schokkende automaat
Re: schokkende automaat
Hier nog een citaat van dhr Beckers:
Peter Beckers. Persoonlijke service, professionele knowhow.
Wij willen onze klanten een complete service aanbieden. Uiteraard denken wij hierbij aan de know-how en de ervaring van onze medewerkers, het gebruik van de meest innovatieve installaties en financiële producten op maat van de klant. Maar er is meer. Een eerlijke relatie met onze klanten, werknemers en leveranciers en de wil om te luisteren en zo beter te beantwoorden aan ieders verwachtingen zijn voor ons minstens even belangrijk. De trouw van onze klanten is hierbij onze motivatie.
Peter Beckers.
Peter Beckers. Persoonlijke service, professionele knowhow.
Wij willen onze klanten een complete service aanbieden. Uiteraard denken wij hierbij aan de know-how en de ervaring van onze medewerkers, het gebruik van de meest innovatieve installaties en financiële producten op maat van de klant. Maar er is meer. Een eerlijke relatie met onze klanten, werknemers en leveranciers en de wil om te luisteren en zo beter te beantwoorden aan ieders verwachtingen zijn voor ons minstens even belangrijk. De trouw van onze klanten is hierbij onze motivatie.
Peter Beckers.
Die uitspraak was niet van de BMW dealer.janbellen schreef:Het fenomeen komt meest voor bij licht accelereren, en bij constante snelheid.Een bekende kwaal die niet te verhelpen is lijkt mij een domme uitspraak van de dealer! Op die manier krijgt BMW zijn automaten aan de straatstenen nog niet verkocht!.
Desnoods ga ik tot bij ZF in Duitsland. Ik ben er zeker van dat het daar wel te verhelpen is, zonder meer geld te verspillen dan nodig. ik hou jullie op de hoogte
groeten
jan
Maar die zou die toch liever juist WEL een nieuwe bak proberen te verkopen i.p.v. zeggen dat er niks aan te doen is ? (ik heb mijn auto ook van iemand zonder garantie gekocht)
Ik denk dat ZF een heel goed adres is om dit probleem eens aan voor te leggen; als iemand er verstand van heeft dan zijn zij het wel !
Hou ons op de hoogte, want er zijn er meer die hier last van hebben.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
Citaat van voorgaand bericht verwijderd, zie forumregels mbt citeren
Ik weet na de 15de meer te vertellen, al denk ik dat het probleem ligt bij de hydraulische sturing die de koppelomvormer blokeerd of op slip laat werken zoals bij de oude automaten, we zien later wel.Moderatoropmerking Darudevampire
Toch heb ik soms het gevoel dat het ook aan de inspuiting zou kunnen liggen, omdat ik het vaak voel aankomen; dan lijkt het vermogen iets minder te zijn dan anders. Normaal hoef ik maar een grote teen op het gaspedaal te zetten om weg te schieten, maar soms moet ik het gas iets meer indrukken dan anders en kort daarna begint het lichte schokken bij rustig versnellen.
Bij mij duurt het meestal maar 5-10 minuten en dan is het weer helemaal weg en reageert de auto weer directer op de stand van het gaspedaal.
Daarnaast gaat de toerenteller ook steeds zo'n 300 toeren op en neer, precies alsof ik het zelf doe door middel van het gaspedaal. Meestal voelt het aan alsof hij even 1 seconde inhoudt en dan weer oppakt, en dat herhaalt zich constant gedurende een minuut of 5 a 10. Het gebeurt me 1 of 2 keer per week en aangezien ik ruim 1000 km per week rij is dat niet vaak.
Heb jij hetzelfde als ik hierboven probeer te beschrijven ?
Bij mij duurt het meestal maar 5-10 minuten en dan is het weer helemaal weg en reageert de auto weer directer op de stand van het gaspedaal.
Daarnaast gaat de toerenteller ook steeds zo'n 300 toeren op en neer, precies alsof ik het zelf doe door middel van het gaspedaal. Meestal voelt het aan alsof hij even 1 seconde inhoudt en dan weer oppakt, en dat herhaalt zich constant gedurende een minuut of 5 a 10. Het gebeurt me 1 of 2 keer per week en aangezien ik ruim 1000 km per week rij is dat niet vaak.
Heb jij hetzelfde als ik hierboven probeer te beschrijven ?
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti
- lekkerwijf1
Ben erg benieuwd hoe is het afgelopen ?
bij de dealer?
bij de dealer?
Diagnose bij beckers: 28 euro (+-30min) valt mee.
volgens de mekanieker is er een klein olielek,hij heeft mij erbijgeroepen en heb het gezien, door de tijd zou het oliepijl te laag zijn, hierdoor dus slecht schakelen.
Vreemd is dat ik geen noemenswaardige oliesporen merk op de standplaats!
De herstelling inclusief werk, filter, olie en dichtingen zou +- 450 euro kosten, ik heb een afspraak voor volgende week.
Indien er geen wachttijd was bij ZF in Dortmund zou ik de herstelling daar laten uitvoeren, maar ik kan geen maand rondrijden met te weinig olie in de bak.
Ik laat weten of de herstelling goed verloopt!
groeten jan
volgens de mekanieker is er een klein olielek,hij heeft mij erbijgeroepen en heb het gezien, door de tijd zou het oliepijl te laag zijn, hierdoor dus slecht schakelen.
Vreemd is dat ik geen noemenswaardige oliesporen merk op de standplaats!
De herstelling inclusief werk, filter, olie en dichtingen zou +- 450 euro kosten, ik heb een afspraak voor volgende week.
Indien er geen wachttijd was bij ZF in Dortmund zou ik de herstelling daar laten uitvoeren, maar ik kan geen maand rondrijden met te weinig olie in de bak.
Ik laat weten of de herstelling goed verloopt!
groeten jan
Laatst gewijzigd door Gast op 16 apr 2011, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
- lekkerwijf1
Ik weet niet wat bij mij het probleem is.
Ik had op dezelfde datum als janbellen een afspraak (vorige week vrijdag)
Deze had ik afgezegd omdat ik nieuwsgierig was of hier nog mooie nuttige info voor mijn probleem bij zat.
Ik heb na aanleiding van mijn probleem verschillende tips gehad om mijn gloeibougies eens te vervangen (in de winter starte de auto al slecht) En dat daarmee evt het probleem over zou zijn.
Bougies vervangen maar het probleem blijft.
Overigens Als ik in de sportbak vol optrek.
Krijg ik soms nog eens een flinke duw naar (net of er ineens veel meer vermogen los komt)
De dealer (oolbekkink in zwolle) gaat er AS donderdag naar kijken aangezien ik niets vreemds in de computers van de auto kan vinden.
Misschien is er wel ergens een vacuumlek, wie zal het zeggen
Ik laat meer weten hier.
Ik had op dezelfde datum als janbellen een afspraak (vorige week vrijdag)
Deze had ik afgezegd omdat ik nieuwsgierig was of hier nog mooie nuttige info voor mijn probleem bij zat.
Ik heb na aanleiding van mijn probleem verschillende tips gehad om mijn gloeibougies eens te vervangen (in de winter starte de auto al slecht) En dat daarmee evt het probleem over zou zijn.
Bougies vervangen maar het probleem blijft.
Overigens Als ik in de sportbak vol optrek.
Krijg ik soms nog eens een flinke duw naar (net of er ineens veel meer vermogen los komt)
De dealer (oolbekkink in zwolle) gaat er AS donderdag naar kijken aangezien ik niets vreemds in de computers van de auto kan vinden.
Misschien is er wel ergens een vacuumlek, wie zal het zeggen
Ik laat meer weten hier.
De gloeiboegies kan je zo wie zo al uitschakelen, heeft niks met de automaat te maken, enkel slecht starten.
Ik heb toch maar een afspraak bij ZF in Dortmund gemaakt, zij kennen de automaat als hun broekzak.
ik weet na 19 mei meer te vertellen!
Ik heb toch maar een afspraak bij ZF in Dortmund gemaakt, zij kennen de automaat als hun broekzak.
ik weet na 19 mei meer te vertellen!
Laatst gewijzigd door Gast op 20 apr 2011, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- lekkerwijf1
Dat de goeibougies alleen bij het starten zouden werken is bij de bmw helaas niet het geval.
De gloeibougies gloeien nml ook bij stationair draaien van de motor.
De gloeibougies gloeien nml ook bij stationair draaien van de motor.
- lekkerwijf1
Vandaag bij de dealer geweest.
Er stonden nogal wat storingen in het geheugen van de bmw.
Deze waren allemaal gewist en het probleem zou over zijn.
Overigens vond de monteur er niet echt iets aparts aan.....
Het probleem is in ieder geval niet over..
Kost je 110 euro en je bent geen steek verder.
Nu zouden ze nog ééns de gehele auto uit moeten lezen.
Ik zit strax met rekeningen van 250/300 euro totaal en er is verder niks gedaan met de auto (behalve uitlezen en auto schoonmaken)
Ze leveren de auto wel weer netjes terug hahahah gewassen schone velgen een gezogen interieur.
Mischien iemand andere tips ?
Er stonden nogal wat storingen in het geheugen van de bmw.
Deze waren allemaal gewist en het probleem zou over zijn.
Overigens vond de monteur er niet echt iets aparts aan.....
Het probleem is in ieder geval niet over..
Kost je 110 euro en je bent geen steek verder.
Nu zouden ze nog ééns de gehele auto uit moeten lezen.
Ik zit strax met rekeningen van 250/300 euro totaal en er is verder niks gedaan met de auto (behalve uitlezen en auto schoonmaken)
Ze leveren de auto wel weer netjes terug hahahah gewassen schone velgen een gezogen interieur.
Mischien iemand andere tips ?
Als de dealer er niet meer uitkomt naar Advanced Engineering in barendrecht gaan. Daar eindigen de meeste puzzeltochten die starten bij de dealer.
- Spoiler: Laat zien
ZF dortmund heef olie, filter, diverse dichtingen vervangen, en een en ander gereinigd, kostprijs 425 btw in.
De bak schakelt weer als nieuw!
De bak schakelt weer als nieuw!
- lekkerwijf1
@z3mrunner,
Ik heb inderdaad contact gehad met advanced engeneering maar het licht niet geheel in de buurt.
Het probleem van mij is inmiddels duidelijk geworden na een diagnose die in eerste instantie 750 euro zou gaan kosten.
De koppelomvormer is versleten.
Ik heb inderdaad contact gehad met advanced engeneering maar het licht niet geheel in de buurt.
Het probleem van mij is inmiddels duidelijk geworden na een diagnose die in eerste instantie 750 euro zou gaan kosten.
De koppelomvormer is versleten.