Hele BMW schudt heen en weer
Hele BMW schudt heen en weer
BMW 320 D E46 2005 180.000 km
Sinds een half jaar heb ik een flink probleem met mijn BMW. Ik heb hem nu 2 jaar en anderhalfjaar lang heerlijk gereden.
De BMW begon opeens te schudden bij een snelheid van 80-100 km. In die tijd nog een klein beetje. Alles gecontroleerd. Banden 2x gecontroleerd en van voor naar achteren verhuist. Idem dito met de draagarmen en de aandrijfas. De eerste 5 kilometer rijdt hij prima, daarna begint het schudden. Altijd bij 80 kmh en na een kilometer of 5. Vorige maand reed ik naar Duitsland vanuit NH en toen begon de auto zo erg te schudden (dus echt de hele auto) in de eerste 5 km, dat vrienden het gewoon in de auto achter ons zagen. Getwijfeld of we wel door konden rijden. Maar we moesten wel om het vliegtuig te halen. Eenmaal op de A9 en daarna geen problemen meer evenals op de terugweg weer naar huis. Kon rustig 170/180 rijden.
De eerste maand na de reis geen problemen, maar nu sinds een week nog erger. Begint na 2 km en al bij 30 kmh. en de auto is bijna niet meer op de weg te houden. De garage oppert dat het wrs aan de smering van de aandrijfas ligt omdat de klachten wegwaren na hard en lang rijden. Sinds de de wat langere reis naar Duitsland alleen nog maar relatief korte ritjes gereden met niet al te hoge snelheden
Wie heeft er een idee wat er aan de hand is? voordat de garage de hele auto openhaalt zonder resultaat
Sinds een half jaar heb ik een flink probleem met mijn BMW. Ik heb hem nu 2 jaar en anderhalfjaar lang heerlijk gereden.
De BMW begon opeens te schudden bij een snelheid van 80-100 km. In die tijd nog een klein beetje. Alles gecontroleerd. Banden 2x gecontroleerd en van voor naar achteren verhuist. Idem dito met de draagarmen en de aandrijfas. De eerste 5 kilometer rijdt hij prima, daarna begint het schudden. Altijd bij 80 kmh en na een kilometer of 5. Vorige maand reed ik naar Duitsland vanuit NH en toen begon de auto zo erg te schudden (dus echt de hele auto) in de eerste 5 km, dat vrienden het gewoon in de auto achter ons zagen. Getwijfeld of we wel door konden rijden. Maar we moesten wel om het vliegtuig te halen. Eenmaal op de A9 en daarna geen problemen meer evenals op de terugweg weer naar huis. Kon rustig 170/180 rijden.
De eerste maand na de reis geen problemen, maar nu sinds een week nog erger. Begint na 2 km en al bij 30 kmh. en de auto is bijna niet meer op de weg te houden. De garage oppert dat het wrs aan de smering van de aandrijfas ligt omdat de klachten wegwaren na hard en lang rijden. Sinds de de wat langere reis naar Duitsland alleen nog maar relatief korte ritjes gereden met niet al te hoge snelheden
Wie heeft er een idee wat er aan de hand is? voordat de garage de hele auto openhaalt zonder resultaat
Re: Hele BMW schudt heen en weer
Ik zou je differentieel ook maar eens nakijken. Komt dit schudden geluidloos of hoor je ook geluiden? Zo ja, van waar komt het geluid ??
Het is geheel geluidloos
Ik hou het op een vastzittende remklauw.
Ik heb dat vorig jaar namelijk ook gehad met mij E46 en symptomen zijn precies hetzelfde: getril dat pas na een aantal kilometers begint en dan ook alleen bij bij bepaalde snelhden.

Ik heb dat vorig jaar namelijk ook gehad met mij E46 en symptomen zijn precies hetzelfde: getril dat pas na een aantal kilometers begint en dan ook alleen bij bij bepaalde snelhden.
Ik niet.
Dan zou je ook trillingen bij remmen hebben.
Ik zou echt in het onderstel gaan zoeken in de stabilisatorstangen, rubbers en wielophanging.
Dan zou je ook trillingen bij remmen hebben.

Ik zou echt in het onderstel gaan zoeken in de stabilisatorstangen, rubbers en wielophanging.
Idd, als het geluidloos is zou ik vooral kijken naar de dingen die Fabian nu aangeeft. Ik zou echt de volledige ophanging controleren...
Diff en cardanas vallen wat mij betreft af als je zegt dat het geluidloos is, als daar iets mis mee is hoor je het doorgaans wel.
Diff en cardanas vallen wat mij betreft af als je zegt dat het geluidloos is, als daar iets mis mee is hoor je het doorgaans wel.
Rubbers ophanging en stabilisatie zijn allemaal gecontroleerd. De eerste 4 km gaan prima. Dan begint het schudden tot je hem bijna niet meer op de weg kan houden. De bewegingen worden steeds grover en gaan pas over als je boven de maximum snelheid gaat
Het zou je schokdemper kunnen zijn, of schokdempers. Die veranderen als je rijdt en worden ook warm. Bij hoge snelheid krijgt je auto een andere belasting door de aerodynamische vorm van onder andere je voorruit. Het is misschien niet geheel voor de hand liggend maar als je niets anders kan vinden?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Het is een automaat
De automaat loopt soepel, toerental loopt ook soepel mee
Naar mijn mening zou die dan eerder moeten gaan deinen ipv schudden... En dat zou ook niet echt snelheidsgerelateerd moeten zijn volgens mij.Mario TT schreef:Het zou je schokdemper kunnen zijn, of schokdempers. Die veranderen als je rijdt en worden ook warm. Bij hoge snelheid krijgt je auto een andere belasting door de aerodynamische vorm van onder andere je voorruit. Het is misschien niet geheel voor de hand liggend maar als je niets anders kan vinden?
Luchtslangetje aan de dikke vanaf de luchtfilter.
Die was bij mij finaal door midden en kan je zeggen daar loopt hij zeker niet mooier van:)
Die was bij mij finaal door midden en kan je zeggen daar loopt hij zeker niet mooier van:)

Heb je jezelf gerealiseerd wat de Duitse justitie met jou doet als jij een verkeersongeval had veroorzaakt of betrokken zou raken en je auto naderhand onderzocht werd om de oorzaak boven water te krijgen en ze vinden wat?sidonius schreef:BMW 320 D E46 2005 180.000 km
Vorige maand reed ik naar Duitsland vanuit NH en toen begon de auto zo erg te schudden (dus echt de hele auto) in de eerste 5 km, dat vrienden het gewoon in de auto achter ons zagen. Getwijfeld of we wel door konden rijden. Maar we moesten wel om het vliegtuig te halen. Eenmaal op de A9 en daarna geen problemen meer evenals op de terugweg weer naar huis. Kon rustig 170/180 rijden.
Als toch een auto hele rare kuren vertoond op de heenweg, zijn die kuren toch niet weg op de terugweg?
Ik zou al lang met deze auto naar een garage zijn geweest alleen al om mijn medepassagiers en medeweggebruikers te beschermen. Je hebt een onbetrouwbare auto.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 

Met dank voor de aandacht en de suggesties.
Nu voor de 4e keer naar de garage geweest en uiteindelijk een onwillige remklauw gevonden. Waarschijnlijk werd de schijf zo heet dat met het uitzetten van de schijf de auto aan een kant werd tegengehouden wat verklaard dat de klachten van het heen en weer schudden begonnen na een kilometer of 5 .
Ook nog even over de onveilige aspecten. De auto had op dat moment 600 km geen klachten en voelde goed. Voor Arnhem is het altijd vrij rustig vandaar de hoge snelheid. Een maand later begon het weer.
Met groet
Nu voor de 4e keer naar de garage geweest en uiteindelijk een onwillige remklauw gevonden. Waarschijnlijk werd de schijf zo heet dat met het uitzetten van de schijf de auto aan een kant werd tegengehouden wat verklaard dat de klachten van het heen en weer schudden begonnen na een kilometer of 5 .
Ook nog even over de onveilige aspecten. De auto had op dat moment 600 km geen klachten en voelde goed. Voor Arnhem is het altijd vrij rustig vandaar de hoge snelheid. Een maand later begon het weer.
Met groet
Daar ben ik het wel mee eens, als je een auto bestuurd die niet te besturen valt moet je naar de garage en als deze er niet uit komt dan moet je naar de dealer. Het kost wat geld maar een ander alternatief is er denk ik niet. De motor kan echt geen problemen veroorzaken waardoor je van de weg raakt, dat geloof ik gewoonweg niet.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.