BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
Hahah, blijft leuk.
Wilde wat uithalen, maar kon maar niet gedenken wat... Uiteindelijk toch maar dit gedaan.
Zal hem aan het eind van de dag eraf halen, zodat het hier niet teveel off-topic gaat...
Wilde wat uithalen, maar kon maar niet gedenken wat... Uiteindelijk toch maar dit gedaan.
Zal hem aan het eind van de dag eraf halen, zodat het hier niet teveel off-topic gaat...
Re: E46 M3 Occasions
De 19SFGF bij De Beijer bekeken en bereden. 1 woord: geweldig. Behoorlijk groot verschil qua solide-aanvoelen, wegligging en rijgedrag in vergelijking met de M3 Cabrio uit '01 die ik eerder had. Ik had direct een goed gevoel bij dit bedrijf en natuurlijk vooral de auto...
Zaterdag haal ik hem op...
Wat me wel bevreemd is dat RealOEM.com aangeeft:
terwijl de RDW-site en alle paperassen bij de auto keurig bevestigen dat de 1e tenaamstelling op 26-11-2005 is.
Productiedatum en tenaamstelling liggen 2,5 jaar uit elkaar. Wie kan daar wat op zeggen?
Zaterdag haal ik hem op...
Wat me wel bevreemd is dat RealOEM.com aangeeft:
terwijl de RDW-site en alle paperassen bij de auto keurig bevestigen dat de 1e tenaamstelling op 26-11-2005 is.
Productiedatum en tenaamstelling liggen 2,5 jaar uit elkaar. Wie kan daar wat op zeggen?
Re: E46 M3 Occasions
Gefeliciteerd!!
Leek mij ook een (h)eerlijke M3.
We zien je showroomtopic tzt wel verschijnen!
Leek mij ook een (h)eerlijke M3.
We zien je showroomtopic tzt wel verschijnen!
Re: E46 M3 Occasions
Vreemd dat grote verschil tussen de productie datum en tennaamstelling.
Bij mijn M3 scheelde dat 3 maanden.
Maar 2,5 jaar vindt ik inderdaad erg lang.
Vraag het is aan de beier, ben benieuwd wat ze hierover zeggen.
In ieder geval gefeliciteerd
Bij mijn M3 scheelde dat 3 maanden.
Maar 2,5 jaar vindt ik inderdaad erg lang.
Vraag het is aan de beier, ben benieuwd wat ze hierover zeggen.
In ieder geval gefeliciteerd
Re: E46 M3 Occasions
Een goede reden die hiervoor kan zijn is dat je BPM nogal gereduceerd wordt, je ziet het ook vaak bij dure supercars. De auto's worden gekocht en pas op kenteken gezet zodra de eerste klap van de BPM eraf is. In 2,5 jaar schrijf je al flink wat af van de BPM... Dus als je een auto koopt en pas 2,5 jaar later op naam zet scheelt je dat flink belasting betalen.willem-57 schreef:Vreemd dat grote verschil tussen de productie datum en tennaamstelling.
Volgens mij is er na 2,5 jaar nog maar iets van 40% van de BPM over volgens de afschrijvingstabel. Dit zou betekenen dat je bij een auto van 90.000 euro uitkomt op een besparing van grofweg 24.000 euro... Dus door hem 2,5 jaar eerder te kopen en verder niet te gebruiken, zou die auto van 90.000 ineens nog maar 66.000 euro kosten.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de precieze details van deze constructie dus niet ken, dus hoe het precies in zijn werk gaat weet ik niet, maar weet dat bijna alle Enzo's en F50's in Nederland volgens deze constructie pas veel later op kenteken komen.
Re: E46 M3 Occasions
Thx heren!
Ik heb de vraag bij De Beijer neergelegd. De foto's gaan zeker komen. Zou zonde zijn om zo'n auto niet met de (digitale) wereld te delen
Ik heb de vraag bij De Beijer neergelegd. De foto's gaan zeker komen. Zou zonde zijn om zo'n auto niet met de (digitale) wereld te delen
Re: E46 M3 Occasions
op het eerste oog lijkt het alsof de prijzen flink aan het zakken zijn. 's voor 16.000 nemen zo'n beetje het internet over lijkt het wel. echter zijn het vaak wel de afgetrapte [ex schade/slecht onderhouden etc.] auto's, de écht nette 's blijven toch redelijk waardevast vind ik. wat wel jammer is, is dat veel mensen nu denken dat 24.000 voor een nette 3 te duur is . in mijn mening is een écht nette 3 toch rond de 23.000 waard lijkt me [uitgaand van een NL M3 van 2001/2002 model/alle opties/km-st.rond de 100k].
een klein overzicht van onlangs verkochte 's:
*2001 Cabrio, 75k, alle opties voor 30k [bij john vd. rijt]
*2000 Coupe, 65k, aantal opties voor 26k [autoleitner]
*2001 Coupe, 126k, alle opties voor 26,5k [autoleitner]
*2003 Cabrio, 75k, alle opties voor 30k [john vd. rijt]
*2004 Coupe, 86k, vrijwel alle opties voor 29k [autobedrijf in Valkenswaard ben ff de naam kwijt]
*2003 Cabrio, 110k, alle opties voor 25k [autobedrijf koningshoek]
als je dit zo ziet lijken de écht nette 's veel waardevaster....wat is jullie mening hierover? vinden jullie dat de nette 's gewoon veel meer waard zijn, of vinden jullie dat die ook gewoon in prijs horen "mee" te zakken net als de wat mindere 's?
een klein overzicht van onlangs verkochte 's:
*2001 Cabrio, 75k, alle opties voor 30k [bij john vd. rijt]
*2000 Coupe, 65k, aantal opties voor 26k [autoleitner]
*2001 Coupe, 126k, alle opties voor 26,5k [autoleitner]
*2003 Cabrio, 75k, alle opties voor 30k [john vd. rijt]
*2004 Coupe, 86k, vrijwel alle opties voor 29k [autobedrijf in Valkenswaard ben ff de naam kwijt]
*2003 Cabrio, 110k, alle opties voor 25k [autobedrijf koningshoek]
als je dit zo ziet lijken de écht nette 's veel waardevaster....wat is jullie mening hierover? vinden jullie dat de nette 's gewoon veel meer waard zijn, of vinden jullie dat die ook gewoon in prijs horen "mee" te zakken net als de wat mindere 's?
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Klopt niet helemaal. Om dat BPM voordeel te krijgen moet de auto wel tenaamgesteld zijn geweest. BPM gaat op basis van de datum 1e toelating, niet bouwdatum. Dus die auto's worden in Duitsland kort toegelaten en komen dan naar Nederland. Is hier dus niet het geval.Griffendahl schreef: Een goede reden die hiervoor kan zijn is dat je BPM nogal gereduceerd wordt, je ziet het ook vaak bij dure supercars. De auto's worden gekocht en pas op kenteken gezet zodra de eerste klap van de BPM eraf is. In 2,5 jaar schrijf je al flink wat af van de BPM... Dus als je een auto koopt en pas 2,5 jaar later op naam zet scheelt je dat flink belasting betalen.
Je zou kunnen kijken naar het oranje label van de gordel, staat een bouwmaand op en die worden just in time aangeleverd.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: E46 M3 Occasions
Waarschijnlijk heeft de auto gewoon ruim 2 jaar in de showroom gestaan....
Maarja, de productiedatum maakt eigenlijk vrij weinig uit. Iedereen ziet de eerste toelating toch als "bouwjaar".....
Maarja, de productiedatum maakt eigenlijk vrij weinig uit. Iedereen ziet de eerste toelating toch als "bouwjaar".....
www. M3 register .nl
Re: E46 M3 Occasions
Op advies van De Beijer heb ik de leverende dealer gebeld (Jan de Jong A'foort). Ze konden me niet veel verder helpen, behalve dan de bevestiging dat de onderhoudshistorie keurig sluitend is en er geen bijzonderheden qua opvallende reparaties zijn geweest. Ik zou deze auto ook graag 2 jaar in mijn showroom hebben staanB46 schreef:Waarschijnlijk heeft de auto gewoon ruim 2 jaar in de showroom gestaan....
Maarja, de productiedatum maakt eigenlijk vrij weinig uit. Iedereen ziet de eerste toelating toch als "bouwjaar".....
Re: E46 M3 Occasions
Je heb hem maar gelijk te koop gezet ?BM-DUB schreef:op het eerste oog lijkt het alsof de prijzen flink aan het zakken zijn. 's voor 16.000 nemen zo'n beetje het internet over lijkt het wel. echter zijn het vaak wel de afgetrapte [ex schade/slecht onderhouden etc.] auto's, de écht nette 's blijven toch redelijk waardevast vind ik. wat wel jammer is, is dat veel mensen nu denken dat 24.000 voor een nette 3 te duur is . in mijn mening is een écht nette 3 toch rond de 23.000 waard lijkt me [uitgaand van een NL M3 van 2001/2002 model/alle opties/km-st.rond de 100k].
een klein overzicht van onlangs verkochte 's:
*2001 Cabrio, 75k, alle opties voor 30k [bij john vd. rijt]
*2000 Coupe, 65k, aantal opties voor 26k [autoleitner]
*2001 Coupe, 126k, alle opties voor 26,5k [autoleitner]
*2003 Cabrio, 75k, alle opties voor 30k [john vd. rijt]
*2004 Coupe, 86k, vrijwel alle opties voor 29k [autobedrijf in Valkenswaard ben ff de naam kwijt]
*2003 Cabrio, 110k, alle opties voor 25k [autobedrijf koningshoek]
als je dit zo ziet lijken de écht nette 's veel waardevaster....wat is jullie mening hierover? vinden jullie dat de nette 's gewoon veel meer waard zijn, of vinden jullie dat die ook gewoon in prijs horen "mee" te zakken net als de wat mindere 's?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=bjmsojzouyge
BMW ///M3 Cabrio SMG
Re: E46 M3 Occasions
whahaha, ik wou indd. eens zien wat de biedingen zouden zijn. vroeg me af of mensen nou echt het verschil zullen herkennen tussen nette en de wat mindere 's. blijf voorlopig nog genieten van de auto, heb hem nog geen jaar!
wat vinden jullie van deze:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brhe3e1qzhv4
staat al lang te koop, waarschijnlijk gewoon door de prijs, of is er iets anders bij deze ?
wat vinden jullie van deze:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=brhe3e1qzhv4
staat al lang te koop, waarschijnlijk gewoon door de prijs, of is er iets anders bij deze ?
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Idd ziek hoe lang die al te koop staat, in ieder geval al ruim 5 jaar.....
Ding stond ooit te koop voor € 44.950,-
Nu ook nog steeds te duur met de huidige prijzen, en wat denk je dat 5 jaar stilstaan met een auto doet....
Ding stond ooit te koop voor € 44.950,-
Nu ook nog steeds te duur met de huidige prijzen, en wat denk je dat 5 jaar stilstaan met een auto doet....
www. M3 register .nl
Re: E46 M3 Occasions
damn! 5 jaar!!! dan kan je gelijk een inspection II + remschijven etc. en verschillende onderdelen preventief gaan vervangen...pfff
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
@ BM-Dub, Groot gelijk heb je, nog even een paar jaar van genieten Ik heb je helaas nog nooit zien rijden in de omgeving, Ik kom uit Katwijk en kom regelmatig in Leiden Dus hoop hem binnenkort is voorbij zien rijden. Super mooie bak verder (heerlijke kleur ook, de kleur heb ik ook op me 323ci cabrio). Zo zie ik mijn toekomstige M3 ook het liefst topazblau en SMG, maar vind er maar is een. Excuses voor het off topic
Ja zo staan er wel meerdere te koop.(al eerder in het topic langs geweest) http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/6895298
Ja zo staan er wel meerdere te koop.(al eerder in het topic langs geweest) http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/6895298
BMW ///M3 Cabrio SMG