Heel groot probleem.
Heel groot probleem.
Hey.
Ik had een eerdere topic over vreemd geluid van de koppeling.
Heb vandaag de garage gebeld hoe en wat.
Nu blijkt dus dat mijn Krukas is gebroken.
Ik kon m'n oren niet geloven.
Wat kan ik het beste doen nu ?
De garage gaat voor een 2e hands blok informeren.
Ik weet ook niet of dit een vaker gebeurd bij een 320D pre facelift.
De auto heeft ook niet heel veel km's eropstaan 270 duizend.
Als er nog mensen zijn die goeie ideeén hebben.
Heel graag !!!
Alvast bedankt,
Ik had een eerdere topic over vreemd geluid van de koppeling.
Heb vandaag de garage gebeld hoe en wat.
Nu blijkt dus dat mijn Krukas is gebroken.
Ik kon m'n oren niet geloven.
Wat kan ik het beste doen nu ?
De garage gaat voor een 2e hands blok informeren.
Ik weet ook niet of dit een vaker gebeurd bij een 320D pre facelift.
De auto heeft ook niet heel veel km's eropstaan 270 duizend.
Als er nog mensen zijn die goeie ideeén hebben.
Heel graag !!!
Alvast bedankt,
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Re: Heel groot probleem.
Loopt de auto nog wel? Zo ja, dan lijkt mij dat je krukas al nooit gebroken is.
Re: Heel groot probleem.
een ander blok gaan zoeken met zeer weinig kilometers (onder de 100 Dzd).
Want voordat je het weet ga je ook aan je eigen blok vanalles vervangen omdat toch alles eraf ligt. Zuigerveertje hier, lagerschaaltje daar (nu we er toch zijn). Dat kost het goud geld. Dan gaat de rekening zeer snel omhoog.
Ander blok erin en de beste randonderdelen (dynamo / startmotor / waterpomp etc) van jouw blok overzetten of bewaren. En dat gaat een stuk vlugger als het blok ernaast ligt.
Massaal gemaakt dit blok en nog vrij jong. En een 320D kost niet zoveel als een 325/328/330/335 blok.
Want voordat je het weet ga je ook aan je eigen blok vanalles vervangen omdat toch alles eraf ligt. Zuigerveertje hier, lagerschaaltje daar (nu we er toch zijn). Dat kost het goud geld. Dan gaat de rekening zeer snel omhoog.
Ander blok erin en de beste randonderdelen (dynamo / startmotor / waterpomp etc) van jouw blok overzetten of bewaren. En dat gaat een stuk vlugger als het blok ernaast ligt.
Massaal gemaakt dit blok en nog vrij jong. En een 320D kost niet zoveel als een 325/328/330/335 blok.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Heel groot probleem.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Heel groot probleem.
Ja de auto liep nog wel.
Ik ben er zelfs nog mee naar de garage gereden.
Wel heel voorzichtig maar dat ging nog wel.
Had mijn volle vermogen ook nog gewoon.
Maar alleen ja het pedaal trilde heel erg.
En ik had allemaal geratel en getik inzitten.
En als ik de motor uit deed.
Was het echt een klap en een tik en boem hij was uit.
Maar zoals al gezegd werdt een 2e hands blok opzoeken.
Met weinig km's erop en overzetten maar.
De goedkoopste oplossing denk ik.
Want wil er zo snel mogelijk weer in rijden mis hem hartstikke erg.
Ik weet wel dat mijn volgende 330D wordt schijnen iets meer te kunnen hebben.
Ik hou jullie op de hoogte
In iedegeval hartstikke bedankt voor jullie berichten.
Ik ben er zelfs nog mee naar de garage gereden.
Wel heel voorzichtig maar dat ging nog wel.
Had mijn volle vermogen ook nog gewoon.
Maar alleen ja het pedaal trilde heel erg.
En ik had allemaal geratel en getik inzitten.
En als ik de motor uit deed.
Was het echt een klap en een tik en boem hij was uit.
Maar zoals al gezegd werdt een 2e hands blok opzoeken.
Met weinig km's erop en overzetten maar.
De goedkoopste oplossing denk ik.
Want wil er zo snel mogelijk weer in rijden mis hem hartstikke erg.
Ik weet wel dat mijn volgende 330D wordt schijnen iets meer te kunnen hebben.
Ik hou jullie op de hoogte
In iedegeval hartstikke bedankt voor jullie berichten.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Re: Heel groot probleem.
Nou als je 't zo zegt... als je een 320D kapot kunt trappen lukt dat met een 330D ook wel volgens mij!Ik weet wel dat mijn volgende 330D wordt schijnen iets meer te kunnen hebben
Re: Heel groot probleem.
Klikt meer als een kapotte vliegwiel..
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D
Huidige: BMW F11 525D
Re: Heel groot probleem.
Zomaar een nieuw blok...bahbah. Dure hobby is het zo.
Re: Heel groot probleem.
Ja inderdaad Auto's zijn éénaal dure dingen
Maar om het zo snel met mijn Beemertje op te geven echt niet !!!
Heb een 2e hands blok gekocht die 1 ton minder heeft gedraait.
van het zelfde bouwjaar dus hoop dat het goed komt.
En ik dacht zelf ook dat mijn vliegwiel kapot was maar dat was niet zo.
Koppeling was nog helemaal goed.
Want bij het geratel en getik deed mijn koppeling het nog goed.
Hij koppelde en schakelde gewoon goed/normaal.
Maar waarscgijnlijk is mijn keering van de krukas eruit gedraait.
Waardoor er ruimte tussen kwam en mijn pedaal ging trillen.
En daardoor brak die waarschijnlijk.
Als het goed is is die Vrijdag weer klaar.
Hou jullie op de hoogte.
Maar om het zo snel met mijn Beemertje op te geven echt niet !!!
Heb een 2e hands blok gekocht die 1 ton minder heeft gedraait.
van het zelfde bouwjaar dus hoop dat het goed komt.
En ik dacht zelf ook dat mijn vliegwiel kapot was maar dat was niet zo.
Koppeling was nog helemaal goed.
Want bij het geratel en getik deed mijn koppeling het nog goed.
Hij koppelde en schakelde gewoon goed/normaal.
Maar waarscgijnlijk is mijn keering van de krukas eruit gedraait.
Waardoor er ruimte tussen kwam en mijn pedaal ging trillen.
En daardoor brak die waarschijnlijk.
Als het goed is is die Vrijdag weer klaar.
Hou jullie op de hoogte.
Bmw E46 320D 170 PK. Pakket
Re: Heel groot probleem.
Hey Scoopyy
Vreemd verhaal.
Als je krukas toch gebroken is kom je geen meter meer voorruit lijkt mij??
weet je zeker dat het niet het vliegwiel is?
Groetjes en succes in iedergeval
Vreemd verhaal.
Als je krukas toch gebroken is kom je geen meter meer voorruit lijkt mij??
weet je zeker dat het niet het vliegwiel is?
Groetjes en succes in iedergeval
Re: Heel groot probleem.
Lijkt mij dat een moteor met een gebroken krukas niet meer loopt......
Vliegwiel lijkt me ook strek? Zitten toch de tanden op voor de startmotor?
Zat meer te denken aan de trillingdemper voor aan de motor? Als die flink uit balans is.......
Vliegwiel lijkt me ook strek? Zitten toch de tanden op voor de startmotor?
Zat meer te denken aan de trillingdemper voor aan de motor? Als die flink uit balans is.......
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Heel groot probleem.
Ligt er toch echt aan waar die gebroken is, als het breukvlak 'gunstig' is en hij ligt precies in een lagerschaal kan die op zich best draaien open volgens mij. Misschien niet zo fraai, maar dat blijkt wel...
Re: Heel groot probleem.
Als een krukas breekt op een "gunstige" plek zoals je zegt dan zal er altijd een zuiger of een aantal zuigers blijven staan. Dan loopt je motor echt niet meer. Distributie/waterpomp/dynamo/etc. wordt namelijk aan de ene kant aangedreven en vliegwiel aan de andere kant. Als door een gebroken krukas een kant niet meedraait zal dat dus altijd resulteren in een niet vooruitgaande auto.
Bij een gebroken krukas heb je twee opties (als het op een "gunstige" plek zou zijn)
1- In geval van niet meedraaiende distributie loopt de motor simpelweg niet en
2- in geval van een niet meedraaiende koppeling gaat de auto gewoon niet vooruit.
Het verhaal blijft wazig.
Bij een gebroken krukas heb je twee opties (als het op een "gunstige" plek zou zijn)
1- In geval van niet meedraaiende distributie loopt de motor simpelweg niet en
2- in geval van een niet meedraaiende koppeling gaat de auto gewoon niet vooruit.
Het verhaal blijft wazig.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 02 apr 2011, 22:02
Re: Heel groot probleem.
op mijn werk kwam het wel eens voor dat een krukas brak en ik heb het hier niet over een bmw.(ander merk)
de auto liep dan gewoon maakte alleen een klapperend geluid
dit kon je op de brug zien als je aan de krukaspoelie draait (heen en weer) zat er iets beweging in t.o.v van de startkrans
hij brak dan altijd schuin af waardoor hij nog wel kon draaien.je moet het alleen wel zeker weten,voor je aan zo'n kostenpost begint.
remco
de auto liep dan gewoon maakte alleen een klapperend geluid
dit kon je op de brug zien als je aan de krukaspoelie draait (heen en weer) zat er iets beweging in t.o.v van de startkrans
hij brak dan altijd schuin af waardoor hij nog wel kon draaien.je moet het alleen wel zeker weten,voor je aan zo'n kostenpost begint.
remco