vraag over aanschaf bmw 325i e36
vraag over aanschaf bmw 325i e36
ik ben hier net nieuw op het forum dus schiet me er niet op af als ik dit bericht verkeerd heb gepost.
ik heb me eerst aangemeld in het daarvoor bestemde gedeeldte.
maar nu heb ik een vraag over een bmw die ik op het oog heb.
ik heb gelukkig opgemerkt toen ik bij de auto ging kijken dat toen ik de bijrijdersdeur dicht gooide (is trouens ook met de achterklep etc.) dat daardoor het toerental van de motor wat ging schommelen. (wat afzakken had ik het idee)
die verkoper vertelde dat dit vaker voor komt bij dat type. ik heb het trouwens over een bmw 325 (met vanos) e36 met 178d km op de teller.
nou heb ik geinformeerd bij bepaalde bmw garages en die hebben daar nog nooit over gehoord en 1 gaf als mogelijke oorzaak dat het motormanagement wat los zit of dat er water bij is gekomen wat dus bij z'n schok wat soort. tijdens het rijden zouden de schokken genoeg gedemt worden door de banden en de vering.
tijdens het rijden liep ie trouwens gewoon goed ook stationair draaien ging wel goed, allen toen ie starte schomelde die twee keervoor dat ie netjes bleef lopen.
daarnaast had ik een bmw 325i wel iets sneller verwacht maar denk toch niet dat daar wat bij deze auto aan mankeerde.
nou is mijn vraag of dat iemand hier ooit wel eens van gehoord heeft en/of wat het zou kunnen zijn.
nou zoek ik een 325 om mee op het circuit te gaan rijden dus hier en daar een krasje of versleten bekleding intresseerd me niet zo, maar motorisch/technisch moet ie toch wel goed zijn.
graag jullie mening of adviezen.
groeten Peter
ik heb me eerst aangemeld in het daarvoor bestemde gedeeldte.
maar nu heb ik een vraag over een bmw die ik op het oog heb.
ik heb gelukkig opgemerkt toen ik bij de auto ging kijken dat toen ik de bijrijdersdeur dicht gooide (is trouens ook met de achterklep etc.) dat daardoor het toerental van de motor wat ging schommelen. (wat afzakken had ik het idee)
die verkoper vertelde dat dit vaker voor komt bij dat type. ik heb het trouwens over een bmw 325 (met vanos) e36 met 178d km op de teller.
nou heb ik geinformeerd bij bepaalde bmw garages en die hebben daar nog nooit over gehoord en 1 gaf als mogelijke oorzaak dat het motormanagement wat los zit of dat er water bij is gekomen wat dus bij z'n schok wat soort. tijdens het rijden zouden de schokken genoeg gedemt worden door de banden en de vering.
tijdens het rijden liep ie trouwens gewoon goed ook stationair draaien ging wel goed, allen toen ie starte schomelde die twee keervoor dat ie netjes bleef lopen.
daarnaast had ik een bmw 325i wel iets sneller verwacht maar denk toch niet dat daar wat bij deze auto aan mankeerde.
nou is mijn vraag of dat iemand hier ooit wel eens van gehoord heeft en/of wat het zou kunnen zijn.
nou zoek ik een 325 om mee op het circuit te gaan rijden dus hier en daar een krasje of versleten bekleding intresseerd me niet zo, maar motorisch/technisch moet ie toch wel goed zijn.
graag jullie mening of adviezen.
groeten Peter
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
nou verteld de verkoper mij via de mail, dat dit te maken heeft met de massa.
omdat (had ik niet verteld maar het betreft een coupe) omdat bij een coupe de ramen een stukje open gaan bij deur open en stukje dicht bij deur dicht, die tijdens het raam dicht dus een slechte massa heeft waardoor de motor hier op reageerd.
hij had dit van een bmw monteur die dit verklaarde.
nu meende ik het ook met de achterklep te hebben gehad maar daar ga ik nu natuurlijk aan twijfelen.
klinkt dit een beetje logische en als het een massa probleem is dan ben je toch makkelijk klaar met nieuwe/extra massa kabels van de min naar het blok en van de min naar het carroserie te leggen?
geef je mening of tips maar, misschien kan ik er wat mee.
gr peter
omdat (had ik niet verteld maar het betreft een coupe) omdat bij een coupe de ramen een stukje open gaan bij deur open en stukje dicht bij deur dicht, die tijdens het raam dicht dus een slechte massa heeft waardoor de motor hier op reageerd.
hij had dit van een bmw monteur die dit verklaarde.
nu meende ik het ook met de achterklep te hebben gehad maar daar ga ik nu natuurlijk aan twijfelen.
klinkt dit een beetje logische en als het een massa probleem is dan ben je toch makkelijk klaar met nieuwe/extra massa kabels van de min naar het blok en van de min naar het carroserie te leggen?
geef je mening of tips maar, misschien kan ik er wat mee.
gr peter
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
ikzelf denk dat de auto een langere tijd heeft stilgestaan. Als hij dan weer eens uit zijn wekenslaapje gehaald wordt, wil ZE nog wel eens wakker worden met een kuchje hier en daar .
Massa heeft de deur door zijn scharnieren al genoeg . Accu misschien nog niet helemaal op zijn volle peil getrokken, etc. Dat heeft er wel invloed op. Hoor het bij mijn coupe ook soms. Verwaarloosbaar.
Hoor niks schokkends tot nu toe. Auto's moeten nu eenmaal rijden. Stilstaan is nooit goed.
Massa heeft de deur door zijn scharnieren al genoeg . Accu misschien nog niet helemaal op zijn volle peil getrokken, etc. Dat heeft er wel invloed op. Hoor het bij mijn coupe ook soms. Verwaarloosbaar.
Hoor niks schokkends tot nu toe. Auto's moeten nu eenmaal rijden. Stilstaan is nooit goed.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
- Locatie: Bellingwolde
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
Zoals je het omschrijft zou ik eerst eens bij de rubber balg gaan kijken die tussen je inlaat en lmm zit..
Als hier scheuren in zitten krijgt hij valse lucht en zal dat broerder gaan lopen..
En zoals je zelf al vermelde..het gebeurde toen je de deur dicht gooide en toen je de motor starte..
Op deze momenten schud de motor en dus ook bij scheuren kans op aanzuiging valse lucht..
Dus check deze balg en slangen of er scheuren in zitten..
Als hier scheuren in zitten krijgt hij valse lucht en zal dat broerder gaan lopen..
En zoals je zelf al vermelde..het gebeurde toen je de deur dicht gooide en toen je de motor starte..
Op deze momenten schud de motor en dus ook bij scheuren kans op aanzuiging valse lucht..
Dus check deze balg en slangen of er scheuren in zitten..
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
oke bedankt voor de reacties en de tips.
als het in de slangen of de balg zou zitten dan kost dat toch zeker geen fortuin en is dat makkelijk te vervangen, dan zou dit dus verder voor de aanschaf geen probleem moeten zijn,
in principe is het probleem van valse lucht aanzuigen toch zo wie zo makkelijk te verhelpen alleen moet je weten waar het zit.
hij doet het daarnaast tijdens het rijden wel gewoon dus kan het misschien toch geen kwaat om hetm te kopen, of zeg je beter laten staan en iets anders zoeken?
ik gaat er nog effe over nadenken en je mag je mening geven over wel of niet aanschaffen.
als het in de slangen of de balg zou zitten dan kost dat toch zeker geen fortuin en is dat makkelijk te vervangen, dan zou dit dus verder voor de aanschaf geen probleem moeten zijn,
in principe is het probleem van valse lucht aanzuigen toch zo wie zo makkelijk te verhelpen alleen moet je weten waar het zit.
hij doet het daarnaast tijdens het rijden wel gewoon dus kan het misschien toch geen kwaat om hetm te kopen, of zeg je beter laten staan en iets anders zoeken?
ik gaat er nog effe over nadenken en je mag je mening geven over wel of niet aanschaffen.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
als we een proefrit maken letten we op meer zaken dan dat je nu vermeld.
- remweg goed en in balans. Werkt de ABS?
- geen vibraties aan het stuur, met rechtuit rijden, remmen, optrekken
- geen getik, gekraak of gepiep op normale weg rit
- goed weggedrag bij bochtenwerk
- optisch in goede staat
- onderhoudschema's
- technische staat algemeen: uitlaten-schokdempers-koelsysteem
- werkt alle electronica zonder fouten
- etc.
En nog veul meer als het mot.
- remweg goed en in balans. Werkt de ABS?
- geen vibraties aan het stuur, met rechtuit rijden, remmen, optrekken
- geen getik, gekraak of gepiep op normale weg rit
- goed weggedrag bij bochtenwerk
- optisch in goede staat
- onderhoudschema's
- technische staat algemeen: uitlaten-schokdempers-koelsysteem
- werkt alle electronica zonder fouten
- etc.
En nog veul meer als het mot.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
remweg is goed iig recht en zonder piepen en schokkel weet ik veel.
vering is ook oke maar ik wil hem wel stug gaan verlagen.
optisch ook wel oke alleen de achterbanden zijn net slicks, maar tijdens rijden voelt ie ook wel goed aan.
roest valt ook mee alleen een plekje onder kentekenplaat achter.
alleen geeft ie af en toe melding van de remlichten als je rem natuurlijk, dit komt volgens de verkopen door trillen en meet dan even een te lage spanning waardoor ie die melding geeft, de (rem)lichten doen het wel.
verder eigenlijk alles wel oke. onderhoudsboekjes erbij.
vering is ook oke maar ik wil hem wel stug gaan verlagen.
optisch ook wel oke alleen de achterbanden zijn net slicks, maar tijdens rijden voelt ie ook wel goed aan.
roest valt ook mee alleen een plekje onder kentekenplaat achter.
alleen geeft ie af en toe melding van de remlichten als je rem natuurlijk, dit komt volgens de verkopen door trillen en meet dan even een te lage spanning waardoor ie die melding geeft, de (rem)lichten doen het wel.
verder eigenlijk alles wel oke. onderhoudsboekjes erbij.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
- johan-meijerink
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 nov 2010, 21:36
- Locatie: bruchterveld , overijssel
- Contacteer:
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
heb je niet liever een e30 ??
zoja laat het maar weten ...
zoja laat het maar weten ...
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
nou is natuurlijk ook leuk, heb hier in eerste instantie wel naar gekeken maar zijn natuurlijk toch al weer wat ouder en denk dat daarom de e36 qua vermogen en snelheid daarom beter is.
een maatje van me heb bijde gehad en zei dat een e30 wel veel beter ligt den aan e36 maar dan ga ik hem gewon wat verlagen etc. en kan ie er ook vol tegen aan.
maar wat heb je dan precies en is z'n oud beesie nog een beetje rap?
een maatje van me heb bijde gehad en zei dat een e30 wel veel beter ligt den aan e36 maar dan ga ik hem gewon wat verlagen etc. en kan ie er ook vol tegen aan.
maar wat heb je dan precies en is z'n oud beesie nog een beetje rap?
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
Beter is de e36 zeker niet. Zeker slechter qua plaatwerk. Ze roesten op plekken waar een e30 niet roest. Mijn 19 jaar oude e30 heeft 1 roestplek en dat hebben ze allemaal op diezelfde plek. Een puistje op de kont.rooiepeet schreef:nou is natuurlijk ook leuk, heb hier in eerste instantie wel naar gekeken maar zijn natuurlijk toch al weer wat ouder en denk dat daarom de e36 qua vermogen en snelheid daarom beter is.johan-meijerink schreef:heb je niet liever een e30 ??
zoja laat het maar weten ...
Ik heb de e36 nu een paar maanden maar en ga hem weer origineel maken zoals hij was voordat mijn voorganger hem begon te verklooien. En dan gaat deze met grote waarschijnlijkheid de deur uit. Ik heb er jammer genoeg geen plezier aan. De motor bevalt wel goed, met zijn lage kilometerstand. Jammer. Al jaren opzoek naar de perfecte e28 ("Harry hol den Wagen! " ). Zoektocht kan weer beginnen. Maar allez, da hoef nie vandaag te gebeure.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 15:48
- Locatie: Bellingwolde
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
Daar ben ik het dus niet mee eens hoor..
Zit al 14 jaar in de BMW Reparaties en demontages en rij het al 13 jaar en ken de E30 al wel door en door wat de kwaaltjes betreft en dit geld ook voor de E36..
Het is toch echt een kwestie van onderhoud en wat de auto allemaal heeft meegemaakt en welke eigenaar deze heeft gehad...
Van de E30 kan ik je wel een waslijst geven van de locaties roest plekken en een was lijst van de locaties van de E36..
De roest symtomen van de carroserie beide types is zo'n beetje hetzelfde en zijn de locaties ook vlak bij elkaar in de buurt of hetzelfde..
Dit geld ook van de voor en de nadelen van beide types
Greetz
Zit al 14 jaar in de BMW Reparaties en demontages en rij het al 13 jaar en ken de E30 al wel door en door wat de kwaaltjes betreft en dit geld ook voor de E36..
Het is toch echt een kwestie van onderhoud en wat de auto allemaal heeft meegemaakt en welke eigenaar deze heeft gehad...
Van de E30 kan ik je wel een waslijst geven van de locaties roest plekken en een was lijst van de locaties van de E36..
De roest symtomen van de carroserie beide types is zo'n beetje hetzelfde en zijn de locaties ook vlak bij elkaar in de buurt of hetzelfde..
Dit geld ook van de voor en de nadelen van beide types
Greetz
Laatst gewijzigd door Gast op 26 mar 2011, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
Toevallig heeft net iemand hetzelfde probleem op een Amerikaans forum;
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=529597
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=529597
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
Het probleem dat de motor iets in toerental zakt bij het sluiten van de deur (van een coupe) is normaal: De raam wordt dan dicht gedaan en de elektromotor die dit doet trekt daabij even veel stroom. Hierdoor wordt de dynamo belast, waardoor het toerental avn de motor even een klein beetje inzakt. Het is niet meer dan logisch dat dit gebeurt. Niets om je zorgen over te maken.
Als je een slechte accu hebt, of een massa probleem dan verergert dit, maar het is altijd een beetje aanwezig.
Over de melding van je remlichten op de boordcomputer: Dit is hoogst waarschijnlijk een (bijna) defecte remlichtscakelaar. Er zitten namelijk 2 contacten in deze schakelaar (dubbel uitgevoerd) zodra er 1 van de 2 contacten het niet doet meld de boordcomputer dit. Je remlichten doen het dan echter nog wel. (op het contact dat nog wel werkt)
Deze schakelaar zit achter je rempedaal en is makkelijk zelf te vervangen. Onderdeel kost nieuw zo'n 20 euro geloof ik
Als je een slechte accu hebt, of een massa probleem dan verergert dit, maar het is altijd een beetje aanwezig.
Over de melding van je remlichten op de boordcomputer: Dit is hoogst waarschijnlijk een (bijna) defecte remlichtscakelaar. Er zitten namelijk 2 contacten in deze schakelaar (dubbel uitgevoerd) zodra er 1 van de 2 contacten het niet doet meld de boordcomputer dit. Je remlichten doen het dan echter nog wel. (op het contact dat nog wel werkt)
Deze schakelaar zit achter je rempedaal en is makkelijk zelf te vervangen. Onderdeel kost nieuw zo'n 20 euro geloof ik
Mijn showroom: http://www.bimmerportal.nl/showroom-f75 ... 15389.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: vraag over aanschaf bmw 325i e36
bedankt allemaal voor de nuttige info.
ik heb toevallig vandaag de desbetreffende bmw gekocht had het raam open gedaan en toen de deur dicht gegooit omdat ie dan het raam niet hoeft bij te stellen en idd toen gebeurde er niks met het toerental.
wel als ik het raam dicht doe. zolang het raam omhoog gaat is er niks aan de hand maar zodra ie stopt en ik het knopje nog even inhoud dan gaat de motor wel weer wat afzakken.
verder rijd ie prima, als dan z'n auto van jezelf is ga je er toch heel anders in rijden, trek toch ook goed weg hoor.
ik heb alleen met sturen dat ie vaak naar links of naar rechts wil, maar er zitten ook 235/40 17 banden onder dus dat kan het misschien ook wel wezen.
ik zal morgen proberen wat foto's te posten.
ik heb toevallig vandaag de desbetreffende bmw gekocht had het raam open gedaan en toen de deur dicht gegooit omdat ie dan het raam niet hoeft bij te stellen en idd toen gebeurde er niks met het toerental.
wel als ik het raam dicht doe. zolang het raam omhoog gaat is er niks aan de hand maar zodra ie stopt en ik het knopje nog even inhoud dan gaat de motor wel weer wat afzakken.
verder rijd ie prima, als dan z'n auto van jezelf is ga je er toch heel anders in rijden, trek toch ook goed weg hoor.
ik heb alleen met sturen dat ie vaak naar links of naar rechts wil, maar er zitten ook 235/40 17 banden onder dus dat kan het misschien ook wel wezen.
ik zal morgen proberen wat foto's te posten.
bmw e36 coupe, 325i met vanos, 5v. handbak, bwj: 1994.
If in doubt, Full throttle!
If in doubt, Full throttle!