zonnescherm elektrisch coupe/sedan
zonnescherm elektrisch coupe/sedan
zit er verschil in de hoedenplank van een coupe of sedan? ik wou namelijk een elektrisch zonnescherm hebben.
op marktplaats staat er eentje voor 'n coupe, ik heb een sedan.hij was wel zonder de kabelboom. is daar lastig aan te komen?
op marktplaats staat er eentje voor 'n coupe, ik heb een sedan.hij was wel zonder de kabelboom. is daar lastig aan te komen?
Laatst gewijzigd door buutnhuus op 13 mei 2011, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
E46 316i 1999 EIBACH PRO verkocht
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Re: hoedenplank verschil
Een hoedenplank van een Coupe, gaat niet passen in een Sedan. Ze zijn verschillend. Een kabelboom, kan je zelf maken, een zonnescherm OEM heeft slechts twee aansluitingen, ik heb gewoon tweelingsnoer gebruikt, je sluit hem aan, aan je knoppenbalk, die moet dan wel een "sonnerolo"knopje hebben. Heel eenvoudig.
kun je de zonnerollo niet gewoon gebruiken van een coupe? of moet je zo'n ding compleet met hoedenplank monteren?
weet je toevallig wat zoiets kost?
weet je toevallig wat zoiets kost?
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Als jij een zaagsnede kan maken in je bestaande hoedenplank, kan je deze gewoon gebruiken, het zonnescherm zelf is meen ik hetzelfde, het sluit wel zeer nauwkeurig aan allemaal aan je hoedenplank, is dan wel zeer nauwkeurig zaagwerk.
ben timmerman dus dat moet goed komen
zit er aan de zonnerollo nog een sponning die weer over de opening in de hoedenplank valt?
zit er aan de zonnerollo nog een sponning die weer over de opening in de hoedenplank valt?
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Ja, hij moet er precies invallen, je zet het zonnerolo mechanisme vast met 3 bouten vanuit de kofferbakruimte, is dit bereikbaar, de gaten zitten er al , Verder heeft de sonnerolo een rand die je zaagsnede bedekt, dus mooi afgewerkt. De kabel laat je via je rechter dorpel lopen, en achterlangs de zekeringkast naar je middencosole, de knoppenbalk.
ervaring mee zeg maar...
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Zonnerollo van een sedan en een coupe zijn niet hetzelfde. Kijk maar naar onderstaande filmpjes. De 'armen' komen anders uit. Of het daarom niet past zou ik niet durven zeggen.
Sedan:
Coupe:
Sedan:
Coupe:
Zo op de twee filmpjes te zien, lijkt het idd wel verschillend! Ik durf ook niet met zekerheid te vertellen of de sedan en de coupe versie indentiek zijn. Ik denk dat de hoek van het achterraam t.o.v. de hoedenplank ook anders is. Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen, en voor een scherm van een sedan gaan.
weet iemand welke kleur draad de canbus heeft?
of weet iemand waar ik het signaaldraad op aan moet sluiten? op de canbus of gewoon op de plus?
ik ben er mee bezig maar ik zit te twijfelen
of weet iemand waar ik het signaaldraad op aan moet sluiten? op de canbus of gewoon op de plus?
ik ben er mee bezig maar ik zit te twijfelen
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
ik kan vertellen dat het WEL werkt, de zonnerollo van de coupe past gewoon in de sedan. je moet alleen de hoedenplank van jezelf gebruiken.
ik heb het werkend gekregen namelijk
ik heb het werkend gekregen namelijk
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
De "Sonnerolo" wordt aangesloten op pin 14 en pin 15 van je knoppenbalk, Je moet dus wel de knoppenbalk hebben met het knopje voor je sonnerolo. Hie nog wat info.
Zonnescherm:
Het zonnescherm wordt door het schakelcentrum tunnelconsole aangestuurd.
Functie
Bediening
De bediening van het zonnescherm vindt plaats via een toets in het schakelcentrum tunnelconsole of via een externe toets in het achtercompartiment van de auto (alleen E38, optie). Het zonnescherm gaat bij het even indrukken van de toets automatisch omhoog of omlaag. De richting verandert steeds bij het opnieuw indrukken van de toets.
Controlesysteem
Om beschadiging van het zonnescherm te voorkomen wordt de aandrijving door middel van stroommeting gecontroleerd op blokkeringen. Er is een blokkering aanwezig als de toegestane motorstroom wordt overschreden. De aansturing van het zonnescherm wordt dan direct onderbroken.
Bij onderbreking of kortsluiting van de aandrijving of de stroomdraden wordt een storing in het geheugen van het schakelcentrum opgeslagen. Tevens kan het zonnescherm gecontroleerd worden door de staat van de toets of de activering van de aandrijving uit te lezen.
Zonnescherm:
Het zonnescherm wordt door het schakelcentrum tunnelconsole aangestuurd.
Functie
Bediening
De bediening van het zonnescherm vindt plaats via een toets in het schakelcentrum tunnelconsole of via een externe toets in het achtercompartiment van de auto (alleen E38, optie). Het zonnescherm gaat bij het even indrukken van de toets automatisch omhoog of omlaag. De richting verandert steeds bij het opnieuw indrukken van de toets.
Controlesysteem
Om beschadiging van het zonnescherm te voorkomen wordt de aandrijving door middel van stroommeting gecontroleerd op blokkeringen. Er is een blokkering aanwezig als de toegestane motorstroom wordt overschreden. De aansturing van het zonnescherm wordt dan direct onderbroken.
Bij onderbreking of kortsluiting van de aandrijving of de stroomdraden wordt een storing in het geheugen van het schakelcentrum opgeslagen. Tevens kan het zonnescherm gecontroleerd worden door de staat van de toets of de activering van de aandrijving uit te lezen.
ik heb geen knoppenbalk voor de 'sonnerollo' maar heb het wel werkend gekregen.
je kunt namelijk de 'schakelaar' gewoon in de knoppenbalk drukken, vanuit de schakelaar komen 5 draden, 2 naar de 'sonnerollo' 1tje voor de massa, 1tje voor het lampje, en 1tje voor de geschakelde plus. deze kun je zo aftappen vanaf je asc/dsc knopje.
je kunt namelijk de 'schakelaar' gewoon in de knoppenbalk drukken, vanuit de schakelaar komen 5 draden, 2 naar de 'sonnerollo' 1tje voor de massa, 1tje voor het lampje, en 1tje voor de geschakelde plus. deze kun je zo aftappen vanaf je asc/dsc knopje.
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
Dat is in het geval van losse knoppen ja. Mocht je geen losse knoppen hebben moet je je hele knoppenbalk vervangen.
dat is toch bij alle e46's hetzelfde? iig dan heb ik geluk gehad
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008
E46 316i 2002 EIBACH PRO
E90 318D 2008