Incourante auto een E39?
Re: Incourante auto een E39?
Heb net ook even gekeken
Nette auto Mario, pluspunten is de kleur en de kmstand, minpunten,:lichte motor, geen automaat en niet al teveel opties, gewoon geduld hebben komt er vanzelf 1.
Ik heb de mijne vorig jaar in een bui te koop gezet, vroeg er echt de hoofdprijs voor: 19000 euro, en ik kreeg toch 1 serieus geintereseerde die doordat ik de prijs vast hield en hij een beetje zeurde, ik hem niet meer wou verkopen, ik begin ook weer te twijfelen, maar dan moet er echt een goede prijs betaald worden, net een bakrevisie en een inspectie 2 en lederen dash gemonteerd, dus weer 6000 euro weg, ga hem echt niet verschijten.
Geduld of je moet gaan zakken in prijs.
Nette auto Mario, pluspunten is de kleur en de kmstand, minpunten,:lichte motor, geen automaat en niet al teveel opties, gewoon geduld hebben komt er vanzelf 1.
Ik heb de mijne vorig jaar in een bui te koop gezet, vroeg er echt de hoofdprijs voor: 19000 euro, en ik kreeg toch 1 serieus geintereseerde die doordat ik de prijs vast hield en hij een beetje zeurde, ik hem niet meer wou verkopen, ik begin ook weer te twijfelen, maar dan moet er echt een goede prijs betaald worden, net een bakrevisie en een inspectie 2 en lederen dash gemonteerd, dus weer 6000 euro weg, ga hem echt niet verschijten.
Geduld of je moet gaan zakken in prijs.
Re: Incourante auto een E39?
Zaterdag komt er iemand kijken, die er 100km voor moet rijden, hij wil ook meteen de winterbanden zien en papieren. Grote kans dat die de auto wilt kopen, hoop alleen dat het geen koopjes jager is, maar die rijden meestal geen 100km voor een auto.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Ik hoop werkelijk voor je dat het een serieuze koper is! Maar mensen die er zo ver voor rijden, lijken mij inderdaad ook geen koopjesjagers. Maar anders stuur je ze gewoon weer weg. Hij hoeft tenslotte niet voor een bodemprijs weg, hij is goed dus mag daar ook min of meer voor betaald worden.
Re: Incourante auto een E39?
Dat klopt zeker, maandag gaat hij naar de APK en dan zit dat er ook nieuw op.
Ik wacht zaterdag af, uberhaupt of deze persoon komt, maar ik heb wel de prijs laten zakken. Op mooie woorden kan ik mijn auto niet verkopen en ik heb zelf gewoon de fout gemaakt door te veel te betalen voor mijn auto, en ik verkoop mijn auto in de verkeerde tijd. Maar ik wil hem wel verkopen als ik in prima staat is en daarom vraag ik er nu 4000 euro voor.
Ik heb besloten dat ik voorlopig geen eigen auto heb en ik ga mijn geld investeren in een andere hobby die minder duur is. En dat betekend dat de auto de deur uitgaat en ik boodschappen ga doen in een Twingo en dat er ook geen oldtimer komt.
Op de vraag of het een incourante auto is wil ik nu ook zelf beantwoorden want ik weet nu wel het antwoord. Letterlijk betekend het niet gangbaar of niet gebruikelijk. Gezien het feit dat de auto zeer veel is bekeken op MP en op het forum vergeleken met andere auto`s zou je denken dat de auto gangbaar is. Gezien de reacties niet. Echter gezien de biedingen en interesse in de auto kan ik stellen dat deze auto, dus de kleur, motorblok en dus het gehele plaatje totaal niet courant is. Het is alleen jammer dat ik hem gekocht heb. En dat neem ik mezelf eigenlijk heel kwalijk en daarom heb ik besloten een hoofdstuk af te sluiten en me te richten op een andere hobby en dat is lekker hobbyen in de schuur met electronica en leuke dingen maken. En lekker racen op de computer. Een klein beetje stroom en oude onderdelen van m`n werk die ik hergebruik, wat wil je nog meer?
Ik wacht zaterdag af, uberhaupt of deze persoon komt, maar ik heb wel de prijs laten zakken. Op mooie woorden kan ik mijn auto niet verkopen en ik heb zelf gewoon de fout gemaakt door te veel te betalen voor mijn auto, en ik verkoop mijn auto in de verkeerde tijd. Maar ik wil hem wel verkopen als ik in prima staat is en daarom vraag ik er nu 4000 euro voor.
Ik heb besloten dat ik voorlopig geen eigen auto heb en ik ga mijn geld investeren in een andere hobby die minder duur is. En dat betekend dat de auto de deur uitgaat en ik boodschappen ga doen in een Twingo en dat er ook geen oldtimer komt.
Op de vraag of het een incourante auto is wil ik nu ook zelf beantwoorden want ik weet nu wel het antwoord. Letterlijk betekend het niet gangbaar of niet gebruikelijk. Gezien het feit dat de auto zeer veel is bekeken op MP en op het forum vergeleken met andere auto`s zou je denken dat de auto gangbaar is. Gezien de reacties niet. Echter gezien de biedingen en interesse in de auto kan ik stellen dat deze auto, dus de kleur, motorblok en dus het gehele plaatje totaal niet courant is. Het is alleen jammer dat ik hem gekocht heb. En dat neem ik mezelf eigenlijk heel kwalijk en daarom heb ik besloten een hoofdstuk af te sluiten en me te richten op een andere hobby en dat is lekker hobbyen in de schuur met electronica en leuke dingen maken. En lekker racen op de computer. Een klein beetje stroom en oude onderdelen van m`n werk die ik hergebruik, wat wil je nog meer?
Laatst gewijzigd door Mario TT op 30 apr 2011, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
19000 euro?individualtouring schreef:Heb net ook even gekeken
Nette auto Mario, pluspunten is de kleur en de kmstand, minpunten,:lichte motor, geen automaat en niet al teveel opties, gewoon geduld hebben komt er vanzelf 1.
Ik heb de mijne vorig jaar in een bui te koop gezet, vroeg er echt de hoofdprijs voor: 19000 euro, en ik kreeg toch 1 serieus geintereseerde die doordat ik de prijs vast hield en hij een beetje zeurde, ik hem niet meer wou verkopen, ik begin ook weer te twijfelen, maar dan moet er echt een goede prijs betaald worden, net een bakrevisie en een inspectie 2 en lederen dash gemonteerd, dus weer 6000 euro weg, ga hem echt niet verschijten.
Geduld of je moet gaan zakken in prijs.
4000 euro is toch gewoon een enigzins redelijke prijs, ook rekening houdende met de onderhandelingsruimte? Als het gewoon een net ding is issie altijd wel 3000 zou ik zeggen, maja met een benzineprijs van 1,75 per liter willen de 5 series niet zo hardMario TT schreef:Dat klopt zeker, maandag gaat hij naar de APK en dan zit dat er ook nieuw op.
Ik wacht zaterdag af, uberhaupt of deze persoon komt, maar ik heb wel de prijs laten zakken. Op mooie woorden kan ik mijn auto niet verkopen en ik heb zelf gewoon de fout gemaakt door te veel te betalen voor mijn auto, en ik verkoop mijn auto in de verkeerde tijd. Maar ik wil hem wel verkopen als ik in prima staat is en daarom vraag ik er nu 4000 euro voor.
Ik heb besloten dat ik voorlopig geen eigen auto heb en ik ga mijn geld investeren in een andere hobby die minder duur is. En dat betekend dat de auto de deur uitgaat en ik boodschappen ga doen in een Twingo en dat er ook geen oldtimer komt.
Re: Incourante auto een E39?
klopt en je krijgt er dus ook geen volle tank bij. Overigens rij ik op een gemiddelde van 8l 100km en dat is wel netjes gezien het feit dat sommige dat met een 320d ook doen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
HahahaMario TT schreef:klopt en je krijgt er dus ook geen volle tank bij. Overigens rij ik op een gemiddelde van 8l 100km en dat is wel netjes gezien het feit dat sommige dat met een 320d ook doen.
Ja da's wel netjes ja, dat is onderhand 316i werk. Nice!
Maar met een zware rechtervoet zuipt een 520i erg veel denk ik
Haha, 1500 euro?jurgen667 schreef:ik heb vorig jaar mijn 525tds verkocht, dat geraak je hier zelfs aan de straatstenen niet kwijt
1997, 252000km, ohb,in prima staat, leder sportinterieur, alu velgen in 17" (weet niet meer welke styling) dual airco, bc telefoon......
durf er de verkoop prijs niet bijzetten
Een diesel van BMW was nooit een reet waard, is pas veranderd bij de E46.. E30 , E34, E36, E39 allemaal niks waard de diesels. En waarom? Geen idee..
Re: Incourante auto een E39?
Het nadeel is dat de brandstofprijs door het dak gaat de laatste tijd, waardoor zulke auto's alleen maar duurder worden om te rijden. Mrb en verzekering zijn nog wel op te hoesten en nog enigszins vol te houden (al zit je ook daarin al ruim in de topcategorie), maar als je wat km's maakt en je rijdt een beetje door, dan zit je gauw aan 1:10 en da's met de huidige prijzen niet meer grappig. Wat dat betreft denk ik dat je ook gewoon pech hebt met het klimaat. De trend is alleen maar kleiner en zuiniger, dan raak je een grote, onzuinige loebas van bijna 15 jaar oud niet makkelijk kwijt.
En jurgen, 1500 euro is wel treurig weinig! Maar ja, nadeel aan die tds'en is ook dat ze voor een diesel niet heel zuinig zijn. 143pk en dan nog 1:12 lopen... da's niet waarvoor je een diesel koopt (al weet ik niet precies hoe het belastingtechnisch in België is).
En jurgen, 1500 euro is wel treurig weinig! Maar ja, nadeel aan die tds'en is ook dat ze voor een diesel niet heel zuinig zijn. 143pk en dan nog 1:12 lopen... da's niet waarvoor je een diesel koopt (al weet ik niet precies hoe het belastingtechnisch in België is).
Re: Incourante auto een E39?
Nou als ik inderdaad veel stadsverkeer rij zit ik aan de 1 op 10 maar dat is bij heel veel auto`s zo. Overigens mijn VW Transporter van mei 2010 , de facelift dus met 90pk rijdt ook gewoon 1 op 12 dus wat dat betreft is er niet veel verandert! En met een zware voet zuipt alles. Want als je met een auto met 50pk hard wil moet je heel lang volgas rijden in vergelijking met een auto die meer vermogen heeft. Kijk maar naar de Top Gear vergelijking van de Prius vs. M3 E90.
Het klimaat is inderdaad zo dat we allemaal kleiner en zuiniger willen rijden, of een Prius die met 160 voorbij komt en 1 op 8 rijdt.
Verzekering is echt niet duur (in ieder geval niet voor mij) en wegenbelasting voor mij in ZH is 66 euro per maand.
Verbruik is allemaal relatief en de kosten daarvan ook. Natuurlijk betaal je best veel aan brandstof kosten maar hoeveel scheelt het nou op jaarbasis? Natuurlijk is elke euro er 1 maar als je 15000km rijdt per jaar en gemiddeld 1 op 10 dan kost het je 2625 euro aan brandstof als het 1,75 is en als het 1,50 is dan kost het je 2250 euro, dus uiteindelijk scheelt het net geen 400 euro op jaarbasis dat is 31.25euro per maand. Nou als ik een avondje weg ga is dat al weg... En daarom gaan we met z`n alle in een kippe hok rijden zonder comfort want dat is zuinig en goed voor het milieu... Daarom heb ik dus gekozen voor grote luxe toenertijd. En zoals ze bij Top Gear hebben laten zien, een Prius bijv. is maar schijn groen.
Het klimaat is inderdaad zo dat we allemaal kleiner en zuiniger willen rijden, of een Prius die met 160 voorbij komt en 1 op 8 rijdt.
Verzekering is echt niet duur (in ieder geval niet voor mij) en wegenbelasting voor mij in ZH is 66 euro per maand.
Verbruik is allemaal relatief en de kosten daarvan ook. Natuurlijk betaal je best veel aan brandstof kosten maar hoeveel scheelt het nou op jaarbasis? Natuurlijk is elke euro er 1 maar als je 15000km rijdt per jaar en gemiddeld 1 op 10 dan kost het je 2625 euro aan brandstof als het 1,75 is en als het 1,50 is dan kost het je 2250 euro, dus uiteindelijk scheelt het net geen 400 euro op jaarbasis dat is 31.25euro per maand. Nou als ik een avondje weg ga is dat al weg... En daarom gaan we met z`n alle in een kippe hok rijden zonder comfort want dat is zuinig en goed voor het milieu... Daarom heb ik dus gekozen voor grote luxe toenertijd. En zoals ze bij Top Gear hebben laten zien, een Prius bijv. is maar schijn groen.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
@Bmwboii, jazeker 19000 euro, kost nieuw 100000 euro, is geen standaard e36 die je bijna gratis krijgt, koop eens een mooie e36 m3 waar alles perfect aan is, en ja prijs is hoog, een mooie facelift 540i touring met een mooie km stand kost zeker 12000 euro, deze is van A tot Z alles aan vernieuwd, kwa opties en kleur geen tweede te vinden, en hij hoeft niet weg, daar is hij te goed voor,
Re: Incourante auto een E39?
Nou dat is zeker geen lelijke langzame auto, erg mooi hoor de blauwe touring.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Incourante auto een E39?
Je hebt gelijk hoor, Mario, het mag geld kosten als je wat wil. Maar er zijn ook mensen die vrijwillig een nieuwe Alto kopen, maar wegenbelastingvrij rijden en 1:20 doen, al meehobbelend met het stadsverkeer. Het ligt er ook maar net aan welke routes je rijdt, en wat je rijstijl is, in combinatie met je eisen. En dan merk je dat de markt voor een auto als die van jou tegenwoordig wat beperkter is, helaas. Want zulke auto's zie ik tien keer liever dan die koektrommeltjes op wielen.
Re: Incourante auto een E39?
1500 is wel zeer weinig, ik had de mijne voor de gein te koop gezet en kon er 2.000 voor krijgen en dit binnen 3 dagen tijd. (dit was vorige week)
En de mijne heeft 452.000 gelopen...
Maar vond het te weinig aangezien alles gereviseerd is en kan er dan zelf liever van genieten totdat deze sterft.. zal denk nog wel ff duren
Enige wat ik wel mis is wat vermogen.. heb liever een 530D..
En de mijne heeft 452.000 gelopen...
Maar vond het te weinig aangezien alles gereviseerd is en kan er dan zelf liever van genieten totdat deze sterft.. zal denk nog wel ff duren
Enige wat ik wel mis is wat vermogen.. heb liever een 530D..
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje
______________
Nassje
Re: Incourante auto een E39?
1650, moet wel zeggen dat ik wel veel heb aangepast en grote beurten heb gegeven.
En een 525tds met gemid. 250k t/m 3 ton zijn niet aantrekkelijk omdat juist dan de dure dingen vervangen moeten worden.
Dynamo, dieselpomp, verstuivers etc. deze zijn bij mij allemaal gedaan.
Bij aankoop van de mijne heb ik direct de motor olie vervangen (incl. automaatbak) alle filters etc. het interieur opgeknapt, overal waar een krasje/versleten op zat vervangen met nieuwe onderdelen van de dealer.
Gisteren heb ik eindelijk de remmen en blokken vervangen.
Volgende week worden de achterramen op 60% getint en komt er een eibach setje onder.
Heb toch ook nog facelift koplampen besteld omdat ik geen nette 2dehandse prefacelift koplampen kon vinden.
Dus interieur als exterieur is netjes en origineel. Onderhoud op de duurste punten zijn reeds gebeurd.
Met de nieuwe pomp verstuivers etc. rij ik gemiddeld 1:13.5
Ik wil er zelf zo'n 4000 voor hebben, maar ik weet dat het niet reeel is dus geniet ik er zelf van
En een 525tds met gemid. 250k t/m 3 ton zijn niet aantrekkelijk omdat juist dan de dure dingen vervangen moeten worden.
Dynamo, dieselpomp, verstuivers etc. deze zijn bij mij allemaal gedaan.
Bij aankoop van de mijne heb ik direct de motor olie vervangen (incl. automaatbak) alle filters etc. het interieur opgeknapt, overal waar een krasje/versleten op zat vervangen met nieuwe onderdelen van de dealer.
Gisteren heb ik eindelijk de remmen en blokken vervangen.
Volgende week worden de achterramen op 60% getint en komt er een eibach setje onder.
Heb toch ook nog facelift koplampen besteld omdat ik geen nette 2dehandse prefacelift koplampen kon vinden.
Dus interieur als exterieur is netjes en origineel. Onderhoud op de duurste punten zijn reeds gebeurd.
Met de nieuwe pomp verstuivers etc. rij ik gemiddeld 1:13.5
Ik wil er zelf zo'n 4000 voor hebben, maar ik weet dat het niet reeel is dus geniet ik er zelf van
||Ascot Green | Schroefset | Supersprint Exhaust | Remote Angel Eyes | Rolled Fenders | Keskin | Zwart Hemel | BBS 359M | M52 2.0 24v | Full Tinted Windows | M-Pakket | Rims & Paintjobs Fixed by myself||
______________
Nassje
______________
Nassje