REVIEW: GROM Audio USB MP3 universal car kit

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
argro

Re: REVIEW: GROM Audio USB MP3 universal car kit

Bericht door argro » 06 apr 2011, 09:40

Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Helder, wanneer ik echter voor de iPod-adapter kies (ruim 30 euro goedkoper) dan zou een firmare-update via een micro-SD moeten geschieden. Dat werkt dus niet wanneer de GROM ergens achter het dashboradkastje ligt.

buutnhuus

Bericht door buutnhuus » 06 apr 2011, 19:14

ik heb het kaste onder bij de versnellingspook liggen, en dan heb ik de usb kabel naar het kleine vakje onder je armsteun getrokken. (niet het vakje wat aan de armsteun zit he? maar daaronder) ;)
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008

kleppie58

Bericht door kleppie58 » 07 apr 2011, 15:33

Hoi mensen,

Ik had eerst ook ontzettend last van een pieptoon op mijn grom usb2 welke met het toerental van de motor mee ging. Hiervoor naar grom gemaild en een andere kabel gekregen (die met het blok er tussen). Pieptoon was weg maar nu had ik weer last van een soort ruis op de achtergrond.

Ik vermoedde dat het een aardprobleeem was en bij toeval ben ik er achter gekomen dat als je van de langwerpige witte stekker welke op je grom zit, de aarde (=bruin) doorverbind met de gele er naast (zit met een oranje draad samen) de ruis verdwijnt en ik opeens ook een veel betere audio kwaliteit had! :gek: Nou weet ik niet hoe het bij jullie zal gaan maar het is het proberen waard 8)

Ik heb overigens een touring uit 2002 met 16/9 navigatie MK3.

boukeh

Bericht door boukeh » 08 apr 2011, 09:09

boukeh schreef:(...)
Het uitschakelen van tekstweergave heeft niet geholpen... ook vandaag weer ellende met dat onding. RMA is inmiddels aangevraagd in Amerika.

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 09 apr 2011, 16:23

Vandaag de GROM definietief afgemonteerd en een beetje lopen spelen, eerst had ik last van de bekende pieptoon en ruis. Auto starten en het werd nog erger :)

Vreemd genoeg auto weer uitgezet en for some reason was de pieptoon en ruis weg en klonk het allemaal best aardig. Alleen komen we dan bij het punt switchen van geluidsbron. Dat levert tot nu toe nog problemen op mijn radio.

Ik heb namelijk de GROM met USB en AUXin, ik heb dus een kabeltje met Jack plug aangesloten op mijn mobiele telefoon en een USB stick in de GROM USB poort. Wat me opviel was als je probeerde te switchen op een gegeven moment de USB stick en de mobiele telefoon door elkaar begon te horen. Bij een paar keer proberen te switchen was dit weg. Nu werkt de AUXin wel maar de USB maar 10 seconden en dan springt hij weer over naar de AUXin, dit doet hij zelfs als ik de kabel helemaal heb losgekoppeld.

Dus ik ben benieuwd zijn er nog meer mensen die de GROM USB/AUXin hebben en hoe werkt dit bij jullie het switchen dus? Zit nu te twijfelen of het aan de radio ligt of aan de GROM.

CoyoteWileE

Bericht door CoyoteWileE » 18 apr 2011, 09:55

Aloah mede E46 liefhebbers :///m:

Ik ben voornemens om ook dit Gromm kastje te kopen echter ben ik niet zeker over de juistheid van de kabels die ik achterin de kofferbak heb.
De auto is afgemeld met code 692 (CD changer I Bus preparation) maar ik vind de volgende kabels achterin:
kabeltjes achterin BMW1[1].jpg
kabeltjes achterin BMW1[1].jpg
Het 3 polige stekkertje is voor stroom maar ik vind geen 6 polig stekkertje !
Weet iemand wat voor kabeltje dit is.....HELP :gek:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW 320D
M3 LINE
2002

CoyoteWileE

Bericht door CoyoteWileE » 18 apr 2011, 10:03

Nog even voor de volledigheid:

Ik heb de BMW professional of business MK3 NAV 16:9 en zal dus dit apparaat via de T-kabel moeten aansluiten.
BMW 320D
M3 LINE
2002

Reloader

Bericht door Reloader » 18 apr 2011, 13:17

ziet er mij niet bekend uit helaas ..., die 1e is inderdaad stroom, misschien die losse een I-bus stekker?

Rene08

Bericht door Rene08 » 18 apr 2011, 13:43

Die 3 polige is idd spanning / ibus. Dus plus, min en je ibus signaal. Die ronde is het oude type aansluiting wat later vervangen is voor de 6 polige stekker.

Op DEZE pagina onderaan zie je zo'n 'kastje'. Hoe DSP (digital sound processing) werkt zou ik niet weten. Evenals hoe je kunt herkennen of jij het in de auto hebt.

CoyoteWileE

Bericht door CoyoteWileE » 18 apr 2011, 15:19

Thnx voor die info's......bestaat er ook een verloopstekkertje voor om tot een 6-polige stekker te komen ?

Ben trouwens een beetje sceptisch geworden over het Gromm apparaatje.....ik lees dat er veel problemen veroorzaakt worden in het i-bus systeem....ramen niet meer open of dicht.....richting aanwijzers die niet meer werken...clima control die vreemd doet....etc. Dit zou dan verholpen worden door de accu even los te koppelen.

Heeft iemand ervaring met Rentier ( http://www.rentier.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ) ?
BMW 320D
M3 LINE
2002

Rene08

Bericht door Rene08 » 18 apr 2011, 15:21

Je kunt het niet als kabel verloopje krijgen. Je moet namelijk van een digitaal naar een analoog signaal. Zoiets kan niet zonder actieve elektronica er tussen.

Als je het alleen als USB oplossing wilt gebruiken, dan bied Dension ook genoeg mogelijkheden.

CoyoteWileE

Bericht door CoyoteWileE » 18 apr 2011, 16:42

Ah....dat is erg jammer (voor mij) dat ze bij mijn BMW een oude connector hebben gebruikt :bang:
Ik vrees dat zo'n convertor kastje hoe dan ook ertussen moet....zowel Gromm, Dension als Rentier maakt gebruik van de 3 -en 6-polige stekker.

Bedankt in ieder geval voor je info's en mocht je iets te binnen schieten vwb mijn 6-polig stekkertje dan hoor ik het graag :)
BMW 320D
M3 LINE
2002

CoyoteWileE

Bericht door CoyoteWileE » 18 apr 2011, 16:47

btw...mooie kar heb je daar ;)

Ben morgen toch bij de BMW garage voor een nieuwe voorruit, vraag ik het daar nog even na !
BMW 320D
M3 LINE
2002

mies1971

Bericht door mies1971 » 19 apr 2011, 18:54

heb ook een grom usb kit besteld in de uk,maar ik heb een bmw proffesional cassete, zou dat ook problemen geven zoals met de business radio :s

CoyoteWileE

Bericht door CoyoteWileE » 19 apr 2011, 21:26

Vanmiddag mn wagen opgehaald met een fijne nieuwe voorruit.....kreeg meteen een storing omdat ze de massa kabel van mn achterlicht verkeerd teruggezet hadden -_-
Enfin......blijkt dat ik nu een 6 polig kabeltje (art no. 61126904074) moet kopen en op mijn radio-unit achterin in moet prikken. Dan ben ik eindelijk bereid om zo'n emulatie ding aan te sluiten.
Na alle research is de keuze gevallen op Dension of Rentier.....Grom heeft wat mij betreft te veel negatieve recenties ivm storingen op het i-bus systeem.

Morgen maar eens bellen met Rentier daar ik het enkel koop voor mp3 toepassing.... :)

Ps. ik heb ook business professional maar ik ga de gok niet wagen.....dan maar het dubbele kwijt :roll:
BMW 320D
M3 LINE
2002

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”