Sleutel hapert vaak

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beieren

Sleutel hapert vaak

Bericht door Beieren » 12 apr 2011, 21:24

Bimmer-freaks,

Heb het volgende probleem sinds een aantal dagen.
Mijn sleutel weigert mijn deuren te sluiten en openen. Ook openen van kofferbak gaat niet.
Mijn GM5 Module is prima in orde want handmatig gooit hij hem perfect dicht en open. Ook vanuit het knopje op de middenconsole doet hij het prima.
Heb geprobeerd om de sleutel handmatig te resetten, pakt ie ook niet :bang:

Nou weet ik niet hoe die sleutel open gaat, heb een sedan uit 2003 met de nieuwe type sleutel. Laadt als het goed is vanzelf op, wat nu dus niet gaat heb ik het gevoel?

Wie-o-wie heeft een idee?

Beieren

Re: Sleutel hapert vaak

Bericht door Beieren » 13 apr 2011, 16:23

Niemand?? :whistle:

crossfire

Bericht door crossfire » 13 apr 2011, 16:39

miischien keer opnieuw inleren???
batary?

JdM

Bericht door JdM » 13 apr 2011, 17:13

Als inleren van de sleutel ook al niet werkt dan is waarschijnlijk de sleutel gewoon kapot. Kan ook een kapotte batterij zijn.

Beieren

Bericht door Beieren » 13 apr 2011, 18:56

Is het een standaard batterij als bij de oudere type sleutel? En hoe open je deze sleutel, gewoon in elkaar geklikt?

bmw325ticompact

Bericht door bmw325ticompact » 13 apr 2011, 21:23

Wat voor vorm heeft je sleutel? Sleutels waarvan het plastic gedeelte de vorm heeft van een wibertje dan zal je volgens mij een nw sleutel moeten aanschaffen. Heeft je sleutel die vorm niet dan kun je de batterij erin vervangen.

JdM

Bericht door JdM » 13 apr 2011, 21:53

Je kunt bij het nieuwe type sleutel de batterij ook vervangen, maar dan moet je wel je sleutel open zagen. Helaas is het nieuwe type sleutel helemaal verlijmd, dus je kunt hem officieel niet openen. Als je het voorzichtig doet kun je hem daarna ook weer in elkaar lijmen.
Zit wel iemand op MP die nieuwe sleutelbehuizingen verkoopt met ongeslepen baard. Dan kun je daar al je electronica in overzetten en de baard laten slijpen. Ben je waarschijnlijk alles bij elkaar voor minder dan de helft klaar van de kosten van een sleutel bij de dealer.
Heb je btw maar 1 sleutel dan?

Beieren

Bericht door Beieren » 14 apr 2011, 17:03

Mijn andere sleutel doet het perfect, heb ze maar omgeruilt. Kapotte sleutel laat ik wel een keer chekke, hoop dat het de batterij is. :whistle:

bmw325ticompact

Bericht door bmw325ticompact » 14 apr 2011, 21:11

Wat JdM zegt kan natuurlijk ook als je niet te veel wilt uitgeven, maar ik kies liever voor oem dan moeten zagen en lijmen enz. Ieder voor zich natuurlijk :shine:

Retraxx

Bericht door Retraxx » 07 mei 2011, 15:37

kwestie van opnieuw programmeren;

- ga in de auto zitten met ramen en deuren gesloten
- doe het contact heel snel aan en uit
- druk de openknop in en houdt deze ingedrukt
- druk nu de sluiten knop (BMW logo), 3 x achter elkaar in
- laat de openknop los

als het goed is gaan de deuren nu een keer open en dicht

Sleutel is opnieuw geprogrammeerd!!

Succes

Beieren

Bericht door Beieren » 08 mei 2011, 00:16

Bedankt voor de tip, had dit al geprobeerd. Mocht niet baten, der gebeurde niets. :duim:

DutchPlayer

Bericht door DutchPlayer » 23 jul 2011, 18:45

Nu heb ik een soort gelijk probleem als de topic starter. Batterij van de sleutel heb ik vervangen en de Antenne, helaas beide gaven geen oplossing. Ik ga morgen de sleutel opnieuw programmeren, kijken wat dat uithaald.

Maar kan het zijn dat twee sleutels de data kwijt zijn na lege batterij? IEmand verder nog andere suggesties omtrent dit probleem.

Het was dus toch de sleutel, en in mn reserve sleutel zat een verkeerde batterij :( Goeie batterij in gedaan en getest, deuren gingen netjes open. Alleen nog uit vogelen hoe de herpogrammeer procedure werkt want het is me nog niet gelukt...

buhrmann

Bericht door buhrmann » 24 apr 2012, 22:51

Dit is een reactie op een oud topic, maar toch, ik kwam hier via de zoekfunctie:

Mijn sleutel haperde ook heel vaak en nu reageert ie helemaal niet meer. Inleren/Aanmelden heeft geen zin, op welke manier dan ook. Ik vermoed dat de batterij 'dood' is.

Nu heb ik twee nieuwe sleutels (behuizing) gekocht met blanco baard, en twee oplaadbare knoopbatterijen om de electronica in over te zetten, echter: ik kan geen sleutelboer vinden die mij de sleutel wil/kan slijpen... vanmiddag ben ik er bij 3 geweest... Allemaal 'Nee, dat gaat niet lukken' en eentje heeft nog een poging gedaan, maar durfde het uiteindelijk niet aan...

Wie weet er een adresje voor me (regio Arnhem-Nijmegen, of Achterhoek)?
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*

SubCityZero

Bericht door SubCityZero » 25 apr 2012, 18:27

Heeft allemaal geen zin. In de sleutel zit ook een voorgeprogrammeerde transponder die voor jouw auto bedoelt is qua codes. Openen en sluiten kan als de sleutelgeslepen is, maar de auto starten kan niet.

Ik heb ook een probleem met mijn sleutel, wil ook 9/10 x de auto niet openen/sluiten. Maar vanwege de kosten durf ik het niet aan om zomaar een nieuwe sleutel te bestellen op de gok ..
Recent: BMW E39 520i 1998
Weg: BMW E46 316i 2002 (facelift)
Weg: BMW E36 318 TDS 1998

buhrmann

Bericht door buhrmann » 25 apr 2012, 19:36

Ik kan toch gewoon de print in de lege behuizing plaatsen? Of zit die transponder niet op de printplaat maar in de sleutel verwerkt?

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=451510

http://forum.e46fanatics.com/showthread ... 510&page=3

http://www.bimmerportal.nl/diy-do-it-yo ... t2079.html
Volvo V70 2.5D remap 170pk (2000) *current*
Honda Vision 110 (2015) *current*
E46 320d Touring (2002) *exit*
VW Polo 1.4D Steilheck (1991) *exit*
VW Golf III Variant 1.9tdi (1997) *exit*

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”