Vocht in koplampen.
Vocht in koplampen.
Nou heb ik al flink wat rond gekeken op het forum en een hele duidelijke DIY gevonden over het demonteren van de koplamp.
Hoe dan ook lukt het me niet om de lamp los te krijgen. Ik wil namelijk alleen het glas los hebben en even schoon en droog maken. Bij de garage vertelde ze mij dat dit niet kan omdat het gelijmd zou zitten, zelf vind ik dat vreemd omdat het met 10 clipjes vast zit.
Hoe dan ook heeft iemand een idee hoe ik mijn koplamp glazen eruit kan krijgen? Het gaat om een bmw 316 e46 uit 99".
Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de koplamp met angel eyes van HL automotive ik zag een set staan voor mijn auto voor €180 ..... is dat wel goed of kan ik beter origineel nemen?
Hoe dan ook lukt het me niet om de lamp los te krijgen. Ik wil namelijk alleen het glas los hebben en even schoon en droog maken. Bij de garage vertelde ze mij dat dit niet kan omdat het gelijmd zou zitten, zelf vind ik dat vreemd omdat het met 10 clipjes vast zit.
Hoe dan ook heeft iemand een idee hoe ik mijn koplamp glazen eruit kan krijgen? Het gaat om een bmw 316 e46 uit 99".
Ook vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met de koplamp met angel eyes van HL automotive ik zag een set staan voor mijn auto voor €180 ..... is dat wel goed of kan ik beter origineel nemen?
Re: Vocht in koplampen.
Hier staat een DIY om de koplampglazen van een facelift te demonteren, maar ik veronderstel dat het bij een PFL hetzelfde principe is?
http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html
http://www.fastm.com/m3/angeleyes_chromium.html
Nee helaas is dat weer anders, volgens mij makkelijker die gaat namelijk met een schroef,bij pfl moet je een clipje wegduwen en dan "zou je knipperlicht er zo uit moeten springen", wat bij mij dus niet het geval is.
Wil je echt mooie lampen; http://www.bmwportal.nl/group-buy-bmw-g ... 17103.html
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Bij je knippers moet je even naar beneden in de uitsparing kijken en het onderste lipje induwen (niet bovenste!) valt knippertje er zo uit. Daarna zit unit met 4 bouten vast 2 maal bout onderkant en 2 maal schroef bovenop. stekkers los en voorzichtig eruit wippen (let op sierstrip onder koplamp zit vastgeklikt!) Alle klemmen van unit eraf halen en klaar is kees. Zou als ik jou was gelijk rubbers voor afdichting vervangen kost bijna niets en vocht blijft weg.
Zou als ik jou was een setje eyes halen bij HL automotive (€40) kan je ze er gelijk inzetten en ben je goedkoper uit dan nieuwe units!
Zou als ik jou was een setje eyes halen bij HL automotive (€40) kan je ze er gelijk inzetten en ben je goedkoper uit dan nieuwe units!
ik heb hem op een kiertje gezet en dag laten drogen en nog eens met een fohn erbij en gefixed
Lamp hoef je niet eruit te schroeven, je kunt gewoon het glas losklikken als de lamp op z'n plek zit.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Maar dan moet toch wel de knipper eruit ik heb het geprobeerd maar volgens mij kan je anders niet alle clipjes losmaken. Maar het glas is gewoon nog goed dus dat hoeft niet vervangen te worden...... enkel indd een nieuwe pakking en het vocht eruit, maar dan moet ik eerst zien die knipper eruit te krijgen. Vandaag nog maar even een uurtje worstelen dan.
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga aan de slag.
Iedereen bedankt voor de reacties! Ik ga aan de slag.
Check even hier voor een visualisatie en omschrijving:
http://www.bmwportal.nl/post39949.html? ... cht#p39949
http://www.bmwportal.nl/post39949.html? ... cht#p39949
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
Kijk dat had ik nodig, ga het nu gelijk proberen optimus bedankt!
De truc is je knipperlicht zo recht mogelijk naar voren te schuiven. Zodra je scheef gaat dan gaat het klemmen
OEM wordt overgewaardeerd
| Mijn hok

Nogmaals bedankt allemaal!
Re: Vocht in koplampen. Opgelost !!!
Zo gelukt lampjes zien er weer goed uit. Zie hier het resultaat en gelijk even een duidelijke foto van het knipperlicht.

Knipper zijkant

Knipper bovenkant

Je moet dus niet het bovenste clipje induwen maar het 2e naar beneden en dan is het zo gedaan.

Knipper zijkant

Knipper bovenkant

Je moet dus niet het bovenste clipje induwen maar het 2e naar beneden en dan is het zo gedaan.
Ik heb dezelfde soort koplampen als Pauluz en heb er ook een probleem mee.
Ik dacht eerst dat het wat viezigheid was, maar ik kan het er ook niet afkrijgen. Heeft iemand zoiets ook gehad? Of komt dit voort uit vocht in de koplampen zoals Paulus beschreven heeft?

Alvast dank voor de reacties..
P.S. Doe ik het zo goed, of hadden jullie liever gezien dat ik een nieuw topic aan had gemaakt? (sorry, ben nieuw hier)
Ik dacht eerst dat het wat viezigheid was, maar ik kan het er ook niet afkrijgen. Heeft iemand zoiets ook gehad? Of komt dit voort uit vocht in de koplampen zoals Paulus beschreven heeft?

Alvast dank voor de reacties..
P.S. Doe ik het zo goed, of hadden jullie liever gezien dat ik een nieuw topic aan had gemaakt? (sorry, ben nieuw hier)
Zit het aan de binnenkant of aan de buitenkant?
Als het de buitenkant is, dan kun je de kappen polijsten, anders zul je toch nieuwe glazen moeten kopen.
Vergeet dan niet ook meteen de rubbers te vervangen
Als het de buitenkant is, dan kun je de kappen polijsten, anders zul je toch nieuwe glazen moeten kopen.
Vergeet dan niet ook meteen de rubbers te vervangen