Dension Gateway Five

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Rene08

Re: Dension Gateway Five

Bericht door Rene08 » 22 feb 2011, 18:24

Al update's alhier? Ben erg benieuwd hoe dit systeem gaat werken.

Grt, René

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 22 feb 2011, 22:26

Ik heb vorige week de importeur gemaild en die antwoorde dat ze nu aan het testen zijn.
Ze verwachten over drie weken te gaan leveren.
Maar vorig jaar december dachten ze dat hij half januari leverbaar zou worden en dat is niet gelukt.
Blijft afwachten.
Ben zelf ook erg benieuwd.
Wie het langst lacht, heeft de meeste lol.
Mijn Auto
Hofmeister

Rene08

Bericht door Rene08 » 22 feb 2011, 22:28

Ah okey, je bent er nog steeds actief mee bezig dus. Goed om te weten!

Zal ze op de site van Dension al in de webwinkel staan, dus was er vanuit gegaan dat ze al geleverd werden.

Maar dit verklaard wel waarom je er nog weinig over kunt vinden op het web.

Ik hoor graag de vorderingen van je!

Grt, René

Rene08

Bericht door Rene08 » 17 mar 2011, 19:07

Bijna een maand verder. Nog iets gehoord van de leverancier?

(Nee, ik ben niet ongeduldig, ik wil gewoon weer naar me iPod luisteren :P )

Grt, René

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 20 mar 2011, 14:27

Geloof me, ik ben net zo ongeduldig als jij :+
Ik heb vandaag nog maar weer eens een email naar ze gestuurd. Afwachten maar weer.

Ik wil zelf ook eindelijk wel eens naar mijn iPod luisteren en bellen via bluetooth. :P
Mijn Auto
Hofmeister

Rene08

Bericht door Rene08 » 20 mar 2011, 22:06

Haha, jah ik ook, mis me muziek.

Maar misschien was je zo blij met je Five dat je nu dag en nacht in je auto bivakeerd, dus dacht, check het even :P

Grt, René

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 25 mar 2011, 20:46

Ik heb vanmorgen de gok maar genomen en een gateway five besteld voordat ik echte gebruikerservaringen heb gelezen. Volgende week dinsdag of woensdag krijg ik hem binnen en zal ik mijn bevindingen plaatsen.

Ik wilde eigenlijk een intravee vanwege de mooie integratie met het 16:9 navi scherm, maar dat wordt nogal gauw duur omdat daar ook direct een dure iPod bij moet. Ook heb ii nog geen handsfree kit in de auto wat ook al gauw 100+ Euro kost voor een Parrot. Nu heb ik voor 249 Euro een systeem wat zowel geïntegreerde mp3 mogelijkheid als handsfree bellen biedt zonder noodzaak voor een ipod.

mantisnl

Bericht door mantisnl » 25 mar 2011, 21:08

Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen! Je hebt ook een 16:9 navigatie?
Een review met foto's zou geweldig zijn :)

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 25 mar 2011, 21:27

Ik heb inderdaad 16:9 navi. Dat maakte de keus voor een mooie geïntegreerde oplossing lastiger.

Rene08

Bericht door Rene08 » 26 mar 2011, 01:03

Hey kijk aan. Iemand die hem binnenkort in gaat bouwen. Ben erg benieuwd naar je bevindingen. Wat foto's en eventueel een filmpje van hoe het werkt zou helemaal top zijn :duimen:

Grt, René

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 26 mar 2011, 10:03

Nu zit ik op het puntje van mijn stoel. :kwijl:

Bij wie heb je hem besteld? Van de importeur heb ik niets meer gehoord.
Ik ben erg benieuwt. Welke telefoon heb je?
Mijn Auto
Hofmeister

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 26 mar 2011, 11:37

Ik heb hem direct bij dension besteld (shop.dension.com), in eerste instantie kon er volgens de website niet verzonden worden naar Nederland, maar na een mailtje naar de beheerder van de webshop werd de optie voor mij opengezet. Is ook nog een stuk goedkoper dan bij de Britse webshops die hem al wel hebben, gratis verzenden en gratis een iPod kabeltje erbij. Voor die kabeltje vragen ze bij de Britse webshops 30 pond ofzo.

Ik was inderdaad van plan om een filmpje te gaan maken, vooral omdat ik daar zelf naar op zoek ben geweest en niet kon vinden. Filmpjes zijn altijd beter dan tekstuele reviews wat mij betreft.

Ik heb overigens een HTC Desire.

Tom_

Bericht door Tom_ » 27 mar 2011, 00:13

Even n.a.v. mijn eigen topic..
De Dension gateway five zou voor mij dus een goede oplossing zijn als ik zowel een iPod als een bluetooth verbinding wil aansluiten. Een andere optie is dan nog de DICE MediaBridge multimedia hub die dezelfde opties heeft, of de Intravee waarbij je (voor zover ik heb gezien) geen bluetooth erbij krijgt. En voor allebei de systemen kan geen gebruik worden gemaakt van de aanwezige handsfree microfoon als ik het goed begrijp?

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 27 mar 2011, 00:36

Als je een beetje handig bent kan je de aanwezige microfoon aansluiten op elk willekeurig handsfree systeem..

Aangezien je al een ingebouwde telefoon hebt is het volgens mij niet zo moeilijk om de OEM bluetooth in te bouwen.. Voor de MP3 functionaliteit zul je dan een Intravee/Dension/etc moeten gebruiken. Of inderdaad het alles-in-één Gateway Five systeem, waarvan nog niemand weet hoe goed het werkt (tot volgende week tenminste :P)..

Tom_

Bericht door Tom_ » 27 mar 2011, 10:15

Als ik hier al zie dat er voor een losse gebruikte bluetoothmodule al €175,- wordt gevraagd, dan leg ik liever wat bij zodat ik meteen de ipod (classic) erbij heb aangesloten :)
Als ik het zelf ook wil bestellen via de dension webshop, dan krijg ik er dus een kabel voor de ipod bij.
Misschien lees ik er overheen, maar blijft de ipod bedienbaar of wordt de controle compleet overgenomen?
Voor de bluetooth heb je dus geen aparte adapter meer nodig, en €249,- is dan de 'all-in' prijs?
Telefoon is een HTC Desire HD overigens. Een hoop vragen, maar de enige ipod + carkit installatie ervaring gaat bij mij niet verder dan een Alpine radio met ipod aansluiting en een Parrot CK3100 systeem eraan gekoppeld in mijn oude e30 :+
Gr Tom

edit: en maakt het nog verschil wanneer je een harman kardon installatie erin hebt zitten?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”