Bericht
door AdE39 » 13 apr 2011, 12:47
Hallo beste Rogier,
Ja, wat is het beste, achteruit slipt, dat kan van alles zijn, het kan de achteruit groep zijn die slijtage heeft.
Ik doe het ook wel, als ik belangrijke onderdelen nodig heb, of veel onderdelen, dan koop ik ook wel eens een donorauto.
Schors deze direct, dan ben je vrij van wegenbelasting en verzekering, en je hebt nog wel het kentekenbewijs in handen.
Indien dit niet belangrijk is, dan kan je dit opsturen naar het RDW, dan heb je nooit geen omkijken naar de schorsing.
Maar het is wel gemakkelijk, als je de auto kortstondig in het bezit hebt, om dan te schorsen, je raakt er weer gemakkelijker vanaf.
Ik zou toch voorzichtig zijn met de slippende achteruit versnelling, weet die eigenaar misschien wat het euvel is, of navraag doen, wat het eventueel kan zijn.
Het uitlezen, daar kom je verder mee, de dealer heeft de juiste apparatuur, maar ook een echte BMW hobby-ist kan Carsoft hebben, dit is een goed uitlees systeem voor BMW, ik zit al een tijdje te dubben om dit te gaan kopen.
Kijk eens op Smeets Solutions, ga naar hun site via Google, de prijs valt ergens nog enigzinds mee, je kan dit laden in je laptop, er zit een schijf bij en kabels, ik dacht het zo rond de 350,00 euro koste.
Ik weet dus niet tot hoever jou know-how knobbel gaat, en wat je allemaal zelf kan met auto's.
Maar alles is te leren, als je het maar allemaal voorzichtig aanpakt.
Zo ben ik ooit ook begonnen, maar dat is al heel wat jaren geleden.
Ik ben een beetje gaan sleutelen toen ik een jaar of 10 was, mijn pa meehelpen, ook bij de familieleden was er altijd wel iets te beleven, er zitten wat bedrijven in de familie, zoals scheepvaart, transport bedrijven en grote boerenbedrijven.
Altijd wat te doen.
Verder kan het zijn dat een gewone garage ook een goed systeem heeft, daar zit wel wat variatie in.
maar het is wel aanbevelenswaardig om de auto eens goed uit te laten lezen, als het in de electronica zit, dan is dit waarschijnlijk goedkoper dan je hele bak te laten reviseren, want dan is de kans natuurlijk groot, dat men dingen gaan vervangen die niet nodig zijn.
Maar ik dacht dat je de auto al had laten uitlezen, dat is heel vaak de beste manier om ergens achter te kunnen komen.
Maar beste Rogier, je woont vlakbij Duitsland, het Mekka van de BMW onderdelen en de goedkopere tarieven, heb je daar nog niet gekeken dan.
Ik zit tegenwoordig al direct op ebay.de als ik onderdelen nodig heb.
Ik moest een afneembare trekhaak hebben, in ons land best prijzig, en ik ben niet gekke Henkie die overal de hoofdprijs voor ga betalen!
Gekocht bij Bertelshofer in Weichering bij Munchen, scheelt een goede 200,00 tot 300,00 euro op een haak met de geschikte kabelboom voor mijn E39 touring.
Voor Audi idem, ging ik ook naar ebay.de scheelde ook heel veel met de onderdelen.
Nu ben ik nog op zoek naar andere onderdelen van koplampen voor de Angel Eyes van mijn facelift E39.
Heb weer aan het bieden geweest op ebay.de voorlopig heb ik wat geboden op een hele set met Xenon origineel, voor een belachelijk lage prijs tot nu toe, als ik het red, dan heb ik een goedkope set.
En nog op wat andere koplampen, ik heb ook al een set stelnokken geregeld via ebay.de dat is een blamage die stelnokken bij een facelift, gaan allemaal stuk.
Nu heb ik een set aluminium stelnokken gekocht, dat probleem is bij mij verledentijd.
Dus, een goede tip voor jou, ebay.de wie weet wat je daar kan vinden tegen een leuke prijs.
Ik heb voor de aardigheid eens even gekeken!
ik heb dus ingevoerd op ebay.de BMW E30 525TDS automatik getriebe.
Bovenaan staat er al direct een, nu nog beneden de 600,00 euro verzendkosten bedragen 60,00 euro, en heeft 121.000 km gereden, let nu even goed op!!Bak code ZF 5 HP-18/ ( A5S 310 Z )het gaat vooral om de code tussen de haakjes!
Ik weet niet tot hoever jou beste Duits gaat Rogier, er staat en telefoonnnummer bij vermeld.
Het enige wat jammer is, hij ligt in Berlijn, en dat is ver weg.
Hij verzorgt ook de inbouw met een jaar garantie, voor hoeveel dat weet ik niet.
Ik zou toch eens even zoeken op ebay.de als je daar trek in hebt natuurlijk.
maar je kan ook navraag doen wat de oorzaak kan zijn bij de demontage auto die je gevonden hebt, waarom de achteruit slipt.
Dat is voor mij echt giswerk, daar heb je niets aan, dus even navragen, dat is beter.
Als de motor dan ook nog helemaal goed is, dan kan je die misschien ook nog verkopen met wat onderdelen die je niet nodig hebt, of je moet voldoende plaats hebben dat je die donor auto kan laten staan, dat is nog mooier.
Dat ik zoveel moeite doe, nou, het is me nooit teveel hoor, om iets te doen voor een forum lid, dat heb ik er wel voor over.
Het gaat er vooral om, het moet weer helemaal in orde zijn, dat is mijn streven.
Ik doe dit telkens als ik even niets te doen heb.
Als ik toch aan het zoeken ben, dan neem ik meestal meerdere dingen mee, en zo help ik ook direct anderen ook.
Maar nu moet ik weer gaan, mijn plicht roept weer.
succes, ik hoor wel of je nog iets gevonden hebt van je gading, en hoe het verloopt met eventueel de donorauto.
Als er nu heel veel goede onderdelen aan zitten, dan is het een goede overweging waard, wel even aan de weet proberen te komen wat het euvel is met de achteruit versnelling, misschien wel de olie, wie weet!
met vriendelijke groet,
Ad