Getik bij me kleppenhuis... wie kan me helpen?
Getik bij me kleppenhuis... wie kan me helpen?
Beste forum mensen!
Een tijdje terug peilde ik de olie van mijn bwm 318i, rij 20km naar een vriend en 2uur erna starte ik de auto.
Een herrie maakte me auto! het geluid kwam duidelijk van het kleppenhuis vandaan...!
Auto uitgezet en dag erna afgesleept.
Ik heb de auto naar een monteur gebracht die me auto altijd doet onderhouden.
Hij heeft de onder kant van me auto open geschroeft en wilde de olie verversen. Er kwam geen druppel olie uit me blok...
Terwijl ik er pas olie had ingegooid de dag ervoor. Nu blijkt dat ik een tijd met minimum smering rond heb gereden. ( Het bleek dus dat ik telang met de zelfde olie heb rond gereden! ) wegens misverstand geen olie ververst wat 1x in het jaar moet gebeuren.)
Nu blijkte dat me olie filter helemaal dicht zat net als stroop op de filter!
(foto aanwezig zal naderhand worden bijvoegd) ziekelijk gewoon.
Me olie filter, filterde niet meer en me waterpomp lekte!
De monteur maakte nog verder de onderkant open dat, hij aan de lagers kwam en de krukas zag.
krukas was niet geschadigt en zag er nog goed en netjes uit! zei hij, dat was me geluk geweest!
Nu bleek dat er gewoon onder in me blok een laag DRAP olie lag, was als stroop er aan vast geplakt!
Hij heeft alles weer opengemaakt en door gespoeld en alle overtollige olie (drap) verwijderd en en verschoond.
Hij heeft me nieuwe lagers erin gezet. Nieuwe olie toegevoegd half synthetische ( merk: helix ) 10W-40. ( en een flesje toevoeging in de motor gedaan wat de motor van binnen schoon hoord te maken )
Hij starte me auto en maakt nog steeds het tikkend geluid van de kleppen!
Na 5 min werd de motor warm en de olie rond gepompt en het tikkend geluid was weg!!!
Hij gaf mij het advies om rustig aan verder te rijden en lange stukken er mee te rijden!
En dat mijn lagers goed ingereden werden zoals ik het begreep.
Hij zei dat het kan dat door het rijden er meer overtollige rotzooi uit me blok gaat en het kleppenhuis zich van zelf hopelijk weer zal herstellen en het tikkend geluid als de motor koud is weg zou nemen... anders gaat het me nog geld kosten voor het kleppenhuis na te laten kijken...!
Nu lijdt mijn vraag:
kan het kwaad dat me kleppenhuis zo'n geluid maakt ??? En zal het probleem (het tikkende kleppenhuis) van zelf verholpen worden door er 1000km mee te rijden...???
Als de Motor warm is en de olie goed is rond gesmeerd is het geluid egt honderd % weg !!!
Wie kan me helpen en heeft er meer verstand van hoe ik dit het beste kan oplossen ???
Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen, als er vragen zijn stel die gerust!
Mvg
Thomas
Nieuwe lagers erin gezet en
Een tijdje terug peilde ik de olie van mijn bwm 318i, rij 20km naar een vriend en 2uur erna starte ik de auto.
Een herrie maakte me auto! het geluid kwam duidelijk van het kleppenhuis vandaan...!
Auto uitgezet en dag erna afgesleept.
Ik heb de auto naar een monteur gebracht die me auto altijd doet onderhouden.
Hij heeft de onder kant van me auto open geschroeft en wilde de olie verversen. Er kwam geen druppel olie uit me blok...
Terwijl ik er pas olie had ingegooid de dag ervoor. Nu blijkt dat ik een tijd met minimum smering rond heb gereden. ( Het bleek dus dat ik telang met de zelfde olie heb rond gereden! ) wegens misverstand geen olie ververst wat 1x in het jaar moet gebeuren.)
Nu blijkte dat me olie filter helemaal dicht zat net als stroop op de filter!
(foto aanwezig zal naderhand worden bijvoegd) ziekelijk gewoon.
Me olie filter, filterde niet meer en me waterpomp lekte!
De monteur maakte nog verder de onderkant open dat, hij aan de lagers kwam en de krukas zag.
krukas was niet geschadigt en zag er nog goed en netjes uit! zei hij, dat was me geluk geweest!
Nu bleek dat er gewoon onder in me blok een laag DRAP olie lag, was als stroop er aan vast geplakt!
Hij heeft alles weer opengemaakt en door gespoeld en alle overtollige olie (drap) verwijderd en en verschoond.
Hij heeft me nieuwe lagers erin gezet. Nieuwe olie toegevoegd half synthetische ( merk: helix ) 10W-40. ( en een flesje toevoeging in de motor gedaan wat de motor van binnen schoon hoord te maken )
Hij starte me auto en maakt nog steeds het tikkend geluid van de kleppen!
Na 5 min werd de motor warm en de olie rond gepompt en het tikkend geluid was weg!!!
Hij gaf mij het advies om rustig aan verder te rijden en lange stukken er mee te rijden!
En dat mijn lagers goed ingereden werden zoals ik het begreep.
Hij zei dat het kan dat door het rijden er meer overtollige rotzooi uit me blok gaat en het kleppenhuis zich van zelf hopelijk weer zal herstellen en het tikkend geluid als de motor koud is weg zou nemen... anders gaat het me nog geld kosten voor het kleppenhuis na te laten kijken...!
Nu lijdt mijn vraag:
kan het kwaad dat me kleppenhuis zo'n geluid maakt ??? En zal het probleem (het tikkende kleppenhuis) van zelf verholpen worden door er 1000km mee te rijden...???
Als de Motor warm is en de olie goed is rond gesmeerd is het geluid egt honderd % weg !!!
Wie kan me helpen en heeft er meer verstand van hoe ik dit het beste kan oplossen ???
Ik hoop dat jullie het verhaal een beetje snappen, als er vragen zijn stel die gerust!
Mvg
Thomas
Nieuwe lagers erin gezet en
-
Re: Getik bij me kleppenhuis... wie kan me helpen?
Hey Thomas,
Zo te horen is het een kwestie van hydraulische kleppen die je hoort. Bij het starten van de motor hoor je de kleppen, zodra de olie is rondgepompt hoor je niet meer. De kleppen vullen zich met olie, kan overigens geen kwaad.
De volgende vragen, hoeveel olie zit er in de motor?
hoe lang duurt het voor het geluid weg is?
Na de wissel olie/lager schalen etc. hoeveel KM heb je gereden?
Wat voor type auto rijd je? (weet dat het een bmw is maar kan uit je verhaal niet horen welke type.)
groet
Zo te horen is het een kwestie van hydraulische kleppen die je hoort. Bij het starten van de motor hoor je de kleppen, zodra de olie is rondgepompt hoor je niet meer. De kleppen vullen zich met olie, kan overigens geen kwaad.
De volgende vragen, hoeveel olie zit er in de motor?
hoe lang duurt het voor het geluid weg is?
Na de wissel olie/lager schalen etc. hoeveel KM heb je gereden?
Wat voor type auto rijd je? (weet dat het een bmw is maar kan uit je verhaal niet horen welke type.)
groet
- Bimmergirl87
Hallo, srry voor de late reactie!
Mijn type bmw is: e36 cabrio 318i
Olie heeft nde montuur erin gegooid en schat 2,5 / 3 liter.
Ik heb vandaag de monteur weer gesproken en kan weer normaal gaan rijden! heb er nu 850 km opzitten en heb ik tussen de 2000 / 3000 toeren liggen rijden. Op de autobaan constant 100 op crousecontrole.
het tikken van me kleppenhuis is weg! En is niet meer terug gekomen. En de lagerschalen waren vervangen geworden!
Grz Thomas
Mijn type bmw is: e36 cabrio 318i
Olie heeft nde montuur erin gegooid en schat 2,5 / 3 liter.
Ik heb vandaag de monteur weer gesproken en kan weer normaal gaan rijden! heb er nu 850 km opzitten en heb ik tussen de 2000 / 3000 toeren liggen rijden. Op de autobaan constant 100 op crousecontrole.
het tikken van me kleppenhuis is weg! En is niet meer terug gekomen. En de lagerschalen waren vervangen geworden!
Grz Thomas
dit is nu mijn derde bmw die ik heb, en de monteurs hier in deventer kunnen niet wachten om die van mij te slopen, het zijn oplichters, mijn laatste hoop is de bmw garage of zelf doen, rotzakken zijn het.
en allemaal aan de coke, smeer zakken.
me bloed kookt van die lui.
en allemaal aan de coke, smeer zakken.
me bloed kookt van die lui.
Laat me raden 318i m40, ik denk dat dit een typisch geval is van slecht werk.
Ik ken dit truckje van de garage bedrijven, ze gooien van dat spul er in dat na een tijdje actief word.
en je motor stuk van gaat.
Ik weet de naam ff niet van dat spul, meschien kom ik er later op terug.
Mocht dit hierboven het niet zijn en het is de bekende tik van de m40 motor dan kan het geen kwaad.
Ze zeggen dat het een slechte motor is maar dat is niet waar.
In de meeste gevallen is het die plastic verdeel kap die direct onder de olie dop zit.
als je die weg haalt dan is het getik weg.
Ik ken dit truckje van de garage bedrijven, ze gooien van dat spul er in dat na een tijdje actief word.
en je motor stuk van gaat.
Ik weet de naam ff niet van dat spul, meschien kom ik er later op terug.
Mocht dit hierboven het niet zijn en het is de bekende tik van de m40 motor dan kan het geen kwaad.
Ze zeggen dat het een slechte motor is maar dat is niet waar.
In de meeste gevallen is het die plastic verdeel kap die direct onder de olie dop zit.
als je die weg haalt dan is het getik weg.
- Denniz0229
pater429,
1. dit topic is meer dan een jaar geleden geplaatst...
2. je hebt ergens een klepel zien hangen maar volgens mij weet je niet eens wat een klok is?
1. dit topic is meer dan een jaar geleden geplaatst...
2. je hebt ergens een klepel zien hangen maar volgens mij weet je niet eens wat een klok is?
ik heb het nu ook als die 2 wekn stil staat, naar een kwartier is het weg, olie pomp olie filter en olie moet vervangen worden als je mij vraagt
Ik kijk niet naar de tijd, ik deel mijn ervaring, voor andere mensen, die dit kunnen lezen, misschien hebben zij er wat aan.