motor lampje brandt

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
michiel

motor lampje brandt

Bericht door michiel » 21 mar 2008, 21:09

beste bmw-eigenaars,

vandaag reed ik de eerst dag met mijn 2de hands bmw 318 coupé. na enkele km's rijden begon mijn motorlampje te branden. ook heb ik ondervonden dat mijn koppeling trilt als ik ze héél indruk.

enig idee wat dit kan zijn??

alvast bedankt!

mvg

michiel

B46
Contacteer:

Re: motor lampje brandt

Bericht door B46 » 21 mar 2008, 23:02

uit laten lezen!
www. M3 register .nl

gilles

Bericht door gilles » 04 apr 2008, 11:28

De e46 heeft geen motorlampje, wel een milieu lampje. Dit betekend dat de uitlaatgassen niet voldoen aan de gestelde norm. Echter, de vraag blijft waarom deze niet voldoet. En dat kan komen door een kapotte sensor (lamda, lmm) of door een vervuilde motor.

Succes

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 04 apr 2008, 12:51

michiel schreef:beste bmw-eigenaars,

vandaag reed ik de eerst dag met mijn 2de hands bmw 318 coupé. na enkele km's rijden begon mijn motorlampje te branden. ook heb ik ondervonden dat mijn koppeling trilt als ik ze héél indruk.

enig idee wat dit kan zijn??

alvast bedankt!

mvg

michiel

Particuleer gekocht???
Anders uitraard ff terug gaan naar de garage waar je hem gekocht hebt.
En idd laten uitlezen,bij de huidige generatie auto's is ff zoeken der niet meer bij met al die electonica.

bm-appie

Bericht door bm-appie » 04 apr 2008, 14:03

laten uitlezen en probleem zal waarschijnlijk naar boven komen.......

peter2627

Bericht door peter2627 » 04 apr 2008, 16:54

Het is inderdaad het contole lampje van de motor.
Bij mij was het een onluchtings slangetje van de?? kleppendeksel volgens mij .Even op de kast geweest nieuw slangetje en klaar.

Succes

michiel

Bericht door michiel » 07 apr 2008, 20:01

gilles schreef:De e46 heeft geen motorlampje, wel een milieu lampje. Dit betekend dat de uitlaatgassen niet voldoen aan de gestelde norm. Echter, de vraag blijft waarom deze niet voldoet. En dat kan komen door een kapotte sensor (lamda, lmm) of door een vervuilde motor.

Succes
hoe bedoel je vervuilde motor?

martijnj

Bericht door martijnj » 21 apr 2008, 14:04

Hallo Michiel,

Ik heb hetzelfde gehad. Het is een lampje dat aangeeft dat de waarden van de uitlaatgassen buiten de toegestane marges vallen. Ik heb het meerdere malen laten resetten maar het kwam iedere keer weer terug. In mijn geval was het een kapotte labda sonde. ALs ik het goed heb begrepen, meet deze sonde de uitlaatsgassen en geeft een signaal af aan het motor management zodat het bij kan sturen. ALs die sonde niet werkt, wordt de vernranding van de motor dus ook niet aangepast en zal het lampje iedere keer weer gaan branden. Soms ging het bij mij ook weer vanzelf uit maar het kwam toch iedre keer weer terug. Ik heb hem naar een BMW dealer gebracht uiteindelijk. Ik meen dat het een repartie van 200/250 eur maar nu rijd ik alweer 20.000 zonder irritante lampjes die branden op mijn dashebord!

M.A.W. ik zou aanraden om hiermee naar de BMW dealer te gaan. Ik heb begrepen dat als je er te lang mee rond rijdt, dat de katalysator kapot kan gaan en dan ben je verder van huis.

Succes
Martijn

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”