Windgeruis RV / waterinfiltratie LV vloer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
psychopaatje

Windgeruis RV / waterinfiltratie LV vloer

Bericht door psychopaatje » 27 apr 2011, 09:20

Beste leden, net zoals mijn andere topic, open ik weer eentje met andere vragen:

Tijdje geleden was ik bezig met mijn remlichtcontactje te vervangen, en was me opgevallen dat mijn vloertapijt achter de pedalen nat was, deze deed ik opzij en toen zag ik druppels water/vocht tegen het chassis aan, ik kan niet direct zien waar/hoe het komt, misschien iemand enig idee (plaats waar koppelingpomp doorsteekt of stuurstang) ?

Alsook zit ik met een zeer vervelend windgeruis aan de rechterkant in de wagen, vooraan, mijn vrouwt denk dat het van de raamverwarming komt, maar ik dacht de zijspiegel omdat deze niet goed op de wagen staat, maar als gevolg deze is er nu af en dicht getaped en blijft windgeruis vanaf 60-70 km/h al zeer hoorbaar, 120km/h niet meer aanhoorlijk, je verstaat je muziek of medepersonen bijna niet meer. Ik ben aan het denken via de inlaat voor de buitenlucht-> binnen verwarming of via de raamrubbers vooraan (deze zijn al 20j oud, mss best demonteren en siliconen tussen smeren en rubbers terug monteren?

het gaat hem over een BMW e36 318i van 10/1991.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, MVG Brian

Beens1

Re: Windgeruis RV / waterinfiltratie LV vloer

Bericht door Beens1 » 27 apr 2011, 15:53

Zijn de rubbers dan inmiddels als niet overleden? (raamrubbers) Die van mijn moet ik ook nog vervangen eerdaags, maar heb niet zo'n groot geraas.

psychopaatje

Bericht door psychopaatje » 27 apr 2011, 22:02

Geen idee of deze ooit zijn vervangen, heb de wagen recent aangekocht, best even de rubbers eens "open" trekken om te kijken, eventueel eens achter dashboard even kijken. En ivm waterinfiltratie, enig idee of er destijds een voorkomend probleem is/was met waterinfiltratie?

MVG

Beens1

Bericht door Beens1 » 27 apr 2011, 23:11

Ik heb wel eens van horen zeggen dat de watergootjes (afvoeren) verstopt dan wel vol met troep kunnen geraken. Heb alleen zelf ook nog nooit echt begrepen waar deze te vinden zijn, maar dat zou een boosdoener kunnen zijn. Daarnaast controleren op roest/gaten.

psychopaatje

Bericht door psychopaatje » 28 apr 2011, 09:19

Dit weekend eens tapijt verwijderen en stukje dashboard, dat ik eens kan nakijken vanwaar het zou kunnen komen, alsook even onder de ruitenwissers kijken en motorcompartiment.

MVG

j0eyv

Bericht door j0eyv » 28 apr 2011, 09:46

Hallo,

Ik heb met mijn oude 316i compact ook eens zo'n geluid gehad. De oplossing staat er niet in en het geluidsfragmenten is expired helaas. Misschien heb je er toch nog iets aan.

Zie: http://www.bimmerportal.nl/e36-techniek ... 12463.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 30 apr 2011, 00:15

Beens1 schreef:Ik heb wel eens van horen zeggen dat de watergootjes (afvoeren) verstopt dan wel vol met troep kunnen geraken. Heb alleen zelf ook nog nooit echt begrepen waar deze te vinden zijn, maar dat zou een boosdoener kunnen zijn. Daarnaast controleren op roest/gaten.
De waterafvoer pijpjes zitten tegen je schut bord aan..aan beide kanten van de motor..

Deze pijpjes lopen van rond naar plat en daar gaat met de tijd dermate troep in zitten dat het verstopt raakt en je "water opvangbak" vol loopt.. als de pakking van je kachelblok niet goed afsluit loop het water tussen je carroserie en je kachelblok naar binnen toe en heb je het water in je auto..

Nadeel hiervan is ook dat je motorcomputer zich ook aan de zijkant van je water opvangbak (aan de rechterkant) bevind en als de pijpjes verstopt zitten (en de pakking van je kachel wel goed is) het water niveau stijgt en dus bij je computer kan komen met alle gevolgen vandien..

Dus is het belangrijk deze pijpjes schoon te houden..(zelf knip ik altijd het deel af waar hij smallen gaat worden voor een betere afvoer)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 30 apr 2011, 00:19

Wat betreft het wind geruis..

Het kan zijn dan de deurpaneel er een keer afgeweest is en ze het dempings matriaal niet weer terug geplaatst hebben en dan heb je dat geluid ook..
ook kan het zijn dat de deur rubbers gescheurd of porreus zijn en niet goed meer afsluiten..
en het rubber omlijsting van het raam wil ook met de tijd niet goed meer afdichten en je ruis geluiden gaat horen..

Greetz 8)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

psychopaatje

Bericht door psychopaatje » 30 apr 2011, 01:46

Dit weekend dan eens even de ruitenwissers en plastiek verwijderen om eens te goed in die bak te kijken, proper maken, pijpjes uitkuisen + bewerken, en die DIY gebruiken van de DME/ECU af te kitten. Kan ik tegelijk eens kijken of ik via daar de blaadjes uit de inlaat van de kachel kan verwijderen (blazen nog al redelijk wat blaadjes uit mijn verwarming, alsook papiertjes van snoepjes, takjes, pollen ect...

Het windgeruis zal ik ineens ook bezien, beginnen met in de wateropvangbak eens alles nakijken, want het vrouwtje denk/zegt dat het van de vooruit komt RV... Dus in dat gebied even alles nakijken, :P

In iedergeval, bedankt.

MVG Brian

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”