LPG (G3) in 540 ('98): ervaringen?
LPG (G3) in 540 ('98): ervaringen?
Hebben jullie misschien ervaring met de inbouw van LPG (G3) in een 540 van bouwjaar 1998? Ik oriënteer me een klein beetje, dus ervaringen zijn welkom! Dat inbouw mogelijk is, staat vast. Er zijn ook best fraaie oplossingen voor de vulopening en de knop in de auto waarmee je switcht van benzine naar gas. Maar als het eenmaal ingebouwd is, wat zijn dan de ervaringen? Niet méér problemen dan anders, of moet ik om griezelwerk te voorkomen, gewoon mijn regelmatige sponsoring van oliesjeiks voortzetten?
Re: LPG (G3) in 540 ('98): ervaringen?
beste romke.
ik zelf heb er geen ervaring mee alleen een kennis van mij doet dat regelmatif bij 3-series inbouwen ook oudere types.
zijn motto is echter
laat ook verharde klappen plaatsen anders rijd je je blok aan gord aangezien dat een andere verbrabding hebt en de orginele kleppen het dan geheid gaan begeven (denk ik als ik het me zo goed herriner)
dat valt echter buiten het inbouwen van gas dus dat moet je wel extra laten doen heb ik me wijs laten maken.
of alles precies klopt zou ik niet met zekerheid durven te zeggen ik vertel alleen wat mij zover is bij gebleven.
ik zou goed informeren voor je het in laat bouwen want kost volgens mij tusse 2 en 3 duizend euro en zou zonde zijn als je blok het niet aan kan.
hoop dat je hier wat aan hebt mocht ik er nu naast zitten hoor iki dat ook graag
MVG rogier
ik zelf heb er geen ervaring mee alleen een kennis van mij doet dat regelmatif bij 3-series inbouwen ook oudere types.
zijn motto is echter
laat ook verharde klappen plaatsen anders rijd je je blok aan gord aangezien dat een andere verbrabding hebt en de orginele kleppen het dan geheid gaan begeven (denk ik als ik het me zo goed herriner)
dat valt echter buiten het inbouwen van gas dus dat moet je wel extra laten doen heb ik me wijs laten maken.
of alles precies klopt zou ik niet met zekerheid durven te zeggen ik vertel alleen wat mij zover is bij gebleven.
ik zou goed informeren voor je het in laat bouwen want kost volgens mij tusse 2 en 3 duizend euro en zou zonde zijn als je blok het niet aan kan.
hoop dat je hier wat aan hebt mocht ik er nu naast zitten hoor iki dat ook graag
MVG rogier
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 19:06
- Locatie: Amsterdam
Re: LPG (G3) in 540 ('98): ervaringen?
Heb ook weleens gehoord dat de 6 cilinders de beste keus zijn bij een LPG ombouw voor een E39.
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
-
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 19:06
- Locatie: Amsterdam
Re: LPG (G3) in 540 ('98): ervaringen?
Maar misschien mort je maar eens op het duitse E39 forum gaan kijken daar is een apart hoekje voor omdat er daar schijnbaar veel E39 worden uitgerust met een LPG installatie.
Hier een informatief filmpje van een 528i met een Prins VSI installatie.
http://www.youtube.com/watch?v=7u7-rdJ1 ... 6559F4D855
Hier een informatief filmpje van een 528i met een Prins VSI installatie.
http://www.youtube.com/watch?v=7u7-rdJ1 ... 6559F4D855
- 523iA E39 uit 01-1998 met BRC LPG3 systeem (2010-2020)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
- 525iA E60 uit 2004 (2020-...)
Re: LPG (G3) in 540 ('98): ervaringen?
Bedankt voor jullie reacties! De LPG vraag heb ik voor mezelf een jaar uitgesteld. Eerst de auto in optima forma en daarna ga ik me nog eens beraden op LPG. In se tussentijd blijven reacties welkom, zodat ik deze mee kan nemen in mijn overwegongen. Ik houd jullie op de hoogte!