zouden knipperlichten van een 325TD of 320i toevallig passen?
Alvast bedankt!
Re: knipperlichten en koplampen E36
volgens mij zijn coupe en cabrio het zelfde
en die van sedan en touring zijn anders.
van compact weet ik het niet
en die van sedan en touring zijn anders.
van compact weet ik het niet
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
knipperlichten zijn volgens mij hetzelfde.
koplampen kunnen verschillen.
koplampen kunnen verschillen.
Knipperlichten verschillen alleen de coupé en cabrio versie. Die zijn wat langgerekter.
Van een touring, sedan of compact zijn de knipperlichten hetzelfde.
Van de koplampen heb je volgens mij duizend en één soorten...
De koplampunits van mijn touring zijn anders dan van mijn sedan, en die van de sedan zijn ook weer anders dan de koplampen van mijn ouders sedan...
Van een touring, sedan of compact zijn de knipperlichten hetzelfde.
Van de koplampen heb je volgens mij duizend en één soorten...
De koplampunits van mijn touring zijn anders dan van mijn sedan, en die van de sedan zijn ook weer anders dan de koplampen van mijn ouders sedan...
Knipperlichten van coupe en cabrio zijn hetzelfde.
Koplampen zijn van sedan, coupe, cabrio, touring en compact hetzelfde. Alleen heeft volgens mij compact andere soort aansluiting.
Origineel koplampen heb je met H7 fitting en met H1 ("kattenoog"). H1 zie op de oudere e36's
Koplampen zijn van sedan, coupe, cabrio, touring en compact hetzelfde. Alleen heeft volgens mij compact andere soort aansluiting.
Origineel koplampen heb je met H7 fitting en met H1 ("kattenoog"). H1 zie op de oudere e36's
Ja, maar qua lampen is het bij mij/ons allemaal hetzelfde (H7). Maar de units/het glas ziet er anders uit, en de lensen zijn anders. Dus er zit best nog wel verschil in, als je kijkt naar dat de units en lensen van mijn touring weer anders zijn dan mijn sedan en allebei zijn ze ook weer anders dan de sendan van m'n ouders.
koplampen passen allemaal op elkaar.
coupe,cabrio,seda,touring,compact
knipperlichten
coupe en cabrio zijn hetzelfde
en sedan,touring en compact zijn het zelfde.
coupe,cabrio,seda,touring,compact
knipperlichten
coupe en cabrio zijn hetzelfde
en sedan,touring en compact zijn het zelfde.
Koplampen compact passen echt niet 1 op 1, daarvoor moet er met de draadjes gesoldeerd worden.
De koplampen verschillen niet alleen in type bmw (sedan compact coupe) maar ik heb vernomen dat bijv van compact daar ook weer verschillende versies van koplampen inzitten
de een heeft bolletjes op het glas de ander streepjes
dit viel mij op nadat ik enkele weken terug zelf een lamp heb moeten kopen.
dus wanneer je de mogelijkheid hebt om een lamp mee te nemen om te verglijken zou dat een verstandige keus zijn,
Succes ermee
gr.Puther
de een heeft bolletjes op het glas de ander streepjes
dit viel mij op nadat ik enkele weken terug zelf een lamp heb moeten kopen.
dus wanneer je de mogelijkheid hebt om een lamp mee te nemen om te verglijken zou dat een verstandige keus zijn,
Succes ermee
gr.Puther
Knipperlichten: compact/touring/sedan is hetzelfde en coupe/cabrio hetzelfde
Koplampen: allen (alleen heeft de compact een andere stekker, maar dat is makkelijk ''over te zetten'' eventueel).
Dat van verschillende glazen heeft te maken met het bouwjaar trouwens, de ene met bolletjes bovenop het glas is van na eind 1994 volgens mij. Maakt verder niks uit.
Koplampen: allen (alleen heeft de compact een andere stekker, maar dat is makkelijk ''over te zetten'' eventueel).
Dat van verschillende glazen heeft te maken met het bouwjaar trouwens, de ene met bolletjes bovenop het glas is van na eind 1994 volgens mij. Maakt verder niks uit.
Mannen bedankt voor reacties en uitleg. Even gekeken bij een sedan versie, maar was niet helemaal mooi met ophangpunten en aansluiting. Was toevallig bij een sloop aan het rondneuzen, terwijl er een coupe werd gebracht. Met erg veel geluk voor een spotprijsje beide koplampen meegenomen!