Ombouwen cabriokap naar volautomaat
Re: Ombouwen cabriokap naar volautomaat
Wat houd je tegen om er een andere stekker aan te maken die je wel gewoon kan vinden op de sloopt samen met contrastekker...
Toen ik mijn MFL stuur inbouwde moest ik ook verschillende stekkers hebben en heb op de sloperij gewoon stekkers gezocht die wel pasten maar iets anders van model waren. Ik denk dat jij dat ook moet doen. En je hoeft niet alleen in een E36 zoeken maar loop eens alle modellen bij langs.
@Griffendahl >> omdat ik eigenlijk gewoon OEM stekkers wil... je weet nooit of ik ooit nog weer het dak moet vervangen ofzo... dan blijf je steeds met verkeerde stekkers zitten.... maar das wel mn backup plan ja.
@reinhold >> yes, dat doe ik ook steeds al, maar blijft lastig te vinden, er zijn er veel die er op lijken, maar dan zijn de hoekjes net weer anders enzo...
ik had gisteren al een ander setje meegenomen, stekker en contra... maar ik heb de contra nu aan kunnen passen dat de originele stekker er ook in past... wil nog steeds liever OEM maar met deze stekkers kan ik de boel in ieder geval afmaken en werkend maken... later ooit 2 stekkertjes vervangen als ik de OEM's nog vind is natuurlijk niet zo veel werk...
ik ga zo maar eens solderen....
@reinhold >> yes, dat doe ik ook steeds al, maar blijft lastig te vinden, er zijn er veel die er op lijken, maar dan zijn de hoekjes net weer anders enzo...
ik had gisteren al een ander setje meegenomen, stekker en contra... maar ik heb de contra nu aan kunnen passen dat de originele stekker er ook in past... wil nog steeds liever OEM maar met deze stekkers kan ik de boel in ieder geval afmaken en werkend maken... later ooit 2 stekkertjes vervangen als ik de OEM's nog vind is natuurlijk niet zo veel werk...
ik ga zo maar eens solderen....
[E36] 325i Cabrio
net bezig geweest met solderen... draadjes zijn al een heel end, ik hoef alleen nog 2 pinnen te hebben om 2 kabeltjes bij een bestaande stekker in te steken... wellicht even een vergelijkbare stekker zoeken binnenkort die ik kan slopen om de pinnetjes er uit te halen.
ik was zo slim om de verkeerde kant net helemaal te solderen aan mn kabels.... dus kan nu weer opnieuw beginnen om de contra aan de kabels te maken...
ben in elk geval wel blij dat ik nu alle stekkers lijk te hebben (op die 2 pinnetjes na), zou betekenen dat ik binnen afzienbare tijd weer een werkende kap heb... en dat ik de bekleding achter eindelijk weer kan installeren... begint het weer een beetje op een auto te lijken.
ik zal ook binnenkort wat foto's gaan maken voor het showroom topic... kunnen jullie een beetje zien wat het gaat worden.
ik was zo slim om de verkeerde kant net helemaal te solderen aan mn kabels.... dus kan nu weer opnieuw beginnen om de contra aan de kabels te maken...
ben in elk geval wel blij dat ik nu alle stekkers lijk te hebben (op die 2 pinnetjes na), zou betekenen dat ik binnen afzienbare tijd weer een werkende kap heb... en dat ik de bekleding achter eindelijk weer kan installeren... begint het weer een beetje op een auto te lijken.
ik zal ook binnenkort wat foto's gaan maken voor het showroom topic... kunnen jullie een beetje zien wat het gaat worden.
[E36] 325i Cabrio
vandaag weer bezig geweest... de kap werkt nu helemaal! ben erg blij...
viel uiteindelijk allemaal erg mee, alleen de juiste stekkers vinden is een uitdaging... verder is het eigenlijk binnen 30 minuten geinstalleerd.
viel uiteindelijk allemaal erg mee, alleen de juiste stekkers vinden is een uitdaging... verder is het eigenlijk binnen 30 minuten geinstalleerd.
[E36] 325i Cabrio
- benmaassen
heb je het werkend gekregen allemaal?
yes! ik kan nu gewoon drukken en dan gaat het dak van begin tot eind automatisch.
alleen wil ik binnenkort nog wat dingen in het dak afstellen, de hemel komt nu tussen de klep en de carrosserie, ik heb al een document over hoe dit op te lossen is, alleen nog even tijd maken.
alleen wil ik binnenkort nog wat dingen in het dak afstellen, de hemel komt nu tussen de klep en de carrosserie, ik heb al een document over hoe dit op te lossen is, alleen nog even tijd maken.
[E36] 325i Cabrio
Mijn vriendin belt me net "het dak is half open en wil niet verder open of dicht"
dus ik ben er heen gegaan om er naar te kijken. Blijkt dat het dak klem heeft gezeten tegen de klep en de stang om het dak mee te bedienen (of de klep, 1 van de 2) was helemaal krom gedrukt.
Ik heb de stang weer recht gebogen en de kap handmatig dicht gedaan. Maar nu wil het dak helemaal niets meer doen... heb zekeringen nagekeken, niets aan de hand, heb de accu los gehaald voor een soort reset (hoopte ik) en ook dit wil niet baten.
Ik weet even niet waar ik het nu moet zoeken... ik denk 1 van deze 3 dingen:
1) er moet toch nog ergens iets reset worden
2) controle doos is kaputt
3) 1 van de 2 motoren is kaputt
iemand enig idee?
dus ik ben er heen gegaan om er naar te kijken. Blijkt dat het dak klem heeft gezeten tegen de klep en de stang om het dak mee te bedienen (of de klep, 1 van de 2) was helemaal krom gedrukt.
Ik heb de stang weer recht gebogen en de kap handmatig dicht gedaan. Maar nu wil het dak helemaal niets meer doen... heb zekeringen nagekeken, niets aan de hand, heb de accu los gehaald voor een soort reset (hoopte ik) en ook dit wil niet baten.
Ik weet even niet waar ik het nu moet zoeken... ik denk 1 van deze 3 dingen:
1) er moet toch nog ergens iets reset worden
2) controle doos is kaputt
3) 1 van de 2 motoren is kaputt
iemand enig idee?
[E36] 325i Cabrio
ja die stappen heb ik allemaal al gedaan, zo heb ik hem afgelopen weekend ook geinstalleerd... maar nu gebeurd er niets... geen motoren die gaan draaien of wat dan ook.
[E36] 325i Cabrio
Voor de zekerheid: motoren ook weer terug gedrukt?
Alle zekeringen gecheckt?
Wel stroom op de motoren? (doormeten)
Afdekkap goed aangedrukt tijdens het resetten?
Alle zekeringen gecheckt?
Wel stroom op de motoren? (doormeten)
Afdekkap goed aangedrukt tijdens het resetten?
ik had een afspraak met een vriend om vanmiddag alles na te gaan meten.... vanmorgen rijd ik de garage uit en denk, nog 1 keer proberen te resetten... en warempel... alles werkt weer!
beetje bijzonder, maar ben wel blij nu alleen toch maar op kortere termijn alles verder afstellen aan het dak om dit in de toekomst te voorkomen.
ga eerst volgend weekend een M3 bumper (voor) en zijskirts installeren.
beetje bijzonder, maar ben wel blij nu alleen toch maar op kortere termijn alles verder afstellen aan het dak om dit in de toekomst te voorkomen.
ga eerst volgend weekend een M3 bumper (voor) en zijskirts installeren.
[E36] 325i Cabrio