Welke shortshifter
Welke shortshifter
okeej, nou ben ik dus echt totaal de draad kwijt. Tig shortshift kits op de markt, in Duitsland en de USA, bij onderdelenboeren en op Ebay. Maar welke moet ik hebben en waarom? Prijzen variëren van 60 euro tot 360 dollar, dus er zal toch wel wat verschil zijn! Bij sommige kits wordt het bewegende stangetje vervangen door een zwaardere om op die manier een beter gevoel te geven (beweert men). Helpt dat?
Help! Welke? En waar?
Thanks guys!
Help! Welke? En waar?
Thanks guys!
Re: Welke shortshifter
Why shortshiften?
Schakelt de bak niet lekker dan of wil je gewoon de pookknop lager hebben?
Als het het laatste is dan zijn hier gewoon lage pookknoppen voor te koop maar ik weet niet of je dit bedoeld natuurlijk
Schakelt de bak niet lekker dan of wil je gewoon de pookknop lager hebben?
Als het het laatste is dan zijn hier gewoon lage pookknoppen voor te koop maar ik weet niet of je dit bedoeld natuurlijk

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Overigens is zo'n M-shortshiftpook prima aan te raden. Schrok eerst nogal van de prijs, maar het schakelt echt een stuk lekkerder!
Nee, pook hoeft niet lager.
Alle bussen moeten vervangen worden, want het is momenteel nogal vaagheid allemaal bij het schakelen. En als je dan van alle kanten hoort hoeveel fijner zo'n shortshifter schakelt... als je dan toch bezig bent en de boel uitelkaar hebt liggen...
Alle bussen moeten vervangen worden, want het is momenteel nogal vaagheid allemaal bij het schakelen. En als je dan van alle kanten hoort hoeveel fijner zo'n shortshifter schakelt... als je dan toch bezig bent en de boel uitelkaar hebt liggen...
Een Shortshifter zorgt er niet alleen voor dat je pook lager komt, maar verminderd ook de afstand die de pook af moet leggen van bv 1 naar 2.
Ja, dat had ik begrepen. Feitelijk wordt het bal-gewicht een tikkie hoger op de schakelpook gezet. Pook dus wat lager, met flink kortere schakelwegen, maar tegelijkertijd ook iets zwaarder.
Maar de vraag blijft: welke nou kiezen?
Maar de vraag blijft: welke nou kiezen?
Als je het goedkoop wilt doen pak je de shifter van een E60 545.
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/
http://www.diymybmw.com/e46/short-shifter/
Feitelijk kun je je originele dus ook inkorten als ik zo de foto's zie.
Stukkie van het deel met grote diameter tussen uit slijpen en weer aan elkaar lassen. Je maakt dus alleen de arm korter dit bereik je ook al een beetje door de verlaagde pookknop te monteren. Door de andere pookarm te monteren wordt de boel nog eens een stukkie korter en verder verander je dus feitelijk niets.
Het losse gevoel zou dus veroorzaakt kunnen worden door het kunststof busje en die kosten niet de wereld. Als je de auto op een brug kunt zetten is dit klusje dus makkelijk zelf te doen.

Stukkie van het deel met grote diameter tussen uit slijpen en weer aan elkaar lassen. Je maakt dus alleen de arm korter dit bereik je ook al een beetje door de verlaagde pookknop te monteren. Door de andere pookarm te monteren wordt de boel nog eens een stukkie korter en verder verander je dus feitelijk niets.
Het losse gevoel zou dus veroorzaakt kunnen worden door het kunststof busje en die kosten niet de wereld. Als je de auto op een brug kunt zetten is dit klusje dus makkelijk zelf te doen.
Nou, er is NOG een verschilletje tussen een normale en een shortshifter en dat is dat het stuk dat ONDER de "bal" zit een stukje langer is (paar mm maar) -> langere arm bij zelfde beweging -> wat zwaarder en wat kortere schakelwegen.
Ik heb zelf een brug staan (mazzelpik, ik weet het), dus dat zal wel lukken. En ja, ik weet dat ik versleten busjes heb. Mooi klusje voor binnenkort een keer. Maar als ik dan toch bezig ben, kan ik net zo goed een wat ander pookje erin stoppen was het idee...
Ik heb zelf een brug staan (mazzelpik, ik weet het), dus dat zal wel lukken. En ja, ik weet dat ik versleten busjes heb. Mooi klusje voor binnenkort een keer. Maar als ik dan toch bezig ben, kan ik net zo goed een wat ander pookje erin stoppen was het idee...
Ben benieuwd naar het resultaat hoor.
Ga je nu ook voor de OEM shortshiftschakelstang of wordt het toch iets anders?
Ga je nu ook voor de OEM shortshiftschakelstang of wordt het toch iets anders?
Ik denk dat ik inderdaad gewoon die 545i stang er maar eens in ga zetten. Binnenkort even bij de dealert langs met een bestellijstje...
Als ik alle nuttige bussen enzo wil vervangen, welke heb ik dan allemaal nodig?

Ik zou denken
2
4 (??)
5 van een 545i dus
7
10
11 misschien??
12,13,14??
Of???
Als ik alle nuttige bussen enzo wil vervangen, welke heb ik dan allemaal nodig?

Ik zou denken
2
4 (??)
5 van een 545i dus
7
10
11 misschien??
12,13,14??
Of???
Laatst gewijzigd door Gast op 13 nov 2010, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren
Sorry, uh.. had ik iets verkeerd gedaan?
Ik ga de forumregels dan maar even doornemen. Excuus
Ik ga de forumregels dan maar even doornemen. Excuus
UUC short shift kit EVO III met DSSR is een aanrader
http://www.understeer.com/onlinestore-shifters.shtml
http://www.understeer.com/onlinestore-shifters.shtml
335i boven een 330i
ik heb er 1 in mijn E36 zitten, pook komt ten hoogte van me stuurwiel dus lekker snel kunnen schakelen en handen weer aan het stuur, ding zat al in mijn auto toen ik hem kocht maar volgens mij maakt koopman racing ze, misschien even bij hein erover informeren?
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3