Welk openluchtfilter?
Re: Welk openluchtfilter?
ik zo voor een EBC (of zoiets was het) die maken ze met een carbon "doos" er zeg maar omheen, word je gas respons beter dan met een openlucht filter omdat er (bijna) geen warme lucht bij kan komen door de carbon "doos". en maakt het geluid nog machtiger 

For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
- bimmer-jeroen
toen ik las van die snorkel en beter gas repons dacht ik hmm intressant.
Dus ik heb hem er vanavond ff uitgehaald. (dat conisch deel in de luchtfilterbak)
en idd hij reageerd wel beter op het gas.
en het geluid wordt ook wel wat zwaarder. Alleen voor m`n gevoel lijkt ut net alsof hij nu slechter trekt?
Komt jullie dit bekend voor? anders doe ik uhm weer terug.
verder heb ik niks veranderd.
tgaat om e36 316i sedan M43
Alvast bedankt
Dus ik heb hem er vanavond ff uitgehaald. (dat conisch deel in de luchtfilterbak)
en idd hij reageerd wel beter op het gas.
en het geluid wordt ook wel wat zwaarder. Alleen voor m`n gevoel lijkt ut net alsof hij nu slechter trekt?
Komt jullie dit bekend voor? anders doe ik uhm weer terug.
verder heb ik niks veranderd.
tgaat om e36 316i sedan M43
Alvast bedankt
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Zit er nog een schild omheen of heb je een open cone? is het een open cone dan is het omdat hij warme lucht aanzuigt waardoor die minder pk levert omdat het minder goed mengt met de brandstof..
Laatst gewijzigd door Gast op 12 apr 2011, 06:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
For Speed Add Lightness
Warme lucht heeft niets te maken met goed kunnen mengen, wel met het uiteindelijke mengsel dat in de verbrandingskamer komt.
Koudere lucht is meer lucht (gecomprimeerd) + brandstof = goed
Warme lucht is minder lucht + brandstof = niet goed
Koudere lucht is meer lucht (gecomprimeerd) + brandstof = goed
Warme lucht is minder lucht + brandstof = niet goed
iemand een adresje waar ik die BMC CDA filtersets voor een leuke prijs kan bestellen??
>>>>Showroom E36's<<<<
Voor vermogen heb je een cold-air intake nodig en een aanpassing van het inlaat en uitlaat systeem.
Denk dat je als je alles heb gedaan dat je blij mag zijn met 10 pk winst. Let wel op licht er ook wat voor uitlaatsysteem je neemt.;-)...
Ik heb zelf ook een openluchtfilter en als je deze goed monteert en inspuit met wat olie komt er geen vuiltje door heen. Geluidje is wel leuk
heeft het nut
Ben benieuwd wat je van de greenfilter vind??
Denk dat je als je alles heb gedaan dat je blij mag zijn met 10 pk winst. Let wel op licht er ook wat voor uitlaatsysteem je neemt.;-)...
Ik heb zelf ook een openluchtfilter en als je deze goed monteert en inspuit met wat olie komt er geen vuiltje door heen. Geluidje is wel leuk

Ben benieuwd wat je van de greenfilter vind??