uitlezen gegevens
Re: uitlezen gegevens
heb je al een single diagnose gedaan van die modules? denk als die dan nog het zelfde aangeven(mod dnresp)
dan denk ik dat deze niet aanwezig zijn
[
[
- largeproject
- Contacteer:
Franky schreef:Via de 20 polige stekker kun je volgens mij alleen maar uitlezen met carsoft en een geschikte interface.
Uitlezen :? ,maar niet resseten of wijzigen? :?
Ik heb het een tijdje geleden uitgezocht en toen bleek dat er tussen 2000 en 2001 modellen zijn geweest die zowel de ronde obd stekker als de eobd connector in het interieur hadden.
Het bleek ook dat de DDE uitgelezen moest worden via de stekker in de auto en de rest (abs, airbags, enz enz) via de ronde stekker in de motorruimte.
Ik heb dat gelezen door veel te googlen. Of het waar is kan ik niet 100% zeggen. Mijn eigen auto loopt nog niet anders had ik misschien meer info voor je. Maar ook zonder lopende motor kan ik alle modules uitlezen.
Als jij de ronde stekker niet hebt houdt het op
Maar heb jij een carsoft interface of een andere?
Het bleek ook dat de DDE uitgelezen moest worden via de stekker in de auto en de rest (abs, airbags, enz enz) via de ronde stekker in de motorruimte.
Ik heb dat gelezen door veel te googlen. Of het waar is kan ik niet 100% zeggen. Mijn eigen auto loopt nog niet anders had ik misschien meer info voor je. Maar ook zonder lopende motor kan ik alle modules uitlezen.
Jawel ook resetten en beperkt coderen.largeproject schreef:Uitlezen :? ,maar niet resseten of wijzigen? :?
-
Ik heb idd een single diagnose gedaan en daar geeft ie: Module does not responddixie schreef:heb je al een single diagnose gedaan van die modules? denk als die dan nog het zelfde aangeven(mod dnresp)
[
Maar ik weet zeker dat ik een alarm heb, is die module dan defect :?
heb inderdaad maar alleen de obd2 stekker en werk met een carsoft interface
zou normaal perfect moeten werken ;(
zou normaal perfect moeten werken ;(
Franky schreef:Ik heb het een tijdje geleden uitgezocht en toen bleek dat er tussen 2000 en 2001 modellen zijn geweest die zowel de ronde obd stekker als de eobd connector in het interieur hadden.
dan moet je deze toch perfect kunnen testen of dit nog werkt.(het alarm)
moet toch reageren.
moet toch reageren.
Sebastiaan schreef:Ik heb idd een single diagnose gedaan en daar geeft ie: Module does not responddixie schreef:heb je al een single diagnose gedaan van die modules? denk als die dan nog het zelfde aangeven(mod dnresp)
[
-
Ik denk dat die module defect is, kan het een zekering zijn?dixie schreef:dan moet je deze toch perfect kunnen testen of dit nog werkt.(het alarm)
moet toch reageren.
- largeproject
- Contacteer:
Waaar heb jij de software en interface gekocht??Franky schreef:Jawel ook resetten en beperkt coderen.largeproject schreef:Uitlezen :? ,maar niet resseten of wijzigen? :?
Op Ebay koop je interface voor een klene €100 ,daar zit dan geen caresoft bij.
Moet wel iets goeds hebben wat werkt.
De interface heb ik via ebay gekocht (zonder software) http://stores.ebay.de/OBDTOOL
De software is wat meer speurwerk
De software is wat meer speurwerk
- largeproject
- Contacteer:
Ik heb begrepen als ie aan geeft "modulen does not responding" dat ie dan door ook niet derin zit.Sebastiaan schreef:Ik heb idd een single diagnose gedaan en daar geeft ie: Module does not responddixie schreef:heb je al een single diagnose gedaan van die modules? denk als die dan nog het zelfde aangeven(mod dnresp)
[
Is ook vrij logisch,want zou ie stuk zijn dan geeft ie een foutmelding en niet dat de modulen niet reageerd.
Binnenkort ook meer eens de benodigde software en interface op de kop zien te tikken,altijd intresant om hier mee te spelen.
-
Ik heb zelfs een certificaat van m'n alarm en en zit ook zo'n module in het plafond. Dus het zal er wel inzitten, alleen werkt het niet.Ik heb begrepen als ie aan geeft "modulen does not responding" dat ie dan door ook niet derin zit.
Is ook vrij logisch,want zou ie stuk zijn dan geeft ie een foutmelding en niet dat de modulen niet reageerd.
Binnenkort ook meer eens de benodigde software en interface op de kop zien te tikken,altijd intresant om hier mee te spelen.
Er staat trouwens in help van carsoft:
Statement:.. doesn't answer! > module is wel aanwezig maar reageerd niet.
Statement:.. hasn't found! > module zit niet in je auto.
- largeproject
- Contacteer:
Vreemd,kwam dat tegen op internet over carsoft,maar als het in de beschrijving staat zal het wel kloppen.Sebastiaan schreef:Ik heb zelfs een certificaat van m'n alarm en en zit ook zo'n module in het plafond. Dus het zal er wel inzitten, alleen werkt het niet.Ik heb begrepen als ie aan geeft "modulen does not responding" dat ie dan door ook niet derin zit.
Er staat trouwens in help van carsoft:
Statement:.. doesn't answer! > module is wel aanwezig maar reageerd niet.
Statement:.. hasn't found! > module zit niet in je auto.