Onderbreken geluid radio/cd/navigatie

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
MTP

Onderbreken geluid radio/cd/navigatie

Bericht door MTP » 31 mar 2011, 09:51

Beste allen,

Ik ben nieuw op dit forum. Heb een maand geleden voor het eerst een BMW gekocht. Het gaat om een E61 525D automaat uit 2006. Rijden doet ie fantastisch. Er is echter één storend element: de geluidsinstallatie hapert. Te pas en te onpas, soms een hele rit niet soms irritant lang valt het geluid weg. Het gekke is dat indien de storing heel frequent is en ik er helemaal gek van wordt, ik de auto (als ik toevallig bij een stoplicht sta bijvoorbeeld) even opnieuw start dat de storing weer ineens weg is. En het geluid zonder onderbreking doorgaat. Ik ben geen techneut, misschien dat iemand dit herkent of een conclusie kan verbinden aan bovenstaand verhaal? Ik hoor het heel graag. Bedankt alvast.

Ralph

Re: Onderbreken geluid radio/cd/navigatie

Bericht door Ralph » 31 mar 2011, 12:14

Heb je Logic7 (hifi professional)?
Als de versterker problemen geeft (te warm bijvoorbeeld) dan worden foutmeldingen opgeslagen.
Deze zijn weer uit te lezen. Dus misschien kun je de auto laten uitlezen.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!

MTP

Bericht door MTP » 31 mar 2011, 13:00

Beste Ralph,

alvast dank voor je reactie. Ik heb helaas niet het Logic7 systeem :-(. Ik heb het probleem meteen vanaf het begin gehad. Moet het uitlezen als zodanig voor dit probleem apart worden uitgevoerd? De auto is namelijk door de dealer helemaal uitgelezen toen ik hem gekocht. Uiteraard weet ik dat ik gewoon even bij de garage langsmoet, maar ik wil op voorhand de garage laten weten wat het exacte euvel is zodat ik zeker weet dat het in een keer wordt opgelost. Kan het te maken hebben met de melding "snelle accu-ontlading". Die melding krijg ik ook ongeveer om de dag.

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 03 apr 2011, 12:43

Ik zou dan inderdaad eens de accu laten door meten.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Frank535

Bericht door Frank535 » 06 apr 2011, 00:33

Hoi MTP, ik heb precies hetzelfde bij mijn 535D van 2005.
Ik liet de auto uitlezen bij de dealer en die kon alleen zeggen dat er meerdere communicatiefouten waren. Ik moest een nieuwe afspraak maken voor verder onderzoek - tegen 108 euro per uur. Dat heb ik niet gedaan, maar ben op aanraden van 2 andere BMW rijders bij Advanced Engineering in Barendrecht uitgekomen en die hebben de auto helemaal doorgemeten.

In mijn geval was de telefoonmodule kapot; maar omdat die is opgenomen in een glasvezelnetwerk, onderbreekt hij de kring waarin ook andere units zijn opgenomen. In mijn geval vielen daardoor ook steeds de boordcomputer en head-up display uit, samen met de radio en bluetooth connectie. Aan-uit-aan-uit-aan-uit .. enz. Ik werd er gek van !
Vandaag is er een nieuwe telefoonmodule ingegaan en ik ga hem morgen ophalen, ik belde ze vandaag en alles doet het weer. :shine:
Het eerste onderzoek kostte me slechts 5 tientjes (2 uur werk !) maar morgen kan ik wel een kleine 600 euro afrekenen ... de GSM unit kost nml. 375 euro ex btw, plus werkuren en inlezen/aanmelden van de nieuwe unit. Kaatschiiinggg !!

Zie jij wel het antenne symbool onderin je boordcomputerscherm ? (dus dat je auto je GSM heeft gezien)
Zo nee - dan is de telefoonmodule waarschijnlijk de boosdoener, maar het kan ook elke andere module in de kring zijn ... of de CCC unit (het brein van de boordcomputer / glasvezelnetwerk)

Veel succes ! :emo:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 06 apr 2011, 12:47

Frank535 schreef:maar morgen kan ik wel een kleine 600 euro afrekenen ...
Koopje Frank.

Voor 400,- heeft de stealer bij mij het systeem ingelezen en een lampje vervangen.

Frank535

Bericht door Frank535 » 06 apr 2011, 23:20

Hmmm .. toch had ik het liever uitgegeven aan chiptuning !! :devil: :devil:

Maar het is wel lekker dat alles nu weer 100% in orde is; vooral de navigatie met TMC vind ik super om files te vermijden.

Dusss MTP - gauw laten doormeten !
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 07 apr 2011, 09:24

Frank535 schreef:Hmmm .. toch had ik het liever uitgegeven aan chiptuning !! :devil: :devil:
!
Grrr, ja. Maar dan wel fatsoenlijke tuning. Ik ga die van mij ook nog naar een gerenomeerde tuner brengen en dan daadwerkelijk de VMax laten verwijderen. De powercurve van Zip klopt ook niet. Hij gaat eerst lekker op een rollenbank.

Frank535

Bericht door Frank535 » 07 apr 2011, 12:58

Ik wil nog steeds een keer naar Van Beek in Den Haag gaan voor de chiptuning, maar ik probeer de huidige kosten een beetje per maand te verdelen. Deze maand dus al 600 uitgegeven aan het oplossen van de storing die hier beschreven staat, en vandaag wat extra werk/kosten i.v.m. plaatsen Eibach veren, nieuwe remblokken achter, en verhelpen van het piep-kraak geluid bij de achterwielen (zie mijn topic voor de update), dus dat wordt al gauw zo'n 350 euro erbij ...

Maar het vervangen van de GSM-module was de moeite waard, ik werd echt knettergek van dat aan/uit/aan/uit gedoe ... :leip:

z3mrunner

Bericht door z3mrunner » 07 apr 2011, 13:10

Ja, dat geldt voor mij ook Frank. Het is zo wel even goed, deze maand.

Tazran

Bericht door Tazran » 07 apr 2011, 14:20

hehe, mag morgen nog voor balanceren en de PDC testen/inleren/repareren. Ben benieuwd wat ze daar van denken te maken :emo:

suyker

Bericht door suyker » 09 apr 2011, 03:53

z3mrunner schreef:Ja, dat geldt voor mij ook Frank. Het is zo wel even goed, deze maand.
Ja na me stuur ben ik er ook wel f fklaar mee.

ZIt al cker 4000,- aan werk en materiaal en sinds de koop. Begin leeg te lopen. Alleen van het gekraak en parkeerlicht voor moet ik nog ff af. En me nieuwe remmen plus blokken piepen voor bij lichtjes remmen voor het stoplicht. Daar word ik ook gek van.

Volgens Nick moet dit vanzelf wegslijten??
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

Tazran

Bericht door Tazran » 09 apr 2011, 18:05

Damn!! De garage heeft alleen mijn wielen gebalanceerd. En ik ben bang dat er iets met de velgen mis is suyker. Ondanks het balanceren stuitert de auto enorm. Ik denk dat je velgen krom waren. (mogelijk door het verhitten bij het vanje auto afhalen). :(

suyker

Bericht door suyker » 09 apr 2011, 19:32

lijkt me sterk wat dat waren met winterbanden die vast zaten.

misschien niet goed gebalanceerd. nooit iets gevoeld in het verleden
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

MTP

Bericht door MTP » 13 apr 2011, 12:15

Ik zie dat inmiddels de discussie een heel andere weg op is gegaan ;) ..... Ik wilde nog even een reactie geven op mijn oorspronkelijke vraag/ opmerking. Inmiddels terug geweest naar de garage, had ik natuurlijk meteen al moeten doen. Ze gaven aan dat de storing niet zozeer met de accu te maken heeft maar dat er een bovenliggende storing zou zijn, te weten de gasklep! Het hele (computer)systeem gaat dan vervolgens storing op storing geven (waardoor o.a. de radio gaat onderbreken etc.). Om een lang verhaal kort te maken, over een aantal weken gaan ze de gasklep vervangen en dan hoop ik geheel storingsvrij te kunnen rijden.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”