Rare storingen e46

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
FR@GO

Rare storingen e46

Bericht door FR@GO » 31 jan 2011, 22:36

Ik heb de laatste tijd diverse rare elektrische storingen bij mijn 328I van 2000
-Laatst viel me al eens op dat de dashboard verlichting heel zwak brandde, maar na het in en uit schakelen van contact heb ik dat niet meer gezien.
-Ook heb ik nu 3 keer gehad, dat de motor onderweg stil viel, waarna je m gewoon weer startte en verder reed zonder problemen...
-Gister begon de motor met het toerental te gooien als je de koppeling in had...Tussen net niet afslaan en het gewone toerental. Vanmorgen was dat weer over
-Vorige week ging ik tanken en terwijl de meter nog op een kwart stond ging er toch ruim 57 liter bij... Heb echt echt onder de auto staan kijken of de bezine er echt niet ergens anders uitliep...hahaha. Normaal kun je precies op de meter rijden.
-Normaal met dit weer start ik de auto schakel de ontwaseming in en de achteruitverwarming en ga dan de ramen rondom schoonmaken, maar de laatste tijd merk ik dat als ik dan instap de ontwaseming en achteruitverwarming niet meer aan staan... Terwijl dat normaal wel altijd is.
-Ook vindt ik er een verschil zitten in de kacheltemperatuur. Ooit wordt ie snel warm en ooit bijna niet.
-Soms als ik de auto openmaak met de sleutel knipperen de laatste tijd de knipperlichten niet.

Een kameraad van mij heeft een 323CI van 2000 met ook allemaal van die rare storingen, airbaglampje en oliecontrolelampje automaat continu branden. Stuurwielbediening doet het niet meer, zonnescherm achter doet ook niet meer. Storingen met Xenonverlichting etc. etc.

Toevallig dat wel allebei tegelijkertijd van die storingen hebben.
Ik denk zelf dat het iets met laadstroom of accuspanning te maken heeft... Iemand meer problemen gehad???

JdM

Re: Rare storingen e46

Bericht door JdM » 01 feb 2011, 10:27

Controleer de massaverbindingen van motorblok naar chassis eens, heb wel vaker gezien dat hierdoor vreemde elektrische storingen optreden.
Weet niet precies waar die zit, maar even onder de kap kijken en op zoek gaan moet wel lukken denk ik?

dw70

Bericht door dw70 » 01 feb 2011, 13:31

laat je dynamo testen in een BOSCH service center. Ik vermoed dat je wisselspanning aan het toevoeren bent naar je accu, i.p.v. gelijkspanning. De brug van wheatstone in je dynamo is aan zijn einde.

Een spanningsstabilisator die defect is geeft een dashboard verlichting van heb ik jou daar (14,4 V i.p.v. 12 V, dat wil wel). En dat is bij jou absoluut niet het geval. Wil niet zeggen dat deze ook defect kan zijn.

Maar voor een harde test van wheatstone: op naar BOSCH.

Dit fenomeen herken ik van mijn E30 320i touring.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

ArnoldC

Bericht door ArnoldC » 01 feb 2011, 17:28

Het kan ook heel goed je instrumentenpaneel zijn die kapot is. Komt regelmatig voor bij een E46. En dan heb je ook veel rare storingen, bijv ook een remlicht die blijft branden enz.

Succes!

Touring Driver

Bericht door Touring Driver » 01 feb 2011, 18:29

Klinkt als een echte massa storing of een slechte stekker verbinding,

mikkev

Bericht door mikkev » 08 apr 2011, 09:24

Waar zitten de massa punten bij een e46 328 coupe dan? Ik heb ook een aantal rare storingen namelijk:S

mikkev

Bericht door mikkev » 08 apr 2011, 09:51

Dat klopt. Heb een beetje het vermoeden dat het in de remlichtschakelaar zit?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”