E61 535D van Z3MRunner
Re: E61 535D van Z3MRunner
Sapperdeflap - nog geen nieuws van het flipperfront
Waar zou die nou toch zijn ....
Waar zou die nou toch zijn ....
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E61 535D van Z3MRunner
Overwerk in een data center.
Flippers werken.
Ging allemaal niet vanzelf. Respect voor Laarman.
Morgen meer.
Flippers werken.
Ging allemaal niet vanzelf. Respect voor Laarman.
Morgen meer.
Re: E61 535D van Z3MRunner
Kijk, da's tenminste goed nieuws !
Nou kan ik eindelijk lekker slapen ..
hee - ik zie dat de zomertijd hier nog niet is doorgekomen, want het is nu toch echt 01:34 en geen 00:34 uur.
Nou kan ik eindelijk lekker slapen ..
hee - ik zie dat de zomertijd hier nog niet is doorgekomen, want het is nu toch echt 01:34 en geen 00:34 uur.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E61 535D van Z3MRunner
Goed nieuws
Pm me ff als je wil.
Pm me ff als je wil.
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: E61 535D van Z3MRunner
Sorry, jongens. Doordat ik gisteren te lang bij Laarman was moet ik even wat overwerk verrichten.
Hopelijk vanavond tijd om e.e.a. toe te lichten want het was geen sinecure om het geheel werkend te krijgen.
Toch maar vast wat plaatjes:
Work in progress
Done and it works!!!!!
Gisteravond om 23.00 uur dan ook maar de zomervelgjes er onder gezet bij de Z3-specialist.
Hopelijk vanavond tijd om e.e.a. toe te lichten want het was geen sinecure om het geheel werkend te krijgen.
Toch maar vast wat plaatjes:
Work in progress
Done and it works!!!!!
Gisteravond om 23.00 uur dan ook maar de zomervelgjes er onder gezet bij de Z3-specialist.
- GenuinePaul
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:45
Re: E61 535D van Z3MRunner
Wow super vet! Goed gelukt zeg!
Ben benieuwd naar je write-up. Want zoals je al zegt zal het denk een aardige klus zijn geweest.
Groetzz.
Ben benieuwd naar je write-up. Want zoals je al zegt zal het denk een aardige klus zijn geweest.
Groetzz.
Driving an BMW makes you smile everyday!
Re: E61 535D van Z3MRunner
d8 dat je M5 stuur zou krijgen??
Ik hoor het wel hoe of wat?
Veel plezier ermee iig
Ik hoor het wel hoe of wat?
Veel plezier ermee iig
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
Re: E61 535D van Z3MRunner
Gaaf dat je alvast een paar foto's hebt gepost, ik ben benieuwd hoe Laarman alles aan elkaar heeft geknoopt, maar dat lezen we nog wel.
Mooi nieuw stuur (met stiksel), is toch hetzelfde type als wat je al had - behalve dat deze wel op je bestaande sleepring past ? Vooruitlopend op je uitleg die nog volgt;
- is de sleepring ook vervangen ?
- loopt de aansluiting v.d. flippers via de sleepring of een aparte kabel ?
- nog iets gemerkt van storingen aan dat MOST (?) verhaal; airbag funktie enz.
en ze staan cooooool !!!
Mooi nieuw stuur (met stiksel), is toch hetzelfde type als wat je al had - behalve dat deze wel op je bestaande sleepring past ? Vooruitlopend op je uitleg die nog volgt;
- is de sleepring ook vervangen ?
- loopt de aansluiting v.d. flippers via de sleepring of een aparte kabel ?
- nog iets gemerkt van storingen aan dat MOST (?) verhaal; airbag funktie enz.
Nou lekker dan, nou is de verrassing er voor mij gelijk af als ik zaterdag de mijne eronder zet ...z3mrunner schreef:Gisteravond om 23.00 uur dan ook maar de zomervelgjes er onder gezet bij de Z3-specialist.
en ze staan cooooool !!!
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E61 535D van Z3MRunner
wat heb jij nog verrekte veel licht in je straat om 23:00 uur, woon je op de Noordpool ofzo ?z3mrunner schreef:Gisteravond om 23.00 uur dan ook maar de zomervelgjes er onder gezet bij de Z3-specialist.
Nog geen nieuws te melden ? dan ga ik maar lekker slapen - morgen weer vroeg op voor een lange dag ..
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Re: E61 535D van Z3MRunner
Hey, dat is goed gelukt zo te zien. Stuur met flippers en knappe wielen, het gaat helemaal goedkomen.
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: E61 535D van Z3MRunner
OK, mensen. Net terug van het werk.
Waar zal ik beginnen? Het is een beetje een complex verhaal geworden.
Ik had met Laarman de BMW nauwkeurig onder de loep genomen en uitgelezen en daar bleek toch het een ander nog te worden vervangen moeten worden: Inlaatspruitstuk, thermostaat, carterontluchting. gloeiplug etc.
Het stuur van voor en na september 2005 blijkt fysiek toch wel degelijk te verschillen:
Stuur van voor spetember 2005: links een pin en rechts hoort een kunstof blok met een "gat"
Stuur van voor september 2005: Pin zit aan de andere kant en op plaats waar kuntstof blokje hoort te zitten, zit een pin.
Ook de sleepring wordt vervangen door een versie waarbij men extra aansluitpunten (stuurverwarming) kan gebruiken voor de flippers.
Het installleren van zo'n stuur bleek het benodigde uitzoekwerk te vergen. Elk stuur, bouwjaar, sleepring blijkt per type te verschillen. Nadat uitgezocht was welke onderdelen fysiek pasten volgde het uitzoekwerk qua bedrading, signaal etc.
Ze zijn daar een hele tijd mee bezig geweest zonder 100% garantie dat het zou lukken. Toen het leek te werken, bleek bijvoorbeeld dat men weer te weinig massa door de dunnen sleepringdraadjes kreeg en moest er weer list worden verzonnen. Vervolgens gaf de BMW weer allerlei storingen etc. etc. Ik moet zeggen dat ze wel volhielden en na bijna 3 uur hadden we alles werkend. Jippie, toch gelukt. man wat een klus.
Ten aanzien van het stuur:
Mijn aangekochte stuur van na september bleek fysiek niet te passen. We dachten voor 425,- een nieuwe M stuur te kunnen bestellen van voor september 2005 maar wat bleek: Die werd standaard zonder flippers geleverd. Damned. Toen hebben we de flippers van mijn oude stuur genomen en die op het nieuwe stuur geplaatst. Vandaar dat M stuur met die stiksels maar wel met de oude flippers want die flippers kosten 185, per kant.
Het resterende gedeelte van het oude aangekochte stuur is voor een sympathieke prijs door Laarman overgenomen.
Verder bleken een aantal slangen rond de turbo aansturing niet helemaal fris te zijn.
Hij gaat nu als Dynamite
Waar zal ik beginnen? Het is een beetje een complex verhaal geworden.
Ik had met Laarman de BMW nauwkeurig onder de loep genomen en uitgelezen en daar bleek toch het een ander nog te worden vervangen moeten worden: Inlaatspruitstuk, thermostaat, carterontluchting. gloeiplug etc.
Het stuur van voor en na september 2005 blijkt fysiek toch wel degelijk te verschillen:
Stuur van voor spetember 2005: links een pin en rechts hoort een kunstof blok met een "gat"
Stuur van voor september 2005: Pin zit aan de andere kant en op plaats waar kuntstof blokje hoort te zitten, zit een pin.
Ook de sleepring wordt vervangen door een versie waarbij men extra aansluitpunten (stuurverwarming) kan gebruiken voor de flippers.
Het installleren van zo'n stuur bleek het benodigde uitzoekwerk te vergen. Elk stuur, bouwjaar, sleepring blijkt per type te verschillen. Nadat uitgezocht was welke onderdelen fysiek pasten volgde het uitzoekwerk qua bedrading, signaal etc.
Ze zijn daar een hele tijd mee bezig geweest zonder 100% garantie dat het zou lukken. Toen het leek te werken, bleek bijvoorbeeld dat men weer te weinig massa door de dunnen sleepringdraadjes kreeg en moest er weer list worden verzonnen. Vervolgens gaf de BMW weer allerlei storingen etc. etc. Ik moet zeggen dat ze wel volhielden en na bijna 3 uur hadden we alles werkend. Jippie, toch gelukt. man wat een klus.
Ten aanzien van het stuur:
Mijn aangekochte stuur van na september bleek fysiek niet te passen. We dachten voor 425,- een nieuwe M stuur te kunnen bestellen van voor september 2005 maar wat bleek: Die werd standaard zonder flippers geleverd. Damned. Toen hebben we de flippers van mijn oude stuur genomen en die op het nieuwe stuur geplaatst. Vandaar dat M stuur met die stiksels maar wel met de oude flippers want die flippers kosten 185, per kant.
Het resterende gedeelte van het oude aangekochte stuur is voor een sympathieke prijs door Laarman overgenomen.
Verder bleken een aantal slangen rond de turbo aansturing niet helemaal fris te zijn.
Hij gaat nu als Dynamite
Re: E61 535D van Z3MRunner
hoe bevalt het stuur kwa schakelen? respons ed
Pm mij even de totaalprijs als je wil. Kan ik ook ff contact opnemen hoe of wat
Pm mij even de totaalprijs als je wil. Kan ik ook ff contact opnemen hoe of wat
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: E61 535D van Z3MRunner
Gaaf hoor, Z3Runner! Erg mooi stuur ook. Ik wil graag die M-stiksels eens in het 'eggie' bekijken, ik denk er nog steeds over om mijn stuur te laten herbekleden en dan wellicht ook te laten voorzien van zulke stiksels.
Mooi dat het gelukt is, ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de totaalprijs van dit geintje....
Mooi dat het gelukt is, ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de totaalprijs van dit geintje....
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: E61 535D van Z3MRunner
Het schakelen verloopt snel en goed.
Ik moet zeggen dat het nieuwe M stuur ook prettiger leer heeft dan de vorige. Heel plezierig "ruw" en de stiksels zien er echt top uit.
Ik moet zeggen dat het nieuwe M stuur ook prettiger leer heeft dan de vorige. Heel plezierig "ruw" en de stiksels zien er echt top uit.