nieuwe audio set
nieuwe audio set
Hey forumleden,
Ik ben Daan en ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van mijn eerste bmw 320I coupe executive e36(uit 19993)..
Hij rijd egt super en ben nog geen mankementen tegengekomen, egt een heerlijke auto!
Er zat al een remus uitlaat op en een speciaal luchtfilter!
Ik ben sowieso nog van plan om de hele audio set te vervangen(vind de standaard set niet zo geweldig).
Nu heb ik 2 vraagjes:
1. Wat raden jullie aan als setje?(voor wel mooie power maar niet te duur).
2. kan ik tijdelijk mijn subwoofer aansluiten op de pre-out van mijn radio(http://images.kenwood.eu/files/image/12 ... lowres.jpg).
Het was dan het plan deze via een 300 watt omvormer aan te sluiten.
Zal dit werken?
Foto's zal ik trouwens binnekort posten.
Alvast bedankt!
Ik ben Daan en ben sinds zaterdag de trotse eigenaar van mijn eerste bmw 320I coupe executive e36(uit 19993)..
Hij rijd egt super en ben nog geen mankementen tegengekomen, egt een heerlijke auto!
Er zat al een remus uitlaat op en een speciaal luchtfilter!
Ik ben sowieso nog van plan om de hele audio set te vervangen(vind de standaard set niet zo geweldig).
Nu heb ik 2 vraagjes:
1. Wat raden jullie aan als setje?(voor wel mooie power maar niet te duur).
2. kan ik tijdelijk mijn subwoofer aansluiten op de pre-out van mijn radio(http://images.kenwood.eu/files/image/12 ... lowres.jpg).
Het was dan het plan deze via een 300 watt omvormer aan te sluiten.
Zal dit werken?
Foto's zal ik trouwens binnekort posten.
Alvast bedankt!
Re: nieuwe audio set
hey welkom hier
subje zou ik niet doen, draait op een hele andere weerstand als autospeakers.
subje zou ik niet doen, draait op een hele andere weerstand als autospeakers.

Ik hoop niet dat dit een indicatie is voor hoe de auto eruit ziet of gaat worden.DaanDen schreef:...Hij rijd egt super ..
Mr. OEM
hahahaha! Leuke reactie 
Ik ben ook wel benieuwd wat mensen hier te vertellen hebben. In mijn E36 liggen nog de standaard nokia speakers die totaal niets kunnen hebben. Een paar lekkere speakers voor in de hoedenplank is niet verkeerd. Ik wil aan mijn huidige E36 niet te veel geld uit geven omdat ik toch binnekort echt opzoek ga naar een E46.

Ik ben ook wel benieuwd wat mensen hier te vertellen hebben. In mijn E36 liggen nog de standaard nokia speakers die totaal niets kunnen hebben. Een paar lekkere speakers voor in de hoedenplank is niet verkeerd. Ik wil aan mijn huidige E36 niet te veel geld uit geven omdat ik toch binnekort echt opzoek ga naar een E46.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Geluid komt van voren, beter investeren in een goede set voor.
-
wil je echt leuk geluid?
2 versterkers!
-1 voor je speakers
-1 voor je subwoofer
koop een composet!!! dit maakt echt heel erg veel verschil en klinkt super
kijk voor een leuke composet naar het merk "Climax"
het is trouwens heel erg moeilijk om de sub goed in de auto te krijgen omdat de kofferbak gesloten is van de auto met metaal
dit mag je niet weghalen! Ik heb 2 gaten gemaakt en een sub pijp ingedaan dit werkt een beetje.
binnenkort ga ik me wagen om me compo-set intebouwen in mijn bmw coupe uit 93' dit zal lastig worden aangezien er niet echt ruimte is bij mij om een compo set voor kwijt te kunnen maar "waar een wil is is een weg"
Je kan trouwens je active-subfoower op de pre-out aansluiten of natuurlijk een versterker!!
2 versterkers!
-1 voor je speakers
-1 voor je subwoofer
koop een composet!!! dit maakt echt heel erg veel verschil en klinkt super
kijk voor een leuke composet naar het merk "Climax"
het is trouwens heel erg moeilijk om de sub goed in de auto te krijgen omdat de kofferbak gesloten is van de auto met metaal
dit mag je niet weghalen! Ik heb 2 gaten gemaakt en een sub pijp ingedaan dit werkt een beetje.
binnenkort ga ik me wagen om me compo-set intebouwen in mijn bmw coupe uit 93' dit zal lastig worden aangezien er niet echt ruimte is bij mij om een compo set voor kwijt te kunnen maar "waar een wil is is een weg"
Je kan trouwens je active-subfoower op de pre-out aansluiten of natuurlijk een versterker!!
Laatst gewijzigd door dennis.010 op 22 dec 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
sorry maar goed geluid komt zeker ook van achter! en wat heeft een pre-out met de weerstand van speakers te maken??Fabian79 schreef:Geluid komt van voren, beter investeren in een goede set voor.
pre-out is voor active woofer of versterker en heeft verder niks te maken met weerstanden of ohm
Weetje hoe oud dit topic al is ?? 

idd, best wel iut de oude doos.
maaruh kijk eens naar de stand van je oren
. goed geluid komt echt van voren
vraag het na be elke beetje audiezaak en je krijgt hetzelfde antwoord.
Je hoofdspeakers thuis staan toch ook niet achter de bank (|
maaruh kijk eens naar de stand van je oren

vraag het na be elke beetje audiezaak en je krijgt hetzelfde antwoord.
Je hoofdspeakers thuis staan toch ook niet achter de bank (|
Ik sta bij een concert ook altijd met mijn rug naar het podium hoor 

wat dachten jullie van geluid van voor en achter?
Niks is irritanter dan alleen voor of achterspreakers

Niks is irritanter dan alleen voor of achterspreakers

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Mee eens, daarom heeft de Touring ook gewoon lekker speakers voor+achter... evenals de cabrio 

Als je een HIFI-audiopakket in je auto hebt, zitten hier een ander merk/betere kwaliteit speakers in, itt de originele?
Is het dan raadzaam om een upgrade composet te kopen?
Is het dan raadzaam om een upgrade composet te kopen?
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Als je standaard gewoon lekker muziek wilt luisteren voldoet de Harman Kardon installatie van BMW wel. Wil je wat meer dan zul je verder moeten kijken. Tweedehands gok ik dat de creditcard wel stiekem richting de 500/600 sowieso gaat voor een kwalitatief beter set.
Wat betreft geluidsbeeld wat hier eerder is genoemd mijn 2 centjes, behoorlijk ervaring met inbouwen geluid en met een klein budget alleen voorspeakers vervangen, eventueel standaard speakers heel zachtjes als rearfill mee laten spelen. Blijft een welles/nietes iets maar ;-)..
Ik zou beginnen om lid te worden van http://www.showyoursound.nl. Daar zit enorm veel kennis en met een beetje souplesse helpen ze je graag. (of 12vhifi.nl) en ga wat speakers beluisteren bij goede hifi zaken (overigens is er ook een marktplaats op showyoursound.nl.
- Radio met rca out voor versterker
- Zou lekker 4 kanaals versterker nemen. 1 voor linksvoor (passief filteren) 1 voor rechtsvoor (idem) en 2 gebrugd voor subwoofer. Of een 4 kanaals en een monoblok voor je subwoofer. Heb je wat uitbreidingsmogelijkheden.
- Goed composet tweeters richting a stijlen op je oren mikken en in de deur 16,5 cm woofer. Persoonlijk zweer ik voor geluid om een MDF ring te zagen. Wil je zonder versterker spelen raad ik persoonlijk Hertz aan, gaat aardig los op een HU.
- Investeer ook rond de 50 euro in dempingsmateriaal, zorg iig voor dempingsmateriaal achter de speaker in je deur. Het scheelt dat dit een duitse (solide) auto is.
- Wel merk goed is, is puur persoonlijk. In principe durf ik wel te zeggen dat de magneet een eerste indicatie van kwaliteit is (houdt rekening met maximale inbouwdiepte i.v.m. zakkend raam.
Nog een klein beetje structuur?
Wat betreft geluidsbeeld wat hier eerder is genoemd mijn 2 centjes, behoorlijk ervaring met inbouwen geluid en met een klein budget alleen voorspeakers vervangen, eventueel standaard speakers heel zachtjes als rearfill mee laten spelen. Blijft een welles/nietes iets maar ;-)..
Ik zou beginnen om lid te worden van http://www.showyoursound.nl. Daar zit enorm veel kennis en met een beetje souplesse helpen ze je graag. (of 12vhifi.nl) en ga wat speakers beluisteren bij goede hifi zaken (overigens is er ook een marktplaats op showyoursound.nl.
- Radio met rca out voor versterker
- Zou lekker 4 kanaals versterker nemen. 1 voor linksvoor (passief filteren) 1 voor rechtsvoor (idem) en 2 gebrugd voor subwoofer. Of een 4 kanaals en een monoblok voor je subwoofer. Heb je wat uitbreidingsmogelijkheden.
- Goed composet tweeters richting a stijlen op je oren mikken en in de deur 16,5 cm woofer. Persoonlijk zweer ik voor geluid om een MDF ring te zagen. Wil je zonder versterker spelen raad ik persoonlijk Hertz aan, gaat aardig los op een HU.
- Investeer ook rond de 50 euro in dempingsmateriaal, zorg iig voor dempingsmateriaal achter de speaker in je deur. Het scheelt dat dit een duitse (solide) auto is.
- Wel merk goed is, is puur persoonlijk. In principe durf ik wel te zeggen dat de magneet een eerste indicatie van kwaliteit is (houdt rekening met maximale inbouwdiepte i.v.m. zakkend raam.
Nog een klein beetje structuur?