E 91
M5 Replica
Mooie velgen, M5 Replica denk ik....
Wel benieuwd waar vandaad ivm mijn eigen 3 touring ;-)
Alex
Wel benieuwd waar vandaad ivm mijn eigen 3 touring ;-)
Alex
318D Touring 2008
Re: E 91
Zijn inderdaad style 166 replica M velgen.
Voor het hele fijne rijden hou het dan maar op de E9X serie velgen met een ET van ongeveer 35 en bandjes van max 225 breed.
Deze zijn ET 20 met Dunlop 235/40 - 18 banden, past verder goed, staat super maar iets spoorvorming gevoeliger met et 20 ipv et 35.
Velgbreedte 8,5J is vooraan echt maximaal, verlagen zal dan op het randje zijn of het kan of niet.
Persoonlijk bevalt het me tot op heden wel goed, het sturen lijkt nog iets directer te zijn.
Misschien op den duur wel weer vermoeiender.
Voor het hele fijne rijden hou het dan maar op de E9X serie velgen met een ET van ongeveer 35 en bandjes van max 225 breed.
Deze zijn ET 20 met Dunlop 235/40 - 18 banden, past verder goed, staat super maar iets spoorvorming gevoeliger met et 20 ipv et 35.
Velgbreedte 8,5J is vooraan echt maximaal, verlagen zal dan op het randje zijn of het kan of niet.
Persoonlijk bevalt het me tot op heden wel goed, het sturen lijkt nog iets directer te zijn.
Misschien op den duur wel weer vermoeiender.
E39 520i Touring Ed Exclusive - AR MiTo JTD - Alfetta GTV - Alfasud Sprint . VW Caddy TDI
Re: E 91
Vandaag (23-3) is de BMW naar de garage geweest voor verse olie en APK.
Gelijk de diesel laten chippen, een wereld van verschil.
Hij pakt nu met lekker veel koppel al van onder in het toerengebied op en sleurt dan in 1 ruk door.
Het verbruik is zoals het nu lijkt ook gelijk een stuk gedaald.
Ik had voor het chippen het verbruik via de boordcomputer gemeten, na het chippen weer op het zelfde traject, gelijke rijstijl en snelheid.
Scheelt zoals het nu lijkt 0,9 ltr per 100 km.
Gelijk de diesel laten chippen, een wereld van verschil.
Hij pakt nu met lekker veel koppel al van onder in het toerengebied op en sleurt dan in 1 ruk door.
Het verbruik is zoals het nu lijkt ook gelijk een stuk gedaald.
Ik had voor het chippen het verbruik via de boordcomputer gemeten, na het chippen weer op het zelfde traject, gelijke rijstijl en snelheid.
Scheelt zoals het nu lijkt 0,9 ltr per 100 km.
E39 520i Touring Ed Exclusive - AR MiTo JTD - Alfetta GTV - Alfasud Sprint . VW Caddy TDI
Re: E 91
Ik zou dat over 10.000km nog eens vergelijken t.o.v. je gemiddelde verbruik voor het chippen
Niet dat ik zeg dat je verbruik niet gedaald kan zijn hoor, in tegendeel. Maar die 0.9l/100km is denk ik niet echt betrouwbaar. Alleen wind (snelheid en richting), temperatuur en luchtvochtigheid is al van belang bij dat vergelijk en heeft echt flink effect.
Voorbeeldje; bij ongeveer 7 graden kan een turbo veel meer "deeltjes" zuurstof in het mengsel kwijt, en zal daarop zijn mengsel aanpassen. Gevolg is meer vermogen, maar ook meer verbruik. Dit vergeleken met bijvoorbeeld 15gr C.
Wind etc spreekt voor zich denk ik..
Niet dat ik zeg dat je verbruik niet gedaald kan zijn hoor, in tegendeel. Maar die 0.9l/100km is denk ik niet echt betrouwbaar. Alleen wind (snelheid en richting), temperatuur en luchtvochtigheid is al van belang bij dat vergelijk en heeft echt flink effect.
Voorbeeldje; bij ongeveer 7 graden kan een turbo veel meer "deeltjes" zuurstof in het mengsel kwijt, en zal daarop zijn mengsel aanpassen. Gevolg is meer vermogen, maar ook meer verbruik. Dit vergeleken met bijvoorbeeld 15gr C.
Wind etc spreekt voor zich denk ik..
Re: E 91
erg strak resultaat geworden met die nieuwe velgen, zeker vooruitgang 
en die litertjes is altijd lekker meegenomen zeker met deze brandstofprijzen tegenwoordig
en die litertjes is altijd lekker meegenomen zeker met deze brandstofprijzen tegenwoordig
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: E 91
Verbruik wat voor en na het chippen is gemeten op de boordcomputer, blijkt in de praktijk te kloppen zat voor het chippen ergens rond de 1:16,5, nu op de sloffen 1:18 en bij erg netjes rijden heb ik het gered om een tank boven de 1:20 te halen.
De buitentemperatuur is natuurlijk ondertussen wel gestegen en veel droge periodes.
Grote verschil is eigenlijk dat ik nu bij 80 gewoon in de 6e versnelling kan rijden met 1300 toeren.
De buitentemperatuur is natuurlijk ondertussen wel gestegen en veel droge periodes.
Grote verschil is eigenlijk dat ik nu bij 80 gewoon in de 6e versnelling kan rijden met 1300 toeren.
E39 520i Touring Ed Exclusive - AR MiTo JTD - Alfetta GTV - Alfasud Sprint . VW Caddy TDI

