Valt een kapotte PDC onder Bovag garantie?
Valt een kapotte PDC onder Bovag garantie?
Beste mede-forummers,
Ik heb, mede door mensen uit dit forum, vastgesteld dat 2 parkeer sensoren kapot zijn. Ze tikken namelijk niet meer en mijn auto geeft een lange pieptoon bij het achteruit schakelen.
Nou wees iemand mij op de Bovag garantie. Ik heb de auto vorige week gekocht voor meer dan 4500 euro bij een Bovag aangesloten bedrijf en we hebben niet afgesproken dat ik af zou zien van garantie. (<- Voorwaarden voor Bovag garantie, http://www.bovag.nl/index.php?pageID=34
Ik las bij vraag het antwoord op de Bovag site het volgende:
Indien de airco door de fabrikant is ingebouwd en er zogenaamd ‘af fabriek’ in zit, moeten aanwezige gebreken door de verkoper voor garantie worden hersteld. Een achteraf ingebouwde airco is een accessoire waarop geen BOVAG Garantie van toepassing is.
Vallen accessoires onder de Bovag garantie? Ja, maar alleen voor zover ze door de fabrikant zijn gemonteerd in of aan het voertuig.
Valt een defecte achterruitverwarming onder de bovag garantie? Ruiten zijn evenals banden en accessoires weliswaar uitgesloten van de garantie, maar de achterruitverwarming valt er juist wel onder. Er dient dan wel sprake te zijn van een gebrek. Dat wil zeggen dat de verwarming zijn functie verloren heeft. Het niet werken van enkele verwarmingsdraden kan niet altijd als gebrek worden aangemerkt.
Bron: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&categoryID=5
Valt mijn PDC sensor onder de Bovag garantie? (pdc sensor is af-fabriek geïnstalleerd)
Alvast maar weer hartelijk dank voor jullie reacties!
Ik heb, mede door mensen uit dit forum, vastgesteld dat 2 parkeer sensoren kapot zijn. Ze tikken namelijk niet meer en mijn auto geeft een lange pieptoon bij het achteruit schakelen.
Nou wees iemand mij op de Bovag garantie. Ik heb de auto vorige week gekocht voor meer dan 4500 euro bij een Bovag aangesloten bedrijf en we hebben niet afgesproken dat ik af zou zien van garantie. (<- Voorwaarden voor Bovag garantie, http://www.bovag.nl/index.php?pageID=34
Ik las bij vraag het antwoord op de Bovag site het volgende:
Indien de airco door de fabrikant is ingebouwd en er zogenaamd ‘af fabriek’ in zit, moeten aanwezige gebreken door de verkoper voor garantie worden hersteld. Een achteraf ingebouwde airco is een accessoire waarop geen BOVAG Garantie van toepassing is.
Vallen accessoires onder de Bovag garantie? Ja, maar alleen voor zover ze door de fabrikant zijn gemonteerd in of aan het voertuig.
Valt een defecte achterruitverwarming onder de bovag garantie? Ruiten zijn evenals banden en accessoires weliswaar uitgesloten van de garantie, maar de achterruitverwarming valt er juist wel onder. Er dient dan wel sprake te zijn van een gebrek. Dat wil zeggen dat de verwarming zijn functie verloren heeft. Het niet werken van enkele verwarmingsdraden kan niet altijd als gebrek worden aangemerkt.
Bron: http://www.bovag.nl/index.php?pageID=5&categoryID=5
Valt mijn PDC sensor onder de Bovag garantie? (pdc sensor is af-fabriek geïnstalleerd)
Alvast maar weer hartelijk dank voor jullie reacties!
Re: Valt een kapotte PDC onder Bovag garantie?
Yup valt gewoon onder de garantie.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Dank voor je reactie!
Ik heb onder bovag garantie het volgende laten vervangen...
Draagarm linksvoor
Draagarmrubber rechtvoor
kachelweerstand
airbagmatje, bijrijdersstoel
vochtschermen achterdeuren dichtgekit (water in auto)
krukaspositiesensor (auto stilgevallen)
een bobine (geen vermogen meer, loopt op 3 cylinders)
achterbanden (50/50)
deurlijst links van A tot C stijl is vastgezet (schoof naar beneden)
bumper gericht (achter)
airco schoongemaakt (verdamper) want stank in de auto! En opnieuw gevuld!
Dit zijn zo'n beetje ook de meest voorkomende dingen bij een 316 E46 facelift model.
Heb ik dus beetje geluk meegehad, mijn auto rijd nu al weer een tijdje probleemloos (gelukkig) Als ik er nog 1 keer pech meeheb ruil ik 'm om met een civic hybrid ;-)
Succes,
Gr Chris
Draagarm linksvoor
Draagarmrubber rechtvoor
kachelweerstand
airbagmatje, bijrijdersstoel
vochtschermen achterdeuren dichtgekit (water in auto)
krukaspositiesensor (auto stilgevallen)
een bobine (geen vermogen meer, loopt op 3 cylinders)
achterbanden (50/50)
deurlijst links van A tot C stijl is vastgezet (schoof naar beneden)
bumper gericht (achter)
airco schoongemaakt (verdamper) want stank in de auto! En opnieuw gevuld!
Dit zijn zo'n beetje ook de meest voorkomende dingen bij een 316 E46 facelift model.
Heb ik dus beetje geluk meegehad, mijn auto rijd nu al weer een tijdje probleemloos (gelukkig) Als ik er nog 1 keer pech meeheb ruil ik 'm om met een civic hybrid ;-)
Succes,
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Dank voor je reactie.
Mijn auto staat nu bij de garage. Ik heb hem even een lijstje laten lezen met dingen die volgens een kennis van mij moeten gebeuren en hij ging hier naar kijken.
Ik ben al jaren klant bij deze garage en heb hier nog nooit problemen gehad. Dus zal nu ook wel niet gebeuren. Maar ik wil ook niet als een zeikerd overkomen omdat de PDC kapot is. Maar mijn vermoedens zijn nu bevestigd. PDC valt dus onder Bovag garantie.
Geinig om jouw lijstje te lezen Chrise46. Bij mij inderdaad ook versleten draagarmen geconstateerd + een ontbrekende stabilisatorstang.??(achterkant)
Stabilisatorstang is volgens die kennis van mij niet noodzakelijk (veel auto's hebben dit niet), maar hoort er wel op bij BMW! Hij voelt aan het rijden dat deze ontbreek. Ligt iets minder strak op de weg dan normaal en kan in bepaalde situaties een groot verschil maken.
Mijn auto staat nu bij de garage. Ik heb hem even een lijstje laten lezen met dingen die volgens een kennis van mij moeten gebeuren en hij ging hier naar kijken.
Ik ben al jaren klant bij deze garage en heb hier nog nooit problemen gehad. Dus zal nu ook wel niet gebeuren. Maar ik wil ook niet als een zeikerd overkomen omdat de PDC kapot is. Maar mijn vermoedens zijn nu bevestigd. PDC valt dus onder Bovag garantie.
Geinig om jouw lijstje te lezen Chrise46. Bij mij inderdaad ook versleten draagarmen geconstateerd + een ontbrekende stabilisatorstang.??(achterkant)
Stabilisatorstang is volgens die kennis van mij niet noodzakelijk (veel auto's hebben dit niet), maar hoort er wel op bij BMW! Hij voelt aan het rijden dat deze ontbreek. Ligt iets minder strak op de weg dan normaal en kan in bepaalde situaties een groot verschil maken.
Hoop dingetjes vervangen/gemaakt idd. Ik ben wel een zeikerd haha! Je hebt niet voor niets garantie of niet?
Heb mijn auto bij scherpenisse auto's vandaan (saab dealer) en voor best een hoog bedrag (9950) vorig jaar juli.
Goede service inderdaad.
PDC doet het toppie!
Gr Chris
Heb mijn auto bij scherpenisse auto's vandaan (saab dealer) en voor best een hoog bedrag (9950) vorig jaar juli.
Goede service inderdaad.
PDC doet het toppie!
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Vorig jaar mijn huidige coupe gekocht bij een bovag bedrijf en daar is ook nog het nodige vervangen.
Maar je betaald er gewoon voor bij een bovag bedrijf, het wordt allemaal in gecalculeerd over de massa.
remschijven+blokken voor.
Airco opnieuw afgevuld.
Draagarmrubbers voor.
Kachelweerstand.
Knoppenbalk voor de aansturing van de opties onder de climate.
Stoelverwarmings element pasagierszijde.
Thermostaat+waterpomp.
Olieniveausensor.
Deurdranger rechts.
Massaprobleem in de bedrading kofferbak.
Maar je betaald er gewoon voor bij een bovag bedrijf, het wordt allemaal in gecalculeerd over de massa.
remschijven+blokken voor.
Airco opnieuw afgevuld.
Draagarmrubbers voor.
Kachelweerstand.
Knoppenbalk voor de aansturing van de opties onder de climate.
Stoelverwarmings element pasagierszijde.
Thermostaat+waterpomp.
Olieniveausensor.
Deurdranger rechts.
Massaprobleem in de bedrading kofferbak.
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Idd, je betaald ervoor. Als ik kijk wat ik er nu voor zal kunnen krijgen springen de tranen in mijn ogen..
Zeker met inruil.
Gr Chris
Zeker met inruil.
Gr Chris
BMW 316i EXE sedan 2002
Yup, Bovag is tegenwoordig ook maar bullshit. De garantie is over het algemeen ook alleen op de bak + draaiende onderdelen van de motor zelf.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Dat is niet waar tommygun, als je een erkend bovag bedrijf hebt is de bovag garantie best uitgebreid.
Maar van deze garantie is pas sprake bij een prijs vanaf 4500 euro, tenzij je er schriftelijk van afziet.
Heleboel universele bedrijven roepen ook de term bovag garantie maar dan op de draaiende delen.
Zij mogen deze term niet eens gebruiken als ze er niet bij aangesloten zijn.
Maar van deze garantie is pas sprake bij een prijs vanaf 4500 euro, tenzij je er schriftelijk van afziet.
Heleboel universele bedrijven roepen ook de term bovag garantie maar dan op de draaiende delen.
Zij mogen deze term niet eens gebruiken als ze er niet bij aangesloten zijn.
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Dan gebruiken de handelaren het verkeerd!
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".