Navigatie verliest soms ontvangst

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
jklaverstijn

Navigatie verliest soms ontvangst

Bericht door jklaverstijn » 04 mar 2008, 15:56

De laatste tijd komt het af en toe voor dat mijn navigatie de GPS ontvangst kwijtraakt. Soms duurt dat maar even, soms de rest van de dag. Opeens merk ik dan dat ik vlak naast de snelweg rij en ik heb ook al in het IJsselmeer gereden en in het Ruhrgebied, terwijl ik toch echt op de A28 zat :? . Het icoontje met het satellietje dat normaal de tekst GPS toont is dan leeg. Ik heb het gevoel dat het probleem steeds frequenter optreedt.

Het gata om een Mk4 dvd navi met de laatste versies van software en kaarten. Ook voor de laatste upgrade van de software kwam dit al eens voor, dus daar ligt het m.i. niet aan.

is er iets wat ik hieraan kan doen? Zitten er ergens schroefjes die ik kan aandraaien?

Groeten, Jan.
De e46 op de foto is inmiddels (noodgedwongen, diefstal) vervangen door een E61 535D met M pakket, pano dak, automaat, ...

Siemi

Re: Navigatie verliest soms ontvangst

Bericht door Siemi » 07 mar 2008, 10:37

Het klinkt als een probleem met de GPS ontvanger. Misschien dat een nieuwe ontvanger een oplossing is? Bertus kan je daar vast wel aan helpen.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 07 mar 2008, 12:01

Klopt, ik heb inderdaad splinternieuwe GPS Antennes/Ontvangers.

Kijk eerst even de bedrading daarvan na....
En waar zit je antenne/ontvanger?
www. M3 register .nl

jklaverstijn

Bericht door jklaverstijn » 07 mar 2008, 12:56

Ik heb geen idee waar de ontvanger zit. Ergens in de bagageruimte lijkt me. Misschien kan iemand me dat vertellen: waar zitten de bedrading en onderdelen van de navigatie in een 2003 320D Touring AUT5 Exec?

Vanochtend heerlijk in een rechte lijn van Luik naar Geleen gereden. Gemiddelde snelheid leek me ca. 320 km/h. Volgens mijn GPS heb ik nu een M5. Of een vliegtuigje.

Ik hoop gauw at te horen. Alvast bedankt daarvoor.

groeten, Jan.
De e46 op de foto is inmiddels (noodgedwongen, diefstal) vervangen door een E61 535D met M pakket, pano dak, automaat, ...

jklaverstijn

Bericht door jklaverstijn » 24 mar 2008, 23:39

Hallo,

Even een "bumpje" voor dit onderwerp. Ik ben weer terug van een weekje usa en nog steeds (bijna) geen navigatie. Mijn zoons hebben inmiddels een harde reset geprobeerd (accu los, klemmen met elkaar verbonden, tijdje los laten) zonder effect. Ik geen idee welke componenten van de navigatie waar zitten. Ik denk dan aan een antenne en een ontvanger. De computer is duidelijk aanwezig. Kan iemand mij een overzicht geven?

Groeten, Jan.

PS: Weinig BMW in Texas, maar wel hele mooie. Maar ze hebben daar bakken waarbij een X5 in de koffer zou passen.

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 25 mar 2008, 00:16

Het probleem zit of in de computer of in de GPS Antenne.

Computer zit links achter de bekleding, de ontvanger zou daar ook ergens moeten zitten. Simpelweg kleine dunne draad op de computer volgen.
www. M3 register .nl

jklaverstijn

Bericht door jklaverstijn » 08 apr 2008, 14:22

Nou ik heb het even aangezien maar het lijkt opgelost. Toen ik de navigatie computer ging losmaken om het draadje te volgen floepte de ontvangst weer aan. Het bleek dat de antenne draad klem zat in de bevestiging van de computer in zijn beugel. Alles draait alweer een paar dagen dus ik heb er al vertrouwen in dat het opgelost is. Bedankt voor het meedenken. Er zat trouwens ook water in de schroefverbinding van de antenne achter op mijn dak. Dat is ook niet bevordelrlijk dus dat heb ik ook maar opgelost.

Groeten, Jan.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”