The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines
- A.W.B.0210
Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines
Vraag me dan af waar ie die wijsheid vandaan heeft. Hij zweert ook bij V-Power. Zou wel zo goed zijn en blablabla :r . Enige waar t goed voor is, is een lege portemonee. Jammer dat je dan verkeerde dingen wordt aangeleerd, nouja.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
BMW 3-er Reihe 316i executive
Laatst in keurings dienst van waarde op tv, grote onzin die premium brandstof.
Ten eerste betrekt elke leverancier zijn benzine/diesel bij hetzelfde depot, om het premium te maken gooit de shell of welke ander merk dan ook er wat apdaptieven in. Deze hoeveelheid zou zo klein zijn dat het te verwaarlozen is.
Die test in 5 gear liet alleen wat kleine vermogenswinst zien bij turbomotoren van de subaru, bij die kleine 1.2 renault had het geen enkel nut.
Ten eerste betrekt elke leverancier zijn benzine/diesel bij hetzelfde depot, om het premium te maken gooit de shell of welke ander merk dan ook er wat apdaptieven in. Deze hoeveelheid zou zo klein zijn dat het te verwaarlozen is.
Die test in 5 gear liet alleen wat kleine vermogenswinst zien bij turbomotoren van de subaru, bij die kleine 1.2 renault had het geen enkel nut.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Ik tank meestal Shell Fuelsave benzine, ben ik prima over te spreken en ik betaal ook nog eens 10 cent minder dan andere stations omdat ik tank bij een onbemand station (zelfbediening) icm een pinautomaat 

- A.W.B.0210
En...? Scheelt 't nou ook of is dat ook te verwaarlozen? Is dat eigelijks 95 benzine?
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.
Hier bij de shell hebben ze fuel save 95, heb het wellis getankt ik merk er zelf weinig van.
Nou ik merk het wel met m'n coupe, met Fuelsave kan ik zeker 80km extra rijden, ik tank gewoon Fuelsave 95 dat is Euro Loodvrije 95 dus die kun je zonder problemen gebruiken.
Ik las in diverse onderzoeken dat V-Power en BP Ultimate uiteindelijk schadelijk kunnen worden voor je motor als je dat voortdurend tankt, je kunt bv wel 4x loodvrij tanken en dan V-Power en dat aanhouden maar het is onverstandig om V-Power te blijven tanken dus dat doe ik zeker niet.
Ik las in diverse onderzoeken dat V-Power en BP Ultimate uiteindelijk schadelijk kunnen worden voor je motor als je dat voortdurend tankt, je kunt bv wel 4x loodvrij tanken en dan V-Power en dat aanhouden maar het is onverstandig om V-Power te blijven tanken dus dat doe ik zeker niet.
Wat een goede test van Kassa zeg x| Gooien ze benzine met een hoog octaan getal in een Leon 1.4 en dan concluderen dat het geen zin heeft. Nee dat klopt idd
Fuelsave was ruk ook al kostte het geen cent meer dan van het pompstation op de hoek, conclusie: je wordt opgelicht.....
Fifth gear heeft een aantal tests gedaan gewoon op de rollenbank en die laten zien dat er wel degelijk meer vermogen uitkomt. Voor jezelf mag je uitmaken of je het de moeite vindt in de praktijk maar geheel flauwekul is het dus niet imho

Fifth gear heeft een aantal tests gedaan gewoon op de rollenbank en die laten zien dat er wel degelijk meer vermogen uitkomt. Voor jezelf mag je uitmaken of je het de moeite vindt in de praktijk maar geheel flauwekul is het dus niet imho

Een hoger octaangetal 98 of 100 ipv 95 is alleen zinvol wanneer je motor daar iets mee kan beginnen.
Een motor die zijn maximale vermogen haalt met 95 RON hoef je echt geen 98 te geven.
Wanneer je motor 98 aankan en je tankt 95, dan past hij in het grensgebied, waar hij met 95 zou gaan pingelen, zijn ontsteking aan en heb je (in het grensgebied) minder vermogen.
In het dagelijks verkeer zul je niet vaak gelegenheid hebben om dit vermogen aan te spreken, op op de racebaan zul je het verschil wel merken.
Ik heb in mijn 525i e39 in Luxemburg wel eens 98 RON getankt, maar ik merk geen verschil in vermogen en verbruik. Gewoon 95 tanken dus.
Een motor die zijn maximale vermogen haalt met 95 RON hoef je echt geen 98 te geven.
Wanneer je motor 98 aankan en je tankt 95, dan past hij in het grensgebied, waar hij met 95 zou gaan pingelen, zijn ontsteking aan en heb je (in het grensgebied) minder vermogen.
In het dagelijks verkeer zul je niet vaak gelegenheid hebben om dit vermogen aan te spreken, op op de racebaan zul je het verschil wel merken.
Ik heb in mijn 525i e39 in Luxemburg wel eens 98 RON getankt, maar ik merk geen verschil in vermogen en verbruik. Gewoon 95 tanken dus.
6 cylinders horen in lijn te staan!
- Beemerke2000
Er is toch wel verschil tussen brandstoffen vindt ik.
Vroeger tankte ik al eens bij esso express en als ik mijn wagen dan bij koud weer starte dan maakte deze veel meer lawaai.
Mijn moeder heeft er ooit ook is 1 maal haar wagen volgedaan en zij kon daarna haar contact uit zetten en uitstappen voor de wagen stilviel. De garage heeft die diesel eruit gedaan en andere ingedaan en nooit nog een probleem gehad.
Nu tank ik bij maes of lukoil.
Vroeger tankte ik al eens bij esso express en als ik mijn wagen dan bij koud weer starte dan maakte deze veel meer lawaai.
Mijn moeder heeft er ooit ook is 1 maal haar wagen volgedaan en zij kon daarna haar contact uit zetten en uitstappen voor de wagen stilviel. De garage heeft die diesel eruit gedaan en andere ingedaan en nooit nog een probleem gehad.
Nu tank ik bij maes of lukoil.
het zal wel tussen de oren zitten maar ik tank altijd bij de shell!
voor mijn gevoel loopt de motor er rustiger op. maar wat ik al zei 't zal wel tussen de oren zitten.
en voor die paar cent verschil rij ik wel even naar de shell hoor.
bij ons in de buurt zit er maar 1á2 cent verschil in...
(ik doe het gewoon voor de zegeltjes
)
voor mijn gevoel loopt de motor er rustiger op. maar wat ik al zei 't zal wel tussen de oren zitten.
en voor die paar cent verschil rij ik wel even naar de shell hoor.
bij ons in de buurt zit er maar 1á2 cent verschil in...
(ik doe het gewoon voor de zegeltjes

E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
- A.W.B.0210
Ik tank de laatste tijd ook bij de Shell, maar t lijkt idd wel of de motor rustiger loopt en ook een stuk zuiniger. Draai bijna een dikke 60 tot 80 km meer als de euro 95 van de BP. En t is bij ons een stuk goedkoper ook nog.
Mn vriendin had er laatst (per ongeluk) V-Power in gegooid, maar met vermogen merk ik weinig verschil, maar verbruik wel. Rijdt nog net iets zuiniger.
Mn vriendin had er laatst (per ongeluk) V-Power in gegooid, maar met vermogen merk ik weinig verschil, maar verbruik wel. Rijdt nog net iets zuiniger.
320driver schreef:Nou ik merk het wel met m'n coupe, met Fuelsave kan ik zeker 80km extra rijden, ik tank gewoon Fuelsave 95 dat is Euro Loodvrije 95 dus die kun je zonder problemen gebruiken.
Ik zou heel graag de bron hiervan willen zien.. Lijkt me erg onlogisch..
E60 530D
Ik tank vpower sinds ze het op de markt hebben gebracht en dat de afgelopen 3 auto's. Ik ben er tevreden mee en de air miles lopen lekker door
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r
Het grootste nadeel van euro95 en standaard gasolie is dat deze brandstoffen tegenwoordig verplicht een bepaald percentage aan biofuel moeten bevatten.
Op het moment is dat 10% voor benzine en 7% voor gasolie.
Bij de normale brandstoffen zitten er geen reinigingsmiddelen toegevoegd die bij ultimate, v-power enz. wel worden toegevoegd. De nieuwste motoren kunnen daar best wel last van hebben omdat alles zo verschrikkelijk nauw luistert.
De biofuels hebben namelijk andere eigenschappen dan de standaard brandstoffen. Er is al gebleken dat de verbrandingen minder schoon verlopen en dus vervuiling in je motor achter kunnen laten.
Bij volkswagen hebben ze grote problemen met de nieuwere TSI motoren en de huidige brandstoffen.
In de cursuswereld voor monteurs wordt dit ook al regelmatig genoemd.
Voor de golf en de e30 maak ik me niet zo druk.
Met de audi ben ik wat voorzichtiger, daar staat trouwens 98 vooraan en als tweede optie 95.
En als je zo'n auto wil rijden moet je niet zeuren over die 3 euro per tankbeurt
Voor mij dus auto-afhankelijk wat ik tank.
Op het moment is dat 10% voor benzine en 7% voor gasolie.
Bij de normale brandstoffen zitten er geen reinigingsmiddelen toegevoegd die bij ultimate, v-power enz. wel worden toegevoegd. De nieuwste motoren kunnen daar best wel last van hebben omdat alles zo verschrikkelijk nauw luistert.
De biofuels hebben namelijk andere eigenschappen dan de standaard brandstoffen. Er is al gebleken dat de verbrandingen minder schoon verlopen en dus vervuiling in je motor achter kunnen laten.
Bij volkswagen hebben ze grote problemen met de nieuwere TSI motoren en de huidige brandstoffen.
In de cursuswereld voor monteurs wordt dit ook al regelmatig genoemd.
Voor de golf en de e30 maak ik me niet zo druk.
Met de audi ben ik wat voorzichtiger, daar staat trouwens 98 vooraan en als tweede optie 95.
En als je zo'n auto wil rijden moet je niet zeuren over die 3 euro per tankbeurt

Voor mij dus auto-afhankelijk wat ik tank.