Welke band kan ik het beste nemen

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
DJLeonardo

Re: Welke band kan ik het beste nemen

Bericht door DJLeonardo » 11 mei 2011, 15:03

Buiten dat wil je uberhaupt niet met een bolle band rijden, veel te instabiel.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

verwijderd

Bericht door verwijderd » 11 mei 2011, 15:55

Oke, dan wordt het voor mij denk ik de dunlop sportmaxx 3 band in maatje 225 45 17 rondom want als ik 225 voor zet en 235 achter, dan ogen de wielen denk ik verschillend (correct me if i'm wrong)

Dan heb ik ook nog gehoord van de continental sportcontact 3, hoe valt deze band?

En wat betekenen de j waardes? is dat waar het bevestiginspunt van het wiel ten opzichte van het midden van de velg zit?

Richel88

Bericht door Richel88 » 11 mei 2011, 15:59

Dat laatste zijn ET waardes wat je beschrijft. De J is de maat van de velg zelf, en wel de binnenkant de breedte, daar waar de band zit.

En ik zou dan voor de sportmaxx TT gaan, 225 rondom ;)
Afbeelding
Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |

verwijderd

Bericht door verwijderd » 11 mei 2011, 16:31

Bedankt voor de reacties, ik ga eens kijken naar die dunlops ik heb nu tijdelijk voor bf goodrich banden, die zijn erg lelijk en maken herrie, steentjes blijven er ook erg snel in steken (?) achter heb ik bridgestone expedia.. die expedias bevallen wel goed, behalve dat ze lelijk zijn.. wat ik wil is op volgorde van prioriteit grip zowel droog als nat, zo weinig mogelijk slijtage, looks.

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 11 mei 2011, 22:05

Hehe. veel grip en weinig slijtage zijn 2 dingen die helaas moeilijk samen gaan. Slijtage hangt ook heel erg samen met je rijstijl. Als je niet te gek door de bochten gaat, weinig hard remt en normaal optrekt kom je een heel eind.
Ik kan niet in je portomonee kijken maar De Michlein Pilot Sport (2 of 3) is altijd een veilige keuze. Grip te over en je rijdt ook nog eens heerlijk. Zien er prima uit ook. ALs je minder geld wil uitgeven zou ik idd voor de Dunlops gaan of de Conti's. Ik heb Conti's onder de Lease 1 en die bevallen ook prima. Lekker stil en comfortabel. Ze zijn ook gemaakt met comfort en sprotiviteit. Dunlops heb ik persoonlijk nog geen ervaring mee. Maar al die merken hebben meer dan genoeg grip. Alleen de Bridgestone blijft een tikkie achter.
Als je nou eens lekker testen wil vergelijken zou je eens kunnen gaan kijken bij de testresuktaten op Autobandenmarkt. (bij de info over een band zie je diverse links naar test resultaten)
Op Tyrerack.com heb je ook veel uitgebreide testen die erg goed onderbouwd zijn.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Cliff

Bericht door Cliff » 11 mei 2011, 22:17

Ik heb nu michelin pilot sports 3 besteld...ik zal je als ze erop liggen mijn ervaringen ermee posten.

Heb de afgelopen 3,5 jaar alleen maar Dunlops gehad.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”