Deur gaat niet open

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
nassje

Deur gaat niet open

Bericht door nassje » 12 apr 2011, 07:36

Beste,

Ik zit sinds vanochtend met het volgende probleem..
Mijn achterdeur (bestuurderskant) gaat niet meer open, zowel met cv als handmatig van binnen als buiten.
Vanuit binnen gaat de slot wel omhoog als je aan de hendel trekt, maar de deur opent niet.
En aangezien de deur dus niet opent kan de bekleding ook niet los :bang:

Sinds gisteren merkte ik wel dat de pinnetje van de betreffende deur half op slot ging en ik moest deze zelf verder indrukken.
Ik nam aan dat de metalen pin in de plastic pen omhulsel gewoon krom is, maar nu doet die dus helemaal niks meer..
Is dit mogelijk een CV motor die defect is??

Hoe los ik dit op..

Bij voorbaat dank :zwaai:
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

nassje

Re: Deur gaat niet open

Bericht door nassje » 12 apr 2011, 10:24

baakie 535i schreef:het is gelukt!!

ik heb de deur hendeltje binnen in los gehaald
toen heb ik een fiets spaak gepakt (ja me eigen fiets:P)
die heb ik aan het einde een haakje aan gebogen
dan de andere kant de deurpaneel er afgehaald (kan ik kijken waar ik ong heen moet)
toen een half uur 3 kwartier aan het vriemelen geweest
en hoppla de deur is eindelijk los (het lag aan de deur slot zelf)

dus ik weer heel blij haha

slot vervangen totale kosten 90euro voor slot en een spaak van me fiets haha
Ik zag dit toevallig ergens staan in deze zelfde forum. Ook het zelfde dat het pinnetje wel omhoog gaat, maar deur niet opent.. Ik ga eens kijken of dit lukt, heb wel een lederen deurpaneel.. hopelijk blijft deze onbeschadigd.. Misschien iemand die hier handig is in omgeving den haag/zoetermeer/pijnacker/zwijndrecht/breukelen die mij kan helpen???
Edit:
Welke onderdeel/nummer moet ik hebben?
Afbeelding
Edit:
Net van werk naar huis zag ik bij het tanken dat de betreffende deur de pin half omhoog stond, dus heel voorzichtig deze omhoog getrokken en de deur ging gelukkig open, eenmaal thuis gekomen heb ik voorzichtig de gehele paneel gedemonteerd en de deur dicht gedaan en op slot, zo kan ik in ieder geval aan de deur werken zonder probleem ook al opent de deur niet. Wel gelijk getest of de deur nu wel open gaat en ja hij gaat gewoon weer open en dicht?? Ik neem liever geen risico en vervang gewoon het slot.. Is het trouwens van de afbeelding nummer 1???
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||

thom

Re: Deur gaat niet open

Bericht door thom » 15 apr 2011, 18:07

nr1 is idd je slot, wel even controleren of je actuator nog goed werkt! deze durven ook nog wel eens de geest geven...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”