Patec / inxx sportonderstel

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
verwijderd

Patec / inxx sportonderstel

Bericht door verwijderd » 08 mar 2011, 10:52

Ik heb voor een prikkie een Patec / inxx sportonderstel weten te krijgen.

op het moment is mijn auto in reparatie (subframe) en als alles weer bij elkaar geschroefd wordt dan gaan deze veren en dempers er gelijk onder.

De verlaging is rondom ongeveer 35 mm.

Mijn vraag: Wat kan ik verwachten van deze kit?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Griffendahl

Re: Patec / inxx sportonderstel

Bericht door Griffendahl » 08 mar 2011, 14:23

Geen flauw idee, ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord...

Wat ik wel opvallend vind is dat de set zowel voor een 316i sedan met handbak als een 330d touring met automaat geschikt is. Dat heb ik vrijwel nog nooit gezien bij veren/dempers voor een E46 gezien daar ruim 300kg gewicht tussen zit...

Maar waarom koop je zo'n setje wat een enorme invloed heeft op je rijgedrag als je het helemaal niet kent en dus niet weet welk effect het heeft...

Mario TT

Bericht door Mario TT » 08 mar 2011, 14:49

dan zal het wel een alle machtig stug setje zijn... Ik zou maar een afspraak maken met de tandarts en een bakje in je auto plaatsen voor je vullingen als je ze hebt.

Maar ik ben benieuwd, elke ervaring is er een meer op het forum.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 08 mar 2011, 18:48

Ik las net op internet ergens dat het een "slap setje" kan zijn. Was maar een review maar niet heel erg positief, wellicht dat het komt omdat je met allerlei gewichten zit en hij maar voor een gewicht gemaakt kan zijn. Dus wie weet heb je met een handbak 316i een stugge bak en met een 330i automaat een slappe bak?

Een 323i zit er denk ik tussenin dus wie weet heb je een goed setje?

verwijderd

Bericht door verwijderd » 08 mar 2011, 22:03

Griffendahl schreef:Geen flauw idee, ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord...

Wat ik wel opvallend vind is dat de set zowel voor een 316i sedan met handbak als een 330d touring met automaat geschikt is. Dat heb ik vrijwel nog nooit gezien bij veren/dempers voor een E46 gezien daar ruim 300kg gewicht tussen zit...

Maar waarom koop je zo'n setje wat een enorme invloed heeft op je rijgedrag als je het helemaal niet kent en dus niet weet welk effect het heeft...
Zoals ik al zei, ik heb het voor een prikkie kunnen kopen.

Dus als het niks is, dan is dat erg jammer, en verkoop ik hem weer voor hetzelfde prikkie.
Bevalt het goed, dan ben ik lekker goedkoop uit. en blij.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 09 mar 2011, 09:14

Ga je het allemaal zelf doen dan? Arbeidsloon is ook niet goedkoop meer tegenwoordig om maar dingen te proberen en uiteindelijk geef je dan het zelfde geld uit als een duurder setje die je in een keer hebt gemonteerd.

Ik hoop voor je dat het een goed setje is en nogmaals elke feedback is er eentje meer. Waardoor mensen met een minder budget toch een betere en goedkopere beslissing kunnen nemen.

verwijderd

Bericht door verwijderd » 09 mar 2011, 09:46

Wat je zegt,

Ik ben alleen maar een studentje, ik werk veel bij. en ik mag niet klagen kwa inkomsten.

Maar ik kan dus wel een eibach kitje kopen.. maar wat als volgende week bijvoorbeeld mijn motor ploft? (gruwelijk voorbeeld, maar het kan)
Dan wil ik dat uiteraard gelijk repareren. en dan is al mijn geld op.

Oftewel, ik wil geen slaaf van mijn auto worden.

Daarom heb ik dit maar gekocht, want ik dacht: het kan nooit erger zijn dan de lekke schokbrekers en lamme veren die er nu onder zitten.

Ik zal zeker laten weten wat dit setje doet onder mijn auto. Maar zoals eerder opgemerkt, ik weet niet wat het onder een 330d automaat doet.

verwijderd

Bericht door verwijderd » 09 mar 2011, 16:18

Maar nieuw kosten deze spullen ongeveer hetzelfde als koni..

ik heb ze voor goedkoop weten te krijgen, en deze zijn zgan.

Niemand heeft er hier nog ervaring mee, dus als het prul is (merk ik zo) dan gaat het meteen eraf.
Als het goed spul is ben ik tevreden.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 10 mar 2011, 11:02

Iets duur in de markt zetten is niet moeilijk, maar bij Koni maken ze wel onderscheid tussen diverse motoriseringen van een E46... En Koni heb je ook in diverse prijsklasses natuurlijk.

Mijn eigen schroefset, de KW variant 2, heeft ook Koni dempers, maar gok dat die qua prijs niet helemaal matcht met deze set...

verwijderd

Bericht door verwijderd » 10 mar 2011, 12:56

de tijd zal het leren..

verwijderd

Bericht door verwijderd » 13 mar 2011, 23:07

Zo... ik rijd nu met deze kit, en ik moet zeggen dat het uitstekend bevalt.

De wagen is lekker stug, maar toch niet oncomfortabel.

De wagen ligt kwa hoogte precies goed naar mijn mening:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als jullie dus meer willen weten over deze kit, dan ben je in dit topic welkom.

Gr,

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”