316i met 227000 kopen?
316i met 227000 kopen?
Ik ben al een tijd op zoek naar een leuke 316i, heb er nou een op het oog uit 1999 executieve met leer voor 4000.
Nou heb ik alleen twijfels over de km stand van 227000. Wat kan ik verwachten qua problemen of is het gewoon doorrijden tot 300000 zonder al te veel problemen. Het onderhoud van de auto is bekend en altijd goed uitgevoerd.
Alvast bedank,
Groeten Paul
Nou heb ik alleen twijfels over de km stand van 227000. Wat kan ik verwachten qua problemen of is het gewoon doorrijden tot 300000 zonder al te veel problemen. Het onderhoud van de auto is bekend en altijd goed uitgevoerd.
Alvast bedank,
Groeten Paul
Re: 316i met 227000 kopen?
Bedankt voor je reactie, de auto ziet er goed uit zowel binnen als buiten en het onderhoudsboekje is van begin tot eind compleet. de auto heeft 2 eigenaren gehad.
Maar voor zover ik begrijp heb jij nog geen problemen met de hoge km stand.
Groeten PAul
Maar voor zover ik begrijp heb jij nog geen problemen met de hoge km stand.
Groeten PAul
ik heb zelf ook een 316 van 1999 deze heeft op dit moment 253000 gelopen. maar het blok loopt nog perfect.
tuurlijk krijg je onderhoud. maar meestal zijn de grote dingen al vervangen voor die km stand. (heb ik me laten vertellen)
tuurlijk krijg je onderhoud. maar meestal zijn de grote dingen al vervangen voor die km stand. (heb ik me laten vertellen)
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Kijk dat is fijn om te horen. Voor zover ik nu een beetje gelezen heb, kan ik zeggen dat het geen probleem moet zijn als de auto maar een goede onderhouds historie heeft. Ga morgen kijken naar de auto en hoop dat het allemaal een beetje goed komt
Ben alleen toch wel benieuwd hoe ver een 316i e46 kan komen zou 300.000 de magische grens zijn of moet het nog verder kunnen met goed onderhoud?
Ben alleen toch wel benieuwd hoe ver een 316i e46 kan komen zou 300.000 de magische grens zijn of moet het nog verder kunnen met goed onderhoud?
+1 heb er nu ook ruim 2 ton opstaan, buiten de reguliere onderhoudsbeurten alleen 1 draag arm rubber moeten vervangen.
Goed om te lezen ben nu nog benieuwder naar morgen als de auto geen rare dingen heeft verder zou het zomaar kunnen dat ik morgen een trotse eigenaar van een 316i ben.
Nog een vraag, weet een van jullie of een 316i e46 ook met leren bekleding origineel gemaakt is. Deze auto heeft namelijk vol leer en ik ben benieuwd of dat origineel is of later aangepast is.
Nog een vraag, weet een van jullie of een 316i e46 ook met leren bekleding origineel gemaakt is. Deze auto heeft namelijk vol leer en ik ben benieuwd of dat origineel is of later aangepast is.
Dat weet ik dus niet...... daarom vroeg ik het even. Maakt verder ook niet uit maar ben gewoon benieuwd omdat ik nog nooit een 316 met vol leer heb gezien.
Het zal nooit een goedkope auto zijn en als je er minimaal een ton mee wilt gaan rijden zal je gegarandeerd wat dingen moeten gaan vervangen. Wil je dat de auto stuurt zoals een bmw hoort te sturen zal je het een en ander van het onderstel moeten gaan vervangen als dit nog niet gedaan is. Denk aan de draagarmen, schokdempers en wat rubbers. Dit kost goed geld aangezien er geen goedkope onderdelen bestaan van BMW. Kan je aftermarket gaan, maar dit is meestal ruk. Daarnaast zou ik als ik jou was het nodige van de koel gedeelte vervangen als dit nog niet gedaan is. Denk aan de kvs expansietank, slangen, waterpomp en thermostaat. Bij een handgeschakelde bak zal de koppeling tussen de 150.000 en 350.000 km vervangen moeten worden. Hangt erg af van de vorige eigenaar. Bij een automaat heb je hier geen last van. Bekijk alle facturen indien aanwezig en kijk wat er al vervangen is. Indien er alleen het noodzakelijke onderhoud is geweest en alleen onderdelen vervangen zijn als ze stuk waren kan het een dure grap worden. Is het meeste al vervangen dan heb je een grote kans op een onderhoudsarme auto. Echter kan je altijd pech hebben. Een BMW moet je ook niet kopen als je max 4000 te besteden hebt. Hou altijd een buffer over om eventueel onderhoud te kunnen betalen.
ik heb een 316i ('01) met 139000 op de teller gekocht van een vrouw van middelbare leeftijd. Ze gebruikte de wagen om rond de kerktoren te rijden.
Ik heb hem sinds een jaar en rijd enkel in de weekends, 2x 150 km per weekend. (snelweg kilometers).
Op een jaar tijd heb ik het volgende al moeten vervangen:
- waterpomp ging er het eerste aan
- doorgeroeste remleiding achter was het volgende
- 2 gebroken achterveren + versleten flexibele remleidingen was het laatste grapje.
Voor de rest rijd hij nu met +- 154000 km nog goed hoor Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met zo'n dingen...
(ps: ben zelf een heel voorzichtige chauffeur, zal nooit een vluchtheuvel te snel nemen, of boven de 2250 toeren gaan als hij de motor koud is...)
Ik heb hem sinds een jaar en rijd enkel in de weekends, 2x 150 km per weekend. (snelweg kilometers).
Op een jaar tijd heb ik het volgende al moeten vervangen:
- waterpomp ging er het eerste aan
- doorgeroeste remleiding achter was het volgende
- 2 gebroken achterveren + versleten flexibele remleidingen was het laatste grapje.
Voor de rest rijd hij nu met +- 154000 km nog goed hoor Ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met zo'n dingen...
(ps: ben zelf een heel voorzichtige chauffeur, zal nooit een vluchtheuvel te snel nemen, of boven de 2250 toeren gaan als hij de motor koud is...)
Nee zit hem niet in het geld, maar de auto staat tegen over mijn werk en ziet er gewoon goed uit. Ik zou ook kunnen kiezen voor een 316i met rond de 100000 km maar dan ben ik rond de 5500 zeker wel kwijt. Als ik 5 jaar in deze auto rijd staat de teller op een 300k. Als ik hem dan nog voor 1500 kan verkopen heb ik dus 5 jaar gereden voor 2500. Dat is wat ik wel interessant vind vandaar de interesse in deze auto maar ook wel de vraag of het met de hoge km stand geen grote problemen kan geven.
Maar het komt er dus op neer als de auto een aantoonbaar goede onderhouds historie heeft en er verder optisch erg goed uit ziet. Het geen probleem zou moeten zijn met de km stand, maar dat je dus ook wel sowieso geluk moet hebben als je kijkt naar stefan zijn verhaal.
Maar het komt er dus op neer als de auto een aantoonbaar goede onderhouds historie heeft en er verder optisch erg goed uit ziet. Het geen probleem zou moeten zijn met de km stand, maar dat je dus ook wel sowieso geluk moet hebben als je kijkt naar stefan zijn verhaal.
Als ik deze argumentatie lees dan zou ik het gewoon doen, hou wel geld achter de hand voor een reparatie mocht die er komen. Maar tot die tijd gaan met die banaan!
juist ik denk dat het zo met elke auto is, je moet er gewoon geluk mee hebben. maar kijk wel even of de deuren aan de onderkant roesten. heb ik namelijk last van. constructie foutje van bmw denk ik. de hele felsnaad is namelijk los gescheurd bij de achterdeur.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Zo vandaag wezen kijken naar de 316i, zag er goed uit zeker vanbuiten. Binnen is het ook netjes alleen een beetje jammer dat de vorige eignaar de interieur lijsten zelf heeft geschilderd/gespoten ziet er niet echt proffesioneel uit... .
Auto rijd goed geen gekke geluiden ofzo. In het onderhouds boekje stond alles netjes aangegeven dus daar ben ik ook blij mee.
Al met al gaat dit hem worden krijg een nieuwe apk en beurt bij aflevering en als het goed is is de auto voor het weekend klaar
mocht iemand nog een adresje hebben voor interieur lijsten hoor ik het graag.
Auto rijd goed geen gekke geluiden ofzo. In het onderhouds boekje stond alles netjes aangegeven dus daar ben ik ook blij mee.
Al met al gaat dit hem worden krijg een nieuwe apk en beurt bij aflevering en als het goed is is de auto voor het weekend klaar
mocht iemand nog een adresje hebben voor interieur lijsten hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door Gast op 14 mar 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
BMW 330iA Touring Lifestyle Edition 2004 (Current)
BMW 318i Sedan Special Edition 2004 (Past)
BMW 318iS Coupé Executive 1993 (Past)
BMW 318i Sedan Special Edition 2004 (Past)
BMW 318iS Coupé Executive 1993 (Past)