Dension Gateway Five

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
Dudeproductions

Re: Dension Gateway Five

Bericht door Dudeproductions » 29 mar 2011, 22:02

Precies zo ja..

Rene08

Bericht door Rene08 » 30 mar 2011, 05:13

Okey jammer, dan is dit niet wat ik zoek.

Bedankt voor het delen van de info :duim:

Grt, René

mantisnl

Bericht door mantisnl » 30 mar 2011, 08:08

Jammer dat het je een beetje tegen valt! De geluidskwaliteit tijdens het bellen is mogelijk een oorzaak van een slechte / slecht geplaatste microfoon. Misschien de mic eens vervangen en op de orginele plek monteren. Dit is overigens makkelijk te doen, je hoeft alleen een roostertje te kopen en niet een hele nieuwe lichtmodule. In de lichtmodule zitten namelijk uitsparingen die je er uit kunt snijden en vervolgens kun je het roostertje plaatsen.

Wat betreft de bediening van het MP3 gedeelte, hier heb ik in het begin ook wat moeite mee gehad. Wat je moet onthouden is dat CD1 bladeren door folders is en CD5 bladeren binnen een folder. Meer heb je eigenlijk niet nodig. Als je per CD of muziekstijl 1 map maakt is dat prima te doen.

Het bugje van de ID3Tag groottes is idd een beetje jammer, dit heb ik al meerdere malen bij Dension aangekaart maar zonder resultaat.

mantisnl

Bericht door mantisnl » 30 mar 2011, 08:29

Oja mocht je hem kwijt willen omdat hij zó tegenvalt dan ben ik wel geïnteresseerd ;)

Tom_

Bericht door Tom_ » 30 mar 2011, 14:52

Met de verzending is iig niks mis bij dension, vandaag heeft iemand van DHL hier op de stoep gestaan met een pakketje uit Hongarije. Jammer genoeg net in de 15 minuten dat hier even niemand thuis was :| dus morgen proberen ze het nog eens..

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 30 mar 2011, 20:30

@Dudeproductions
Spijtig om te lezen dat de geluidskwaliteit tijdens het bellen zo slecht is. Hopelijk wordt dat opgelost.
Je kan misschien een email naar Dension sturen.
Welke firmware staat er nu op, volgens mij is 0034 de laatste?

Werkt het telefoonboek zoals het in de handleiding staat?
Dus dat je vanaf je navigatiescherm een contact kan kiezen en dat je ziet door wie je gebeld wordt.
In de handleiding staat iets over Hotkeys naar mappen of artiesten o.i.d., heb je deze misschien al geprobeerd?

Ik ben eigenlijk wel benieuwt om het ding in de het echt te zien.
Woon je in de buurt van Amsterdam, of kom je naar de meeting op 10 april?
Wie het langst lacht, heeft de meeste lol.
Mijn Auto
Hofmeister

mantisnl

Bericht door mantisnl » 30 mar 2011, 20:45

Ik heb ook wel animo om hem de 10e IRL te zien.

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 30 mar 2011, 20:52

mantisnl schreef:Oja mocht je hem kwijt willen omdat hij zó tegenvalt dan ben ik wel geïnteresseerd ;)
Ik ga in ieder geval nog even kijken of ik kan testen met een andere microfoon en sowieso ga ik er een mailtje richting Dension aan wagen.. Mocht ik van het ding af willen stuur ik je wel een berichtje.. :)
Hofmeister schreef:@Dudeproductions
Spijtig om te lezen dat de geluidskwaliteit tijdens het bellen zo slecht is. Hopelijk wordt dat opgelost.
Je kan misschien een email naar Dension sturen.
Welke firmware staat er nu op, volgens mij is 0034 de laatste?

Werkt het telefoonboek zoals het in de handleiding staat?
Dus dat je vanaf je navigatiescherm een contact kan kiezen en dat je ziet door wie je gebeld wordt.
In de handleiding staat iets over Hotkeys naar mappen of artiesten o.i.d., heb je deze misschien al geprobeerd?

Ik ben eigenlijk wel benieuwt om het ding in de het echt te zien.
Woon je in de buurt van Amsterdam, of kom je naar de meeting op 10 april?
Ik heb inderdaad firmware versie 34 erin geflashed, de laatste die op de site staat..

Het telefoonboek werkt inderdaad zoals in de handleiding staat, nadat de gateway alle namen/nummers uit de telefoon heeft gelezen kan je via het navi-scherm door je contacten bladeren en bellen. Wat ik wel jammer vind is dat je niet kan doorscrollen tot je de naam tegenkomt die je zoekt, maar elke keer op 'next >' moet drukken voor de volgende pagina.. Als je een flink aantal nummers hebt en je moet degene hebben die ergens in het midden staat ben je daar eventjes mee bezig.. Wel kan je je laatst gekozen nummer en gemiste oproepen en dergelijke benaderen, dus de mensen die je vaak belt zijn wel onder handbereik..

Ik ben in het settings-menu inderdaad een optie tegengekomen die 'Hotkeys' heet, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wat ik daar precies mee kan.. Met een beetje oefenen is het bedienen van de MP3 functie wel te doen, maar het is zeker niet zoals ik hoopte dat het zou zijn..

Ik woon niet in de buurt van Amsterdam (wel Nieuw-Amsterdam, maar daar heb je niet zoveel aan :P ) en kom (denk ik) ook niet naar de meeting.. Maar het apparaatje opzich is niet zo interessant om te zien hoor, gewoon een kastje met een paar connectors op de achterkant en een paar dip-switches aan de onderkant..

Edit:
Ach, f*ck it.. Ik kom gewoon naar die meeting toe, lekker een dagje BMW's kijken :)

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 30 mar 2011, 21:17

Dudeproductions schreef:Maar het apparaatje opzich is niet zo interessant om te zien hoor, gewoon een kastje met een paar connectors op de achterkant
Ik had het niet over de het apparaatje op zich, maar meer over de werking ervan. :D
Je schrijft dat het lijkt op een Gateway 300 maar die heb ik ook nog nooit in het echt gezien.
En de filmpjes op Youtube ed. geven weinig informatie.

Zie je de 10e, mischien komt Tom_ ook. :duim:
Mijn Auto
Hofmeister

Tom_

Bericht door Tom_ » 31 mar 2011, 19:49

Bij deze ook nog mijn beloofde ervaring met de Dension Gateway 'Five'.

Ik moet toegeven dat hij mij ook wat tegenvalt.. Ik kan met wat proberen ondertussen wel redelijk overweg met het navigeren door de iPod, maar het werkt erg omslachtig allemaal.
Het geluid vind ik erg slecht, wanneer ik een nummer afspeel vanaf de iPod klinkt het ontzettend krakerig :| Ik moet nog proberen een andere iPod te vinden om erop aan te sluiten, misschien dat het daar aan ligt. Radio klinkt overigens nog steeds prima, dus aan die bekabeling zal het niet liggen. (Of zal ik de H/K apart aan moeten sluiten erop?..)

De telefoon (HTC Desire HD) krijg ik ook niet goed werkend. Hij probeert steeds te verbinden en dat gaat steeds prima, maar zodra de contactenlijst wordt uitgewisseld geeft de telefoon steeds een foutmelding (veiligheidsprobleem of ongeldige MMI code).
Ik heb toen geprobeerd het uitwisselen van de contacten op de dension uit te zetten en toen gaf ie netjes aan dat hij verbonden was en kon ik ermee bellen/gebeld worden, maar daarmee is het probleem natuurlijk niet opgelost. Zal wel aan de telefoon liggen, dus daar ben ik nog mee bezig. Zodoende nog niet goed kunnen testen of het telefoon en microfoongeluid ook erg krakerig klinkt (nieteens geplaatst, kabel is overigens errrg kort idd), dus daar kom ik nog even op terug.

De CD wisselaar heb ik maar afgekoppeld maar misschien kan hij toch aangesloten blijven nu ik de werking van de gateway wat beter doorheb, straks maar weer even proberen. Meteen ge-update trouwens naar de nieuwe versie, maar dat heeft ook bij mij maar weinig uitgemaakt.

@ Dudeproductions: Had jij ook een klein kabeltje ongebruikt in de kabelboom na het aansluiten op de tuner, of weet jij wel waar die aangesloten kan worden?

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 31 mar 2011, 22:17

Bij mij bungelt er inderdaad een kabeltje met 2-polig stekkertje aan de kabelboom.. Geen idee waar dit voor is, misschien een iBus uitbreiding oid..

Het krakende geluid komt omdat het volume wat uitgestuurd wordt door de Gateway te hoog is.. In de instellingen kan je de volumes voor de verschillende bronnen instellen, ik heb hem voor USB (de enige die ik gebruik) op -5 gezet en dat werkt prima.. :)

Tom_

Bericht door Tom_ » 01 apr 2011, 20:57

Bedankt voor de tip nog, de iPod werkt prima nu :)
Nu zit ik alleen nog met het bluetooth probleem.. De telefoon verbindt wel altijd met five, maar laat dit niet altijd zien op het navscherm. Daar geeft ie dan gewoon 'insert card' aan, terwijl alles netjes op de mute gaat wanneer ik een nummer bel met de telefoon.
Synchroniseren van de contactenlijst is een paar keer gelukt, maar doet het vaker niet dan wel. En als hij het al doet, dan zijn de contacten die op mijn sim staan de enige die hij pakt.
Als dit nu echt aan de telefoon ligt en er verder niks aan te doen is, dan zet ik wel gewoon een nette brodit voor de desire hd erin. Kan ik vanaf daar de nummers kiezen en zien wie er belt.

Hofmeister

Bericht door Hofmeister » 02 apr 2011, 15:23

@Tom_
Kan je al wat meer vertellen over het geluid van een telefoongesprek?
Dudeproductions zei dat die nogal slecht was, misschien heb jij meer geluk.
Heb je al "Hotkeys" gebruikt om het navigeren in je iPod wat minder omslachtig te maken.
Dudeproductions schreef:...Ik woon niet in de buurt van Amsterdam (wel Nieuw-Amsterdam, ...
Nieuw Amsterdam = New York :gek: dan ben je nog wel even onderweg voor de meeting van volgende week. :+
Mijn Auto
Hofmeister

Dudeproductions

Bericht door Dudeproductions » 02 apr 2011, 16:59

Zoek in Google maps maar eens op "nieuw-amsterdam" ;)

Ik heb trouwens de lichtunit er even uit gehad om op zoek te gaan naar het breekrandje om de microfoon in te bouwen maar kon zo niets vinden..

mantisnl

Bericht door mantisnl » 03 apr 2011, 18:19

Check deze link even. Er is idd geen breekrandje maar je kunt het plastic gewoon wegsnijden en de randjes terugvouwen. Stuk goedkoper dan een nieuwe halen bij de dealer.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”