uitlezen gegevens
uitlezen gegevens
Hallo,
Heb mij een setje aangeschaft interface 6.5 om mijn service te resetten en eventueel foutcode te kunnen lezen
en en te wissen indien nodig, doe zoveel mogelijk onderhoud zelf heb nl 2 wagens een e36 318tds touring waarbij dit perfect lukt en dan een E46 320d waar ik wel DDE kan lezen en live data maar de andere modules reageren niet.
wie kan mij helpen
Mvg dixie
Heb mij een setje aangeschaft interface 6.5 om mijn service te resetten en eventueel foutcode te kunnen lezen
en en te wissen indien nodig, doe zoveel mogelijk onderhoud zelf heb nl 2 wagens een e36 318tds touring waarbij dit perfect lukt en dan een E46 320d waar ik wel DDE kan lezen en live data maar de andere modules reageren niet.
wie kan mij helpen
Mvg dixie
Re: uitlezen gegevens
Als je carsoft 6.5 hebt met de juiste interface gaat dat prima. Heb je een OBD stekker onder je dashboard die je gebruikt? Probeer het dan is via de ronde stekker in de motorruimte.
hallo Franky bedankt voor de reactie
Mijn 320D is van het bouwjaar 2001 dus ik veronderstel dat die toch maar 1 stekker heeft nl de 16 polige onder
het dashbord niet? met deze lukt het wel de DDE unit uit te lezen en live data de rest van de modules reageert niet
Een single diagnose van bv airco, airbag,ews enz lukt niet (module do not responding).
Mijn 320D is van het bouwjaar 2001 dus ik veronderstel dat die toch maar 1 stekker heeft nl de 16 polige onder
het dashbord niet? met deze lukt het wel de DDE unit uit te lezen en live data de rest van de modules reageert niet
Een single diagnose van bv airco, airbag,ews enz lukt niet (module do not responding).
- largeproject
- Contacteer:
Wil binnenkort ook software kopen met de interface derbij,maar op dit soort probs zit ik niet te wachten.
De meeste interface werken met een serielen aansluiting,heb je die ook of met een verloop naar usb??
thanks
Patrick
De meeste interface werken met een serielen aansluiting,heb je die ook of met een verloop naar usb??
thanks
Patrick
Ja je hebt er inderdaad met usb aansluiting vermits vele laptops geen serieele aansluiting meer hebben
heb daarom een pcmia kaartje aangeschaft naar 2 maal serial en dit werkt bij de e36 (vrouw) goed
maar bij mijn E46 niet naar wens
heb daarom een pcmia kaartje aangeschaft naar 2 maal serial en dit werkt bij de e36 (vrouw) goed
maar bij mijn E46 niet naar wens
Probeer het toch maar eens via de stekker in de motorruimte. Goeie kans dat het wel werkt. Bij mij kan ik ale modules uitlezen via de servicestekker in de motorruimte en ik heb een 320d van 2000 zonder OBD connector onder het dashboard.
De stekker zit aan de bijrijders kant naast de ABS module. Je hebt uiteraard wel een verloop nodig maar die kun je vrij makkeljk krijgen.
De stekker zit aan de bijrijders kant naast de ABS module. Je hebt uiteraard wel een verloop nodig maar die kun je vrij makkeljk krijgen.
Franky ik denk dat ze vanaf 2001 van de ronde 20 polig stekker naar de obd connetor zijn overgestapt
mijn E46 is van 06 2001 en heeft alleen obd connector, en de wagen van mijn vrouw is een E36 van 96 en die
heeft wel de 20 polige stekker in de motorruimte en deze lukt wel.
Mvg
Dirk
mijn E46 is van 06 2001 en heeft alleen obd connector, en de wagen van mijn vrouw is een E36 van 96 en die
heeft wel de 20 polige stekker in de motorruimte en deze lukt wel.
Mvg
Dirk
- largeproject
- Contacteer:
quote="Franky"]Probeer het toch maar eens via de stekker in de motorruimte. Goeie kans dat het wel werkt. Bij mij kan ik ale modules uitlezen via de servicestekker in de motorruimte en ik heb een 320d van 2000 zonder OBD connector onder het dashboard.
De stekker zit aan de bijrijders kant naast de ABS module. Je hebt uiteraard wel een verloop nodig maar die kun je vrij makkeljk krijgen.[/quote]
ABS modulen :? die zit volgens mijn aan de anderen kant,wat der wel zit is een electrische voorverwarming bij sommige modelen.
Maar ff iets anders,wil binnenkort ik wat kopen om wat te kunnen uitlezen,dus tips over welke software en welke interfaces en waar je het gekocht hebt zijn welkom.
Werk je met een verloop naar USB toe??
De stekker zit aan de bijrijders kant naast de ABS module. Je hebt uiteraard wel een verloop nodig maar die kun je vrij makkeljk krijgen.[/quote]
ABS modulen :? die zit volgens mijn aan de anderen kant,wat der wel zit is een electrische voorverwarming bij sommige modelen.
Maar ff iets anders,wil binnenkort ik wat kopen om wat te kunnen uitlezen,dus tips over welke software en welke interfaces en waar je het gekocht hebt zijn welkom.
Werk je met een verloop naar USB toe??
-
Ik heb ook even m'n auto uitgelezen. Alleen staat er bij SIM en DWA: Module does not respond. Nu weet ik dat DWA het alarm is. Ik had gelijk even getest of het alarm afging als ik na 1 min mijn arm naar binnen stak maar er gebeurde niets.
Hoe kan ik dus oplossen? Waar zit die DWA module?
En wat is SIM? zou ik dat moeten hebben?
Ik heb ook even onder mijn moterkap gekeken of er een OBD aansluiten zit, maar ik kan niets vinden.
Ik heb een 316ti Compact uit 2001
Sebastiaan
Hoe kan ik dus oplossen? Waar zit die DWA module?
En wat is SIM? zou ik dat moeten hebben?
Ik heb ook even onder mijn moterkap gekeken of er een OBD aansluiten zit, maar ik kan niets vinden.
Ik heb een 316ti Compact uit 2001
Sebastiaan
Bij een diesel is het toch ff anders
voor iedereen die meer wil weten van obd (1 of 2) kijk eens op deze site:
http://www.obd-2.de/tech_abk-s.html
heel leerzaam!
voor iedereen die meer wil weten van obd (1 of 2) kijk eens op deze site:
http://www.obd-2.de/tech_abk-s.html
heel leerzaam!
- largeproject
- Contacteer:
Sebastiaan schreef:En wat is SIM?
Sebastiaan
Sicherheits- und Informationsmodul dus.
Sim= safety and information module
DWA= anti theft system
En Franky inderdaad bij mij zit er een voorverwarming op de plaats rechts onder de mototkap
DWA= anti theft system
En Franky inderdaad bij mij zit er een voorverwarming op de plaats rechts onder de mototkap
-
Ok...Maar hoe weet ik nou of die modules echt in m'n auto zitten :? Ik dacht als carsoft dit aangeeft: Module does not respond. dat die modules wel in m'n auto zitten maar niet (goed)werken :? Of heb ik het helemaal mis?dixie schreef:Sim= safety and information module
DWA= anti theft system
Ja klopt (| ik bedoelde de andere kant waar idd het extra verwarmingsagreggat zit. Als je voor de auto staat zit de 20 polige stekker bij mij dus aan de linker kant.
Via de 20 polige stekker kun je volgens mij alleen maar uitlezen met carsoft en een geschikte interface.
Via de 20 polige stekker kun je volgens mij alleen maar uitlezen met carsoft en een geschikte interface.
kan kloppen maar is het niet zo dat modellen 2001 ofwel een 20 polig of een obd2 stekker hebben
daar de omschakeling van de ene stekker naar de andere in 2001 is gebeurd je kan ze toch niet allebei hebben,
en denk inderdaad dat carsoft de juiste interface vereist.
[
daar de omschakeling van de ene stekker naar de andere in 2001 is gebeurd je kan ze toch niet allebei hebben,
en denk inderdaad dat carsoft de juiste interface vereist.
[