M3 Differentieel vervangen ?
Re: M3 Differentieel vervangen ?
Vloeistoffen vervangen kan nooit kwaad, integendeel, weet je zeker dat alles goed gesmeerd is en daar geen problemen uit kunnen komen. Zeker met een performance auto als de 3.
kan iemand mij uitleggen waar het goed voor kan zijn om je differentieel olie te vervangen of bij te vullen? Mijn auto schakelt wel een beetje stroef en ik hoor soms een gekraak bij het schakelen(handgeschakeld) kan differentieel olie dit verbeteren?
And I'm Gonna Shine Until My Heart Stop
Als de auto wat stroef schakelt kun je beter de versnellingsbak olie vervangen.
Lees eerst dit topic: http://www.bimmerportal.nl/m3-f446/nieu ... df8a2a0d22
Bij mij heeft dit echt goed geholpen, bak schakelt als boter !
Lees eerst dit topic: http://www.bimmerportal.nl/m3-f446/nieu ... df8a2a0d22
Bij mij heeft dit echt goed geholpen, bak schakelt als boter !
En hoe merk ik of mijn differentieel olie vervangen moet worden? Wat zijn de diagnoses daarvoor?
Je merkt het wanneer je bochten maakt en er dan een schraperig geluid van je diff komt.
Dit was vaak het geval bij de eerdere M3's.
Er is toen een update gekomen van BMW betreffende de diff olie.
Kijk hier even: http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... tial+fluid
Het is een kleine moeite om je diff olie te vervangen, zeker als je je versnellingsbak olie vervangt, de auto staat dan al op de brug.
Dit was vaak het geval bij de eerdere M3's.
Er is toen een update gekomen van BMW betreffende de diff olie.
Kijk hier even: http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... tial+fluid
Het is een kleine moeite om je diff olie te vervangen, zeker als je je versnellingsbak olie vervangt, de auto staat dan al op de brug.
Wil het geluid meer een dreun noemen afwisselend aan/uit en alleen te horen bij korte bochten zoals op kleine rotonde, of op parkeerplaats. Bovendien alleen als de motor stationair draait dus niet wanneer je gas geeft.
Heb het ook (nog) - 30.000 op de teller! - en gisteren bij de dealer de diagnose dat er inderdaad de andere olie 'van Willem ' met een FM toevoeging in moet om het op te lossen. Friction Modifier is een toevoeging welke zorgt dat de frictieplaten van de sper niet kleven aan elkaar wanneer ze dat niet moeten.
Is geen probleem, er is niets kapot, het geluid klinkt alleen niet super in een super auto
Verder geldt voor al het onderhoud, zoals ook olies vervangen: volgens schema doen, bespaart je op de lange termijn ellende
Heb het ook (nog) - 30.000 op de teller! - en gisteren bij de dealer de diagnose dat er inderdaad de andere olie 'van Willem ' met een FM toevoeging in moet om het op te lossen. Friction Modifier is een toevoeging welke zorgt dat de frictieplaten van de sper niet kleven aan elkaar wanneer ze dat niet moeten.
Is geen probleem, er is niets kapot, het geluid klinkt alleen niet super in een super auto
Verder geldt voor al het onderhoud, zoals ook olies vervangen: volgens schema doen, bespaart je op de lange termijn ellende
Na enkele rustige(!) rondjes op rotondes werd het geluid al duidelijk minder na de olie wissel.
Gaat goed komen zo, zoals ik van begin al verwachtte
Gaat goed komen zo, zoals ik van begin al verwachtte
gister mijn diff ook al laten vervangen, veel geld heeeeeee MAAAAR hij rijdt nu wel beter. Ben net terug uit duitsland en ben helemaal verliefd geworden op een M6 die daar tekoop stond
^^damn, nieuw diff. wordt je niet blij van [je portomonnee dan], heb je het in Duitsland laten vervangen? en ja die M6....droom bak is dat. maar die afschrijving.....
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
hahaha jah man ik heb m in duitsland laten vervangen en de diff die erop zit is afkomstig van een m3 met 35000 dus zowat nieuwe diff. En die M6, Ja ik heb ff een berekeneing van het kenteken gemaakt als ik m invoer en kom dan uit op 19000 euro dat is wel een beetje veel dus kga voor 1 in nederland kijken en dan inruilen met bijbetaling.
Moeten we nu SAD-JX of SAF-JX hebben?PIR3lly schreef:Originele BMW olie (SAD-JX + FM booster)
nr 83222282583, bij de BMW dealer €71,25 incl voor drie flesjes.
Hier vind je een DIY
Ik heb het bij Breeman gevraagt en die hadden enkel SAF-JX.
Ik heb er deze ingedaan en volgens mij helpt het wel is nog niet compleet weg maar al veel beter en het duurt een tijd voor het is ingewerkt.
http://www.dekruibergolie.nl/kruiberg_n ... 00-ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dekruibergolie.nl/kruiberg_n ... 00-ml.html" onclick="window.open(this.href);return false;
e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
De originele vloeistof die in je E46 M3 differentieel moet :
Zoals je onderstaand kunt zien met handige schenktuit eraan.
Kun je dus weer heel makkelijk zelf doen
Zoals je onderstaand kunt zien met handige schenktuit eraan.
Kun je dus weer heel makkelijk zelf doen
Laatst gewijzigd door willem-57 op 10 mei 2011, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.
SAF-XJ + FM Booster , zie hierbovenBamies schreef:Moeten we nu SAD-JX of SAF-JX hebben?PIR3lly schreef:Originele BMW olie (SAD-JX + FM booster)
nr 83222282583, bij de BMW dealer €71,25 incl voor drie flesjes.
Hier vind je een DIY
Ik heb het bij Breeman gevraagt en die hadden enkel SAF-JX.
Oeps, typ foutje blijkbaar... Het is SAF-XJ, zoals ook hierboven op het flesje staat.
Maar typenummer is het belangrijkst.
Toen ik er de bmw olie met FM booster in had gedaan, moest ik maar één rondje draaien op een parkeerplaats om het geluid volledig weg te laten gaan.
Maar typenummer is het belangrijkst.
Let op dat bij bepaalde merken aftermarket olie, die FM booster er niet in zit. Dat is juist hetgene dat ervoor zorgt dat het rare geluid weg gaat. Als je dus alleen SAF-XJ 75W140 erin doet, dan helpt dat niet voor het weggaan van het geluid.BMW freak schreef:Ik heb er deze ingedaan en volgens mij helpt het wel is nog niet compleet weg maar al veel beter en het duurt een tijd voor het is ingewerkt.
Toen ik er de bmw olie met FM booster in had gedaan, moest ik maar één rondje draaien op een parkeerplaats om het geluid volledig weg te laten gaan.
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 10 mei 2011, 08:26, 2 keer totaal gewijzigd.