Mogelijk thermostaat probleempje e36
-
Mogelijk thermostaat probleempje e36
Beste allemaal,
Ik ben sinds een half jaartje trotse bezitter van een e36 316i uit 98.
Sinds kort doet denk ik mijn thermostaat raar en aangezien dit me eerste auto is heb ik laat maar zeggen nog geen kennis genoeg.
Dit wil zeggen de eene keer staat de naald na een kilometer of 14 nog niet in het midden en de ander keer staat hij binnen 5 km al in het midden.
Tevens wil hij op snelweg nog wel eens iets terug lopen maar niet zo veel als wat ik heb gelezen op het forum.
Dan bedoel ik als 12uur het midden is valt hij terug naar 11 uur. Als ik dan op de snelweg rij en ga iets harder rijden dan komt hij weer terug op 12 uur. Ook in de bebouwde kom wil hij dit wel eens doen maar dan een heel stuk minder als ten opzichten van de snelweg. Een tijde geleden tijdens de koude maanden op de snelweg liep hij zelfs na 30 km rijden van 12 uur terug naar zeg 10 uur dit is echter 2 a 3 keer gebeurd.
Moet ik nu toch denken aan een thermostaat probleem of moet ik het ergens anders in gaan zoeken?
Alvast bedankt voor de reacties
Gr. Michel
Ik ben sinds een half jaartje trotse bezitter van een e36 316i uit 98.
Sinds kort doet denk ik mijn thermostaat raar en aangezien dit me eerste auto is heb ik laat maar zeggen nog geen kennis genoeg.
Dit wil zeggen de eene keer staat de naald na een kilometer of 14 nog niet in het midden en de ander keer staat hij binnen 5 km al in het midden.
Tevens wil hij op snelweg nog wel eens iets terug lopen maar niet zo veel als wat ik heb gelezen op het forum.
Dan bedoel ik als 12uur het midden is valt hij terug naar 11 uur. Als ik dan op de snelweg rij en ga iets harder rijden dan komt hij weer terug op 12 uur. Ook in de bebouwde kom wil hij dit wel eens doen maar dan een heel stuk minder als ten opzichten van de snelweg. Een tijde geleden tijdens de koude maanden op de snelweg liep hij zelfs na 30 km rijden van 12 uur terug naar zeg 10 uur dit is echter 2 a 3 keer gebeurd.
Moet ik nu toch denken aan een thermostaat probleem of moet ik het ergens anders in gaan zoeken?
Alvast bedankt voor de reacties
Gr. Michel
Re: Mogelijk thermostaat probleempje e36
dat klinkt inderdaad als een thermostaat probleempje.
-- Houdoe wanne --
-
Beste Verheeske316,
Dank je wel voor je snelle reactie
.
Is dat makkelijk zelf te vervangen ? aangezien ik er niet heel veel kaas van heb gegeten.
GR Michel
Dank je wel voor je snelle reactie

Is dat makkelijk zelf te vervangen ? aangezien ik er niet heel veel kaas van heb gegeten.
GR Michel
Thermostaatje vervangen is geen moeite! Kwestie van een opvang bak, schroevendraaien (platte) en drie boutjes losdraaien (volgens mij Ø10).
is goed zelf te doen. een uitgebreide omschrijving moet volgens mij nog ergens ronddwalen hier op het forum
-- Houdoe wanne --
-
Allemaal bedankt voor jullie reactie.
Heb de spullen alvast gehaald en heb hem op aanraden van een bmw dealer toch maar eerst even ontlucht.
Dit weekend maar even kijken of dat dit effect heeft gehad en anders lekker sleutelen.
Gr michel.

Heb de spullen alvast gehaald en heb hem op aanraden van een bmw dealer toch maar eerst even ontlucht.
Dit weekend maar even kijken of dat dit effect heeft gehad en anders lekker sleutelen.

Gr michel.
-
Beste allemaal,
Alles is gelukt en bedankt voor jullie hulp is een hele verbetering.
Gr. Michel
Alles is gelukt en bedankt voor jullie hulp is een hele verbetering.
Gr. Michel
Als hij niet warm word heb ik nog een tip voor je, gewoon constant in de toerenbegrenzer rijden dan word hij wel warm zo doe ik dat ook..
Nee flauw gelukkig werkt het weer.
Nee flauw gelukkig werkt het weer.