Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Goed, het was bij mij in ieder geval niet het tussenaslager of de diffentieel rubbers. Wat het wel is weten ze niet.. Wat ik wel weet dat ik 380 euro armer ben en voorlopig maar moet accepteren dat ik in een trillende auto rondrij, misschien moet je na 200.000 km niet teveel eisen aan je auto gaan stellen.. Jammer maar het is niet anders. Voortaan cruise-control op de 120 km/h en we hebben nergens last van.
Groet,
Michiel
Groet,
Michiel
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Dat is balen kerel!! Wel erg vreemd dat ze niet kunnen constateren wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Die van mij heeft niet eens twee ton gedraaid. De teller staat op 165.000 km orgineel!! Erg slecht van BMW dat ik al trillingen heb bij zo een kilometerstand.
Die van mij staat momenteel nog gestalt in de garage. Begin april haal ik hem uit de stalling en breng hem gelijk naar de garage voor de trillingen. Nou ik hou mijn hart alvast vast.
Die van mij heeft niet eens twee ton gedraaid. De teller staat op 165.000 km orgineel!! Erg slecht van BMW dat ik al trillingen heb bij zo een kilometerstand.
Die van mij staat momenteel nog gestalt in de garage. Begin april haal ik hem uit de stalling en breng hem gelijk naar de garage voor de trillingen. Nou ik hou mijn hart alvast vast.
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Ja bedankt voor het medeleven..
Mijn 'normale' garagist (niet zijnde BMW specialist) heeft mij al eens gewaarschuwd voor het complexe en compacte 4x4 systeem van de xd. Zo zitten er acht homokineten in het systeem en deze kunnen op den duur problemen geven als de homokineethoezen vet lekken (en dat schijnen ze wel eens te doen). Nieuwe aandrijfassen kosten ook 300-400 euro per stuk, en dan zitten ze er nog niet onder..
Uiteindelijk is het niet alsof ik uit m'n stoel tril oid, maar je voelt het wel een beetje en dat irriteert..
Ik denk dat ik binnenkort zelf maar eens ga controleren hoe het met het vet in m'n homokineethoezen zit. Weet iemand welke maat klembanden ik nodig heb en welk type vet erin gaat?
Gaat om de onderdelen bij nummer 4 in deze tekening:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=20
Alvast bedankt!
Groet,
Michiel.
Mijn 'normale' garagist (niet zijnde BMW specialist) heeft mij al eens gewaarschuwd voor het complexe en compacte 4x4 systeem van de xd. Zo zitten er acht homokineten in het systeem en deze kunnen op den duur problemen geven als de homokineethoezen vet lekken (en dat schijnen ze wel eens te doen). Nieuwe aandrijfassen kosten ook 300-400 euro per stuk, en dan zitten ze er nog niet onder..
Uiteindelijk is het niet alsof ik uit m'n stoel tril oid, maar je voelt het wel een beetje en dat irriteert..
Ik denk dat ik binnenkort zelf maar eens ga controleren hoe het met het vet in m'n homokineethoezen zit. Weet iemand welke maat klembanden ik nodig heb en welk type vet erin gaat?
Gaat om de onderdelen bij nummer 4 in deze tekening:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=20
Alvast bedankt!
Groet,
Michiel.
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
10 mei gaat de rechter vooras vervangen worden.. Hopelijk is het rillen dan voorbij.
Ik hou jullie op de hoogte!
Ik hou jullie op de hoogte!
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Nou dat was hem dus niet.. As was wel versleten (zat speling op) maar de trilling is nog steeds niet weg..
De score tot nu toe:
- Wielen zijn gebalanceerd
- Draagarmen zijn goed
- Bakolie is vervangen
- Aandrijfas rechtsvoor is vernieuwd
- Hardyschijf is gecontroleerd
- tussenaslager is goed bevonden
De trillingen doen zich alleen voor tussen de 100 en de 120 km/h en rond de 50 - 60 km/h is een resonerende brom te hopen.
Wie heeft nog suggesties?
- Motor- of bakrubbers?
- Koppelomvormer van de bak? Bak schakelt prima en de trillingen doen zich in zowel de 4e als 5e versnelling voor
- Wiellager? Alhoewel deze volgens mij anders klikt..
Ik zou zeggen barst maar los!
De score tot nu toe:
- Wielen zijn gebalanceerd
- Draagarmen zijn goed
- Bakolie is vervangen
- Aandrijfas rechtsvoor is vernieuwd
- Hardyschijf is gecontroleerd
- tussenaslager is goed bevonden
De trillingen doen zich alleen voor tussen de 100 en de 120 km/h en rond de 50 - 60 km/h is een resonerende brom te hopen.
Wie heeft nog suggesties?
- Motor- of bakrubbers?
- Koppelomvormer van de bak? Bak schakelt prima en de trillingen doen zich in zowel de 4e als 5e versnelling voor
- Wiellager? Alhoewel deze volgens mij anders klikt..
Ik zou zeggen barst maar los!
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
speling op de (binnenste) stuurkogel?
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Goedkope banden, ja klinkt misschien gek, maar dat heb ik al vaker gehad.
Vooral met oudere types als de E21 en E30 had ik daar last van.
Komt omdat die niet geheel mooi rond zijn, kun je balanceren wat je wil maar krijg je alle trilling er nooit uit !
En gekke is dat je dat merkt bij bepaalde snelheden. Ze noemden dat destijs 'hoogteslag'.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het bij jouw het een groter probleem is. Als ik je verhaal goed begrijp dreunt jouw hele auto.
Dat komt meestal vanuit de aandrijving vandaan. Is je differentieel niet defect?
Vooral met oudere types als de E21 en E30 had ik daar last van.
Komt omdat die niet geheel mooi rond zijn, kun je balanceren wat je wil maar krijg je alle trilling er nooit uit !
En gekke is dat je dat merkt bij bepaalde snelheden. Ze noemden dat destijs 'hoogteslag'.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het bij jouw het een groter probleem is. Als ik je verhaal goed begrijp dreunt jouw hele auto.
Dat komt meestal vanuit de aandrijving vandaan. Is je differentieel niet defect?
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Ik denk dat Fabian goed zit, ik heb hetzelfde meegemaakt bij een auto van een ander merk en daar zijn we aan de gang geweest met wiellood op de aandrijfas te plaatsen met een slagklem, onbalans in de aandrijfas kan heel veel narigheid geven.
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Ik heb het met zowel m´n zomer als winterbanden, dus die heb ik uitgesloten.. Stuurhuis en stuurstangen zouden ook andere symptomen moeten geven lijkt me, zoals lekkage (van het stuurhuis) en speling op stuurstangen is APK afkeur lijkt me? Differentieel zou inderdaad kunnen ja.. Daar heb ik er twee van.. Misschien maar eens kijken of er ijzerslijpsel in de diff olie zit?
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Het is vrij simpel, trillen is gewoon onbalans, en alle kleine beetjes speling versterken het trillen alleen maar, een band kan prima gebalanceerd zijn maar zit er een hoogteslag in krijg je hetzelfde probleem
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Ik denk zelf toch meer in de richting van het aandrijvende gedeelte (automaatbak, differentiëlen, aandrijfassen) omdat het probleem zich bij gaslos of lage belasting niet voordoet..
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Ik gok op cardan, of rubberlager waar cardan in draaid
Stress
Stress
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Het tussenaslager werd door de specialist ook als de boosdoener gezien, maar na controle bleek deze goed te zijn en is toen niet vervangen..
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 11 dec 2011, 16:49
- Locatie: Dokkum, Friesland.
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
Ik ben wel benieuwd, heb je je probleem nog kunnen oplossen?
Re: Auto trilt tussen de 90 - 130 km/u
ik wil je niet bang maken maar ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn 330 diesel automaat, hier bleek dat de bak stuk was.
bij mij was er een een hevige trilling tussen de 120-140 km/u , gas los en het was over, gas in en hij schakede 1 verzet terug: probleem weg.
bij mij was het een lamellen koppeling in de bak die doorslipte.
ik ben er mee doorgereden omdat men het niet kon vinden totdat de auto helemaal niet meer vooruit en achteruit wilde, mijn advies: bezoek een automaat specialist, die heeft het zo in de gaten als het aan de bak ligt.
wel een duur grapje: 2500/3000 kost het wel.
bij mij was er een een hevige trilling tussen de 120-140 km/u , gas los en het was over, gas in en hij schakede 1 verzet terug: probleem weg.
bij mij was het een lamellen koppeling in de bak die doorslipte.
ik ben er mee doorgereden omdat men het niet kon vinden totdat de auto helemaal niet meer vooruit en achteruit wilde, mijn advies: bezoek een automaat specialist, die heeft het zo in de gaten als het aan de bak ligt.
wel een duur grapje: 2500/3000 kost het wel.
You don't always need a plan, just go