BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
Die uit Volkel staat idd al eeuwen te koop!
Maar als je op google zoekt op dat garagebedrijf kom je nou ook niet meteen de meest positieve verhalen tegen.
Dat heeft mij er in ieder geval van weerhouden om uberhaubt een kijkje te gaan nemen.
Verder valt het me op dat ik mijn '05 wel heel erg goedkoop heb kunnen kopen. Man man wat een prijzen voor 2001 a 2002 modellen.
Maar als je op google zoekt op dat garagebedrijf kom je nou ook niet meteen de meest positieve verhalen tegen.
Dat heeft mij er in ieder geval van weerhouden om uberhaubt een kijkje te gaan nemen.
Verder valt het me op dat ik mijn '05 wel heel erg goedkoop heb kunnen kopen. Man man wat een prijzen voor 2001 a 2002 modellen.
Re: E46 M3 Occasions
Vind ik ook, klopt niets van, mijn uit 2002 met 105000 km was vorig jaar veel en veel voordeliger en kwam ook nog eens van een orginele dealer vandaan.Roderik_ schreef:Verder valt het me op dat ik mijn '05 wel heel erg goedkoop heb kunnen kopen. Man man wat een prijzen voor 2001 a 2002 modellen.
Re: E46 M3 Occasions
Tja het is ook een beetje wat de gek ervoor geeft.
Er zijn gewoon mensen die makkelijk rond de 30.000 euro uit willen geven voor een echte nette M3 met de juiste kleur, goede opties en weinig kilometers. En je moet natuurlijk ook net een beetje geluk hebben soms bij de zoektocht.
Een M3 met rond of meer als een ton is gewoon een stuk goedkoper, dat is in 99% van de gevallen gewoon een gegeven.
En of het nou een 2001 of een 2005 is maakt mij echt helemaal niets uit. Ik kijk veel liever naar staat, kleur, opties maar vooral naar de kilometers en historie.
Als je er net als ik destijds ca 50 critisch gaat bekijken (en dan niet op internet) kom je er wel achter dat er van de 50, 49 niet echt netjes zijn of dat er hier en daar wat aan mankeert, zowel technisch als ook de historie. Als je dan de prijzen naast elkaar legt zie je echt heel aparte dingen is mijn ervaring.
Dan kan een exemplaar van € 22.000,- ineens heel erg duur zijn en een exemplaar van € 30.000,- eigenlijk nog niet eens zo absurd duur zijn. Het is net wat je wil hebben voor je geld, het budget en in wat voor staat hij moet zijn en dat is een persoonlijk iets.
Als je er een koopt bovenaan in het segment met alles erop en eraan, in nette staat met weinig kilometers dan blijft zo'n auto ook gewoon bovenaan in het segment zitten als je er zuinig op bent en niet teveel km maakt.
Dus of je dan uiteindelijk achteraf gezien zeg eens ca € 5000,- duurder uit bent na 2jaar rijden weet ik niet. Want de restwaarde is ook hoger in zo'n geval. Misschien heb je dan in die periode voor maar € 1000,- meer een M3 gereden in het hogere segment.
Mindere M3's en M3's met hogere km-standen zullen er nog heel veel meer te koop gaan komen de komende 2 jaar denk ik.
Daarentegen denk ik dat de echte hele nette met lage km-stand schaarser gaan worden, maar het blijft altijd koffie dik kijken.
Ik ga er altijd maar van uit dat zo'n auto hoe dan ook hard in prijs zal zakken en dat het altijd pijnlijk is bij verkoop.
Er zijn gewoon mensen die makkelijk rond de 30.000 euro uit willen geven voor een echte nette M3 met de juiste kleur, goede opties en weinig kilometers. En je moet natuurlijk ook net een beetje geluk hebben soms bij de zoektocht.
Een M3 met rond of meer als een ton is gewoon een stuk goedkoper, dat is in 99% van de gevallen gewoon een gegeven.
En of het nou een 2001 of een 2005 is maakt mij echt helemaal niets uit. Ik kijk veel liever naar staat, kleur, opties maar vooral naar de kilometers en historie.
Als je er net als ik destijds ca 50 critisch gaat bekijken (en dan niet op internet) kom je er wel achter dat er van de 50, 49 niet echt netjes zijn of dat er hier en daar wat aan mankeert, zowel technisch als ook de historie. Als je dan de prijzen naast elkaar legt zie je echt heel aparte dingen is mijn ervaring.
Dan kan een exemplaar van € 22.000,- ineens heel erg duur zijn en een exemplaar van € 30.000,- eigenlijk nog niet eens zo absurd duur zijn. Het is net wat je wil hebben voor je geld, het budget en in wat voor staat hij moet zijn en dat is een persoonlijk iets.
Als je er een koopt bovenaan in het segment met alles erop en eraan, in nette staat met weinig kilometers dan blijft zo'n auto ook gewoon bovenaan in het segment zitten als je er zuinig op bent en niet teveel km maakt.
Dus of je dan uiteindelijk achteraf gezien zeg eens ca € 5000,- duurder uit bent na 2jaar rijden weet ik niet. Want de restwaarde is ook hoger in zo'n geval. Misschien heb je dan in die periode voor maar € 1000,- meer een M3 gereden in het hogere segment.
Mindere M3's en M3's met hogere km-standen zullen er nog heel veel meer te koop gaan komen de komende 2 jaar denk ik.
Daarentegen denk ik dat de echte hele nette met lage km-stand schaarser gaan worden, maar het blijft altijd koffie dik kijken.
Ik ga er altijd maar van uit dat zo'n auto hoe dan ook hard in prijs zal zakken en dat het altijd pijnlijk is bij verkoop.
Re: E46 M3 Occasions
Bovenstaande M3 komt uit jan 2002, heeft ruim 111.000 km gelopen, en kost € 28.450,00 bij een niet BMW dealer.
Sorry, maar dat vindt ik duur.
Op die auto verlies je direct al veel als je deze gekocht hebt, al heeft ie alle opties.
Dan heb ik liever roofless zijn cabrio, dat lijkt mij een betere deal.
Of deze lijkt mij ook een goede: http://www.debeier.nl/default.asp?subje ... olgnr=4067
Sorry, maar dat vindt ik duur.
Op die auto verlies je direct al veel als je deze gekocht hebt, al heeft ie alle opties.
Dan heb ik liever roofless zijn cabrio, dat lijkt mij een betere deal.
Of deze lijkt mij ook een goede: http://www.debeier.nl/default.asp?subje ... olgnr=4067
Re: E46 M3 Occasions
Ik focus altijd op kloppende NAP en een goed gedocumenteerde en sluitende onderhoudshistorie. En ik check de ANWB koerslijst voor een richtlijn van de prijzen. Verder vraag ik altijd naar de schadehistorie, maar daar krijg je niet persé een waterdicht antwoord op ("Bij ons is niets bekend van schade." of zoiets). Maar ja: vragen kan altijd en soms krijg je wel een eerlijk antwoord (dat gold overigens voor een 330i cabrio '02 die ik ooit overwoog: die bleek schade rechtsachter twv € 2.000 gehad te hebben, veroorzaakt door de 3e partij, keurig gerepareerd incl. de bijbehorende factuur).
Daarnaast heb tot nu toe bij de 3's één of twee dealers gebeld waar de auto, zoals uit het onderhoudsboekje te zien is, geleverd is en/of het langst in onderhoud is geweest en gevraagd naar bijzondere zaken in hun archief mbt onderhoud etc.
En een goed buikgevoel bij de auto en de verkopende partij hebben, is wellicht minder tastbaar, maar ook belangrijk. Trust your instinct.
Daarnaast heb tot nu toe bij de 3's één of twee dealers gebeld waar de auto, zoals uit het onderhoudsboekje te zien is, geleverd is en/of het langst in onderhoud is geweest en gevraagd naar bijzondere zaken in hun archief mbt onderhoud etc.
En een goed buikgevoel bij de auto en de verkopende partij hebben, is wellicht minder tastbaar, maar ook belangrijk. Trust your instinct.
Re: E46 M3 Occasions
staat alweer te koop!
http://link.marktplaats.nl/439295270
die heeft er maar 5 dagen van kunnen genieten....erg vervelend voor de eigenaar lijkt me dit. denk niet dat je er snel weer vanaf bent...
http://link.marktplaats.nl/439295270
die heeft er maar 5 dagen van kunnen genieten....erg vervelend voor de eigenaar lijkt me dit. denk niet dat je er snel weer vanaf bent...
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Tsja je rijd zo maar iets te hard met zo'n ding
(uitleg in Marktplaats advertentie onderaan)
(uitleg in Marktplaats advertentie onderaan)
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Re: E46 M3 Occasions
Beetje vaag, maar ligt er natuurlijk aan hoelang hij ze rijbewijs kwijt. Maar normaal gesproken ben je rijbewijs niet zo lang kwijt, (1 a 2 maanden misschien) , om daar je auto nou voor te verkopen...
BMW ///M3 Cabrio SMG
Re: E46 M3 Occasions
+70 levert al vier maanden ontzegging op. Doe je je best en kom je boven de +100, dan kom je op minimaal zes maanden. Dan wordt het best duur om een M3 voor de deur te hebben staan.
Ook is het misschien damage control voor de toekomst: chauffeur die zich niet kan inhouden?
Ook is het misschien damage control voor de toekomst: chauffeur die zich niet kan inhouden?
Re: E46 M3 Occasions
Ja idd, Daarom zei ik al ligt er natuurlijk aan hoelang hij ze rijbewijs kwijt is. Als die hem langer dan een half jaar kwijt, dan begrijp ik het wel.
Schorsen zou ook nog een optie kunnen wezen.
Schorsen zou ook nog een optie kunnen wezen.
BMW ///M3 Cabrio SMG
Re: E46 M3 Occasions
De 3tjes gaan als warme broodjes bij de Beier, de 78-JJL-5 is ook al weg!
(de ex 330 cabrio van Roofless volgens mij ook)
(de ex 330 cabrio van Roofless volgens mij ook)
Re: E46 M3 Occasions
http://link.marktplaats.nl/440630516
Deze staat alweer te koop.
Deze is de laatste tijd zeer vaak van eigenaar gewisseld.
Ik ben bij de vorige eigenaar naar deze auto gaan kijken.
Helaas waren er toen een aantal punten wat naar mijn mening niet goed waren.
Deze staat alweer te koop.
Deze is de laatste tijd zeer vaak van eigenaar gewisseld.
Ik ben bij de vorige eigenaar naar deze auto gaan kijken.
Helaas waren er toen een aantal punten wat naar mijn mening niet goed waren.
Re: E46 M3 Occasions
Hallo allemaal,
Al meer dan een jaar hou ik vooral dit topic in de gaten op jullie forum. Eerst om een beetje mee te kwijlen, maar nu komt de gedroomde erg dichtbij. Helaas is mijn budget nog niet optimaal, maar ik ga over ruim een maand met de auto naar Italië en het zou natuurlijk mooi zijn als dat een was (op dit moment rij ik trouwens een Alfa 156).
Dus nu zou ik graag jullie mening krijgen over deze occasions. Bij Van den Hengel in Amsterdam (erg goedkoop en mooi in mijn budget en na een google-tocht klinkt Van den Hengel ook wel betrouwbaar (?) )
http://link.marktplaats.nl/440347535
en deze staat al even op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/437364490
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en of jullie ze wellicht al een keer zijn tegengekomen?
Groet,
Peter
Al meer dan een jaar hou ik vooral dit topic in de gaten op jullie forum. Eerst om een beetje mee te kwijlen, maar nu komt de gedroomde erg dichtbij. Helaas is mijn budget nog niet optimaal, maar ik ga over ruim een maand met de auto naar Italië en het zou natuurlijk mooi zijn als dat een was (op dit moment rij ik trouwens een Alfa 156).
Dus nu zou ik graag jullie mening krijgen over deze occasions. Bij Van den Hengel in Amsterdam (erg goedkoop en mooi in mijn budget en na een google-tocht klinkt Van den Hengel ook wel betrouwbaar (?) )
http://link.marktplaats.nl/440347535
en deze staat al even op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/437364490
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en of jullie ze wellicht al een keer zijn tegengekomen?
Groet,
Peter