The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Griffendahl

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door Griffendahl » 16 dec 2010, 13:43

Precies... Daarom dus.

Gebruikersavatar
A.W.B.0210
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 mei 2010, 15:48
Locatie: Thuis in Drenthe

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door A.W.B.0210 » 16 dec 2010, 20:03

Vraag me dan af waar ie die wijsheid vandaan heeft. Hij zweert ook bij V-Power. Zou wel zo goed zijn en blablabla :r . Enige waar t goed voor is, is een lege portemonee. Jammer dat je dan verkeerde dingen wordt aangeleerd, nouja.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.

BMW 3-er Reihe 316i executive

bofkont
Berichten: 4527
Lid geworden op: 03 mar 2008, 12:37
Locatie: Stormwind city

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door bofkont » 16 dec 2010, 20:44

Laatst in keurings dienst van waarde op tv, grote onzin die premium brandstof.
Ten eerste betrekt elke leverancier zijn benzine/diesel bij hetzelfde depot, om het premium te maken gooit de shell of welke ander merk dan ook er wat apdaptieven in. Deze hoeveelheid zou zo klein zijn dat het te verwaarlozen is.

Die test in 5 gear liet alleen wat kleine vermogenswinst zien bij turbomotoren van de subaru, bij die kleine 1.2 renault had het geen enkel nut.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door 320driver » 17 dec 2010, 10:33

Ik tank meestal Shell Fuelsave benzine, ben ik prima over te spreken en ik betaal ook nog eens 10 cent minder dan andere stations omdat ik tank bij een onbemand station (zelfbediening) icm een pinautomaat :)

Gebruikersavatar
A.W.B.0210
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 mei 2010, 15:48
Locatie: Thuis in Drenthe

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door A.W.B.0210 » 17 dec 2010, 11:48

En...? Scheelt 't nou ook of is dat ook te verwaarlozen? Is dat eigelijks 95 benzine?
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.

BMW 3-er Reihe 316i executive

Gebruikersavatar
tan_n86
Berichten: 601
Lid geworden op: 03 mar 2010, 09:21

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door tan_n86 » 17 dec 2010, 12:03

Hier bij de shell hebben ze fuel save 95, heb het wellis getankt ik merk er zelf weinig van.

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door 320driver » 17 dec 2010, 12:26

Nou ik merk het wel met m'n coupe, met Fuelsave kan ik zeker 80km extra rijden, ik tank gewoon Fuelsave 95 dat is Euro Loodvrije 95 dus die kun je zonder problemen gebruiken.
Ik las in diverse onderzoeken dat V-Power en BP Ultimate uiteindelijk schadelijk kunnen worden voor je motor als je dat voortdurend tankt, je kunt bv wel 4x loodvrij tanken en dan V-Power en dat aanhouden maar het is onverstandig om V-Power te blijven tanken dus dat doe ik zeker niet.

Niels
Berichten: 1099
Lid geworden op: 20 mei 2008, 12:24
Locatie: vlakbij Groningen

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door Niels » 25 dec 2010, 14:52

Wat een goede test van Kassa zeg x| Gooien ze benzine met een hoog octaan getal in een Leon 1.4 en dan concluderen dat het geen zin heeft. Nee dat klopt idd :+ Fuelsave was ruk ook al kostte het geen cent meer dan van het pompstation op de hoek, conclusie: je wordt opgelicht.....

Fifth gear heeft een aantal tests gedaan gewoon op de rollenbank en die laten zien dat er wel degelijk meer vermogen uitkomt. Voor jezelf mag je uitmaken of je het de moeite vindt in de praktijk maar geheel flauwekul is het dus niet imho :)

Gebruikersavatar
marcelgt
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2010, 22:47
Locatie: Übach-Palenberg

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door marcelgt » 25 dec 2010, 15:28

Een hoger octaangetal 98 of 100 ipv 95 is alleen zinvol wanneer je motor daar iets mee kan beginnen.
Een motor die zijn maximale vermogen haalt met 95 RON hoef je echt geen 98 te geven.
Wanneer je motor 98 aankan en je tankt 95, dan past hij in het grensgebied, waar hij met 95 zou gaan pingelen, zijn ontsteking aan en heb je (in het grensgebied) minder vermogen.
In het dagelijks verkeer zul je niet vaak gelegenheid hebben om dit vermogen aan te spreken, op op de racebaan zul je het verschil wel merken.
Ik heb in mijn 525i e39 in Luxemburg wel eens 98 RON getankt, maar ik merk geen verschil in vermogen en verbruik. Gewoon 95 tanken dus.
6 cylinders horen in lijn te staan!

Gebruikersavatar
Beemerke2000
Berichten: 106
Lid geworden op: 21 jul 2009, 02:26
Locatie: Heist op den Berg

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door Beemerke2000 » 26 dec 2010, 02:53

Er is toch wel verschil tussen brandstoffen vindt ik.
Vroeger tankte ik al eens bij esso express en als ik mijn wagen dan bij koud weer starte dan maakte deze veel meer lawaai.
Mijn moeder heeft er ooit ook is 1 maal haar wagen volgedaan en zij kon daarna haar contact uit zetten en uitstappen voor de wagen stilviel. De garage heeft die diesel eruit gedaan en andere ingedaan en nooit nog een probleem gehad.
Nu tank ik bij maes of lukoil.

Gebruikersavatar
buutnhuus
Berichten: 1342
Lid geworden op: 27 feb 2010, 16:32
Locatie: Bergentheim, overijssel

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door buutnhuus » 26 dec 2010, 16:21

het zal wel tussen de oren zitten maar ik tank altijd bij de shell!
voor mijn gevoel loopt de motor er rustiger op. maar wat ik al zei 't zal wel tussen de oren zitten.
en voor die paar cent verschil rij ik wel even naar de shell hoor.
bij ons in de buurt zit er maar 1á2 cent verschil in...

(ik doe het gewoon voor de zegeltjes :P :W )
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008


Gebruikersavatar
A.W.B.0210
Berichten: 107
Lid geworden op: 23 mei 2010, 15:48
Locatie: Thuis in Drenthe

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door A.W.B.0210 » 20 apr 2011, 21:01

Ik tank de laatste tijd ook bij de Shell, maar t lijkt idd wel of de motor rustiger loopt en ook een stuk zuiniger. Draai bijna een dikke 60 tot 80 km meer als de euro 95 van de BP. En t is bij ons een stuk goedkoper ook nog.
Mn vriendin had er laatst (per ongeluk) V-Power in gegooid, maar met vermogen merk ik weinig verschil, maar verbruik wel. Rijdt nog net iets zuiniger.
'If I die, I want to die peacefully, like my grandfather did in his sleep. Not screaming, like his passengers'.

BMW 3-er Reihe 316i executive

Gebruikersavatar
bkw38
Berichten: 713
Lid geworden op: 19 apr 2010, 17:40

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door bkw38 » 20 apr 2011, 21:04

320driver schreef:Nou ik merk het wel met m'n coupe, met Fuelsave kan ik zeker 80km extra rijden, ik tank gewoon Fuelsave 95 dat is Euro Loodvrije 95 dus die kun je zonder problemen gebruiken.
Ik las in diverse onderzoeken dat V-Power en BP Ultimate uiteindelijk schadelijk kunnen worden voor je motor als je dat voortdurend tankt, je kunt bv wel 4x loodvrij tanken en dan V-Power en dat aanhouden maar het is onverstandig om V-Power te blijven tanken dus dat doe ik zeker niet.

Ik zou heel graag de bron hiervan willen zien.. Lijkt me erg onlogisch..
E60 530D

a90
Berichten: 569
Lid geworden op: 23 jul 2010, 20:45

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door a90 » 20 apr 2011, 23:02

Ik tank vpower sinds ze het op de markt hebben gebracht en dat de afgelopen 3 auto's. Ik ben er tevreden mee en de air miles lopen lekker door
F10 M5, E88 125i, E70 3.0d, R1150r

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Bericht door Fabian79 » 22 apr 2011, 19:59

Het grootste nadeel van euro95 en standaard gasolie is dat deze brandstoffen tegenwoordig verplicht een bepaald percentage aan biofuel moeten bevatten.
Op het moment is dat 10% voor benzine en 7% voor gasolie.

Bij de normale brandstoffen zitten er geen reinigingsmiddelen toegevoegd die bij ultimate, v-power enz. wel worden toegevoegd. De nieuwste motoren kunnen daar best wel last van hebben omdat alles zo verschrikkelijk nauw luistert.
De biofuels hebben namelijk andere eigenschappen dan de standaard brandstoffen. Er is al gebleken dat de verbrandingen minder schoon verlopen en dus vervuiling in je motor achter kunnen laten.
Bij volkswagen hebben ze grote problemen met de nieuwere TSI motoren en de huidige brandstoffen.
In de cursuswereld voor monteurs wordt dit ook al regelmatig genoemd.

Voor de golf en de e30 maak ik me niet zo druk.
Met de audi ben ik wat voorzichtiger, daar staat trouwens 98 vooraan en als tweede optie 95.
En als je zo'n auto wil rijden moet je niet zeuren over die 3 euro per tankbeurt ;)

Voor mij dus auto-afhankelijk wat ik tank.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”