verlies vermogen bij warme motor
verlies vermogen bij warme motor
Beste mensen,
Ik zit met het volgende probleem; ik heb het idee dat ik veel minder trekkracht heb bij een warme motor (318ti n42b20). het is lastig uitleggen maar moet gewoon meer gas geven (toeren maken) om vooruit te komen. Het gaat wel vooruit maar dan met minder koppel zeg maar (en dus alleen als ik aan tijdje gereden heb - sochtends rijdt het perfect).
Heb verder geen andere problemen, starten gaat goed, stottert niet, geen haperingen in het toerental. Heb vanmiddag de olie ververst 0W30 LL-04, benzine filter en luchtfilter vervangen, maar helaas geen verschil. (Bougies nog niet vervangen)
Kan ik nog dingen zelf controleren of toch maar naar de dealer ermee ?
Alvast bedankt!
Ik zit met het volgende probleem; ik heb het idee dat ik veel minder trekkracht heb bij een warme motor (318ti n42b20). het is lastig uitleggen maar moet gewoon meer gas geven (toeren maken) om vooruit te komen. Het gaat wel vooruit maar dan met minder koppel zeg maar (en dus alleen als ik aan tijdje gereden heb - sochtends rijdt het perfect).
Heb verder geen andere problemen, starten gaat goed, stottert niet, geen haperingen in het toerental. Heb vanmiddag de olie ververst 0W30 LL-04, benzine filter en luchtfilter vervangen, maar helaas geen verschil. (Bougies nog niet vervangen)
Kan ik nog dingen zelf controleren of toch maar naar de dealer ermee ?
Alvast bedankt!
Re: verlies vermogen bij warme motor
Luchtmassameter mischien, even loskoppelen en kijken hoe hij dan rijdt.
Altijd lastig zulke onduidelijke dingen.
Altijd lastig zulke onduidelijke dingen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Thanks. Ik zal eens proberen. Het enige vreemde is dat het alleen is wanneer de motor warm is. Herstarten van de auto maakt dan ook niet uit.
Nog wat aanvullende vragen :
- is het gedrag van een lmm afhankelijk van temperatuur verschillen (m.a.w. kan het zijn dat hij anders reageert als de motor/omgeving warmer of kouder is) ?
- kunnen bougies hier iets mee te maken hebben (of zou ik dan altijd een problemen met het vermogen moeten hebben) ?
Nog wat aanvullende vragen :
- is het gedrag van een lmm afhankelijk van temperatuur verschillen (m.a.w. kan het zijn dat hij anders reageert als de motor/omgeving warmer of kouder is) ?
- kunnen bougies hier iets mee te maken hebben (of zou ik dan altijd een problemen met het vermogen moeten hebben) ?
Heb net hetzelfde probleem met 320ci bouwjaar 2000. Mijn dealer kon het probleem niet vinden ...
Donderdag heb ik een afspraak met een andere dealer.
Donderdag heb ik een afspraak met een andere dealer.
Zijn hier nog oplossingen voor gevonden?
Ik heb hetzelfde probleem met een PFL 318i. Motor start goed, loopt goed, maar het ontbeert 'm aan koppel onderin zodra het blok warm is. Hij trekt wel gewoon, vooral in de hogere toeren-regionen, maar reageert gewoon minder fel.
Wanneer de boel nog koud is, is er bergen koppel beschikbaar.
Ik heb hetzelfde probleem met een PFL 318i. Motor start goed, loopt goed, maar het ontbeert 'm aan koppel onderin zodra het blok warm is. Hij trekt wel gewoon, vooral in de hogere toeren-regionen, maar reageert gewoon minder fel.
Wanneer de boel nog koud is, is er bergen koppel beschikbaar.
Bumplocalizer schreef:Zijn hier nog oplossingen voor gevonden?
.
Heb vrijwel alles opgezocht maar nog geen oplossing
Iemand nog enige idee??
- Patrickgroesbeek
Ik heb hetzelfde bij mijn 318i 1999. Heb eigenlijk altijd gedacht dat zoiets altijd was dus heb er al mee leren leven! Ben wel benieuwd of er een oplossing voor is!
Je zou eens kunnen kijken waar de benzine slangen lopen en kijken of die niet te warm worden
als die te warm worden verdampt de benzine voor dat hij in de motor is dus dan ook vermogen verlies
heb het zelf ook eens gehad maar dan met een vw (sorry)
als die te warm worden verdampt de benzine voor dat hij in de motor is dus dan ook vermogen verlies
heb het zelf ook eens gehad maar dan met een vw (sorry)
Bij mij is de probleem opgelost. Luchtfilter vervangen. LMM schoongemaakt met remmenreiniger. Nieuwe oliefilter+ olie
Vreet dat niet aan je LMM die remreiniger zo heb ik mij laten vertellen ? want ik heb ook een probleem met mijn koppel komt pas echt in bij 2000 rpm was toen ik hem kocht niet zo dus denk ook luchtfilter die heb ik al 1/5 jaar niet vervangen en laat gelijk EGR schoonmaken.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Ik heb precies hetzelfde N42B20 318i 143pk.. soms lijkt het alsof ik geen kracht heb zelfs een fiat panda van de oertijd haalt mij in. ik moet zo diep mijn pedaal trappen pas bij 3500 toeren komt ie beetje los. Bij koude motor koppel laag goed voelbaar en ik merk ook 1 naar 2 snelheid meer is dan wanneer motor op bedrijfstemperatuur is. Ik vermoed zelf dat het met de Vanos te maken heeft en een echt dure grap is. Ik ga wel binnenkort mijn olie vervangen misschien dat het helpt anders LMM testen.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Hmm 3500 RPM is wel heel laat.
Ik zou ééns een nieuwe LMM proberen.
En gelijk nieuwe luchtfilter.
Ééns kijken wat dat uithaald.
Ik heb een Diesel 320D 170 pk ( gechipt )
Maar ik krijg eind deze week nieuwe Luchtfilter, Dieselfilter, Carter Ontluchting, Luchtmassameter,
En gooi er zelf even een busje Verstuiver reiniger en Injektie reiniger.
En dan kijken hoe die hierna reageerd houd julie op de hoogte.
Ik zou ééns een nieuwe LMM proberen.
En gelijk nieuwe luchtfilter.
Ééns kijken wat dat uithaald.
Ik heb een Diesel 320D 170 pk ( gechipt )
Maar ik krijg eind deze week nieuwe Luchtfilter, Dieselfilter, Carter Ontluchting, Luchtmassameter,
En gooi er zelf even een busje Verstuiver reiniger en Injektie reiniger.
En dan kijken hoe die hierna reageerd houd julie op de hoogte.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket