Rammel bij ingeschakelde automaat en stilstaan

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
boskabouter

Rammel bij ingeschakelde automaat en stilstaan

Bericht door boskabouter » 26 mar 2011, 12:39

Mijn BMW NED geleverde 2010 525dTA heeft sinds maandag (net 28500 km) ineens een rammelend geluid als ik stilsta met de bak in D of R. Geluid leek uit de bak of net daarvoor te komen. Alleen bij warme motor, Dinsdagmiddag werd het erger dus maar even langs de dealer in Goes. Laat hem maar hier, dat vertrouwen we niet. Nee ik ook niet en zit nog vol in de garantie dus los het ff op.
Staat er nu nog. Ze weten niet wat het is. Bak is erachter weggewest, demperplaat vervangen, jammer dan, als ie warm wordt is het er nog. Van BMW kreeg de dealer echter gek genoeg nog geen toestemming om (onder garantie) de hele bak en koppelomvormer gewoon maar te wisselen en mij snel weer op weg te helpen, #geenservicedus . Dealer heeft zelfs geluidsopnames moeten maken en naar Duitsland mailen, oftewel,geen idee wat er stuk is.
Ik denk zelf aan de koppelomvormer.
Iemand hier een idee of soortgelijke ervaring?

boskabouter

Re: Rammel bij ingeschakelde automaat en stilstaan

Bericht door boskabouter » 31 mar 2011, 11:50

Koppelomvormer bleek de boosdoener

bmw550i

Bericht door bmw550i » 01 apr 2011, 21:37

heb ongeveer hetzelde probleem. ook als ik in de D stil sta lijkt de auto nogal nerveus. de duitse dealer dacht de wandler(koppelomvormer) maar ze willen me een nieuwe bak verkopen - 6500 euries .

toch maar voor een vervanging van de koppelomvormer gaan nu ik dit lees. :)

Mario TT

Bericht door Mario TT » 03 apr 2011, 13:32

@Judaz

Ik kan het me wel voorstellen want het kost zoveel geld als iedereen maar lukraak alles onder garantie vervangt. Ik vind wel dat je een goede vervanger mee moet krijgen dat wel. Ik weet niet of dat het geval was?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”